Én úgy olvastam, hogy mint lehetőség merült fel de nem az volt az elsődleges és emiatt nem is foglalkoztak vele.Kazakok csináltak csatapróbát az 57milissel,direkt az ő igényükre készült.Nem borult fel.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én úgy olvastam, hogy mint lehetőség merült fel de nem az volt az elsődleges és emiatt nem is foglalkoztak vele.Kazakok csináltak csatapróbát az 57milissel,direkt az ő igényükre készült.Nem borult fel.
Mivel minden további nélkül eladják licencbe,és kivánságra MAN hajtásláncra átdolgozva,akár türkis toronnyal kompatibilisen,helyben összekalapálhatjuk is akár magunknak.Csak ne a Currus csinálja.A vilag vegerol haditechnikat beszerezni meg nyilvan komolytalan.
De nekünk nem a mai állam kell,hanem a rég harci tapasztalatai.Hát csak ez a dél Afrika már nem az a dél afrika.
Nekik csinálták,csapatpróba állitólag volt,aztán ugylátszik félbemaradt a dolog.Kazak gyár épitéséről még láttam promovideót,de ezekszerint közben valami gebasz lett.Gondolom,másra kellett a pénz.Amenyire tudom,a törökös 72korszerűsitésük is elmaradt.Én úgy olvastam, hogy mint lehetőség merült fel de nem az volt az elsődleges és emiatt nem is foglalkoztak vele.
Csak azok az emberek akik azt a harci tapasztalatot szerezték már nincsenek ott mert búrabbak mint az új vezetés.De nekünk nem a mai állam kell,hanem a rég harci tapasztalatai.
Nekik csinálták,csapatpróba állitólag volt,aztán ugylátszik félbemaradt a dolog.Kazak gyár épitéséről még láttam promovideót,de ezekszerint közben valami gebasz lett.Gondolom,másra kellett a pénz.Amenyire tudom,a törökös 72korszerűsitésük is elmaradt.
És?Egy részük meg már halott.De a tapasztalataikat leirták.Csak azok az emberek akik azt a harci tapasztalatot szerezték már nincsenek ott mert búrabbak mint az új vezetés.
Hát nem tudom, hogy ha elüldözöd a szürkeállományt az mennyire befolyásolja a mérnöki teljesítményt, de szerintem nem igazán van rá pozitív hatással,És?Egy részük meg már halott.De a tapasztalataikat leirták.
![]()
A technikai adatai szerintem jobbak, mint a török fostalicskának.
- páncélvédelem Level 3 (4-re) bővíthető (Yalcin, "high level", de 4-ig bővíthető);
- aknavédelem 4a/4b (4a/3b);
- 13,3 tonna, 140 km/h maximális sebesség (14 tonna, 120 km/h);
- 60/35 % emelkedő és oldaldőlés (60/30 %);
- lépcsőmászás 0,85 m (0,5 m)
- 900 mm gázlómélység (1,1 m);
- 7 ülés (9);
Elsőre mindenképp jobb terepjárónak tűnik, a maximális sebesség is imponáló. A páncélzat, aknavédelem terén a dél-afrikai tapasztalatok a legrégebbiek.
A minőséggel kapcsolatban nem osztom az aggályaitokat, illetve csak annyiban, hogy a Currusra egy kuglibábut se bíznék, azt is csak elrontanák. Az hogy török, vagy dél-afrikai mérnökök tervezték, ottani vállalatok gyártanak hozzá alkatrészt, annyira nem releváns, akkor sem, ha egyébként Dél-Afrika tényleg leszállóágban van...
kriss-nek igaza van abban, hogy tök mindegy a katonai szempont, ha nincs mellette más előny.
Mondjuk annyi lenne, hogy ezt pont úgy hirdetik, hogy technológia átadással, helyi ipar bevonásával. Igaz, a Yalcint is...
Meg Jordánia vett a 6-os bol.Elvileg a kazakok a 6 és a 8 gyártására csinálták a gyárat,de Kriss szerint még nem indult meg a gyártás.
Több féle fegyverzettel és védettségi szintel rendelhető.De a hajtáslánc is igazitható a vevő igényei szerint.Legfelső a gyári reklám szerint állja szemből a 30milis,körbe a 14,5milis AP-t.Az aknavédelmet meg lényegében mindenki a búr mintára,vagy egyenesen licencre csinálja.
8ast nem venném meg,inkább a Patria XP-nél maradok.
4es lehet jobb lenne a kebabosnál,de mostmár az jön.
6os egy igényeinkre szabott változatát viszont továbbra is el tudnám képzelni.Én ujraalakitanám a határvadász osztályokat,amiknek a magja egy század hcs lenne.Ezeknek a járműve lehetne egy igényeinkre szabott 6os.Aknavetős,pct rakétás,MANPADos,logisztikai és egészségügyi változatai már elkészültek.Nem kényesek,amit kérsz,azt integrálják hozzá.semmi kifogásuk ellene,ha saját magad akarod kivitelezni.ezeket a század hcs-okat egy "végvidéki" határháborus viszonyok között jol használhatóak lennének."Rendes" háboruban meg a biztositási övben,harcfelderitőnek,az ellen mögöttes területeire beszivárgó portyázó századoknak (na,azért nem félezer km-es mélységű búr stilusban,csak amaddig a messzehordó tüzérség támogatni tudja őket,ha kell)
Nagyon lebecsülitak a dél afrikai tapasztalatokat.15évig vivtak egy hibridháborút,amiben felforgató tevékenységtől az összfegyvernemi hadműveletekig minden volt,és egyideűleg.Hatalmas területen harcoltak,egy viszonylag kis haderővel.A terep jellege meg a homoksivatagtol a hegyi esőerdőig mindenféle volt.Úthálózat meg nyista,keményen terep.
Azzal menőzött Benkő, hogy körültekintő faszagyerekek voltunk, olyan AMRAAM rakétákat vettünk, amiket először a Gripeneknél használunk, majd a kihordási idejük után átkerül a földi légvédelmi rendszerbe. Rengeteget spóroltunk ezzel az 1 milliárd dollárral.
Egyébként ez így tényleg fasza beszerzés volt!
IFV/APC-re végre rákérdezett vki. De Benkő csak kummantott a világkörüli piackutatással. A HirTV-s faszi sejtelmesen mosolyogva a Pumára célozgatott, de nem mondta ki, ha ez jelent vmit...![]()
Sztem igen, meg hozzá jön a 60 ER, a többi megy a Gripenekhez. Az max. 180, de annál azért valszeg kevesebb. A mennyiségből sztem az látszik, még 1 század vadászgép belefér később.Nem a mostani 40 rakéta kerül át a NASAMS indítókba?
Mennyi az AMRAAM "légi" és naptári üzemideje?
40 éves rakétavédelmi komplexumunk van, amit le kell cserélni?!?
Captive-Carry current estimate changed from 1,329 to 1,157 hours due to increased failures versus flying hours.Mennyi az AMRAAM "légi" és naptári üzemideje?
Sot, tavaly vagy tavalyelott vegul a britek adtak a roman legtervedelmet NATO egisze alatt, mert keptelenek voltak barmit kiallitani, miutan az egyik osoreg MiG-21 lezuzasa utan foldre parancsoltak az egesz flottat.Az F-16-okat most teszik éghajlat kompatibilisé. Mert a nagy 100 éves Erdélyrablás ünnepén sem tudtak velük parádézni a hideg miatt
.
A MIG 21 Lancereket a román komentelők szerint is csak tavasszal szabadna használni, agrármunkára (folyton lezuhantak és szántották a földet)
Egyébként mostanában kezdtek vakarózni a románok a magyar fegyverbeszerzések miatt. Túl sok, túl modern ésatöbbi csipi a börüket.
Gondolom próbálnak lobbizni, hogy ha lehet ne azt, ne annyit és ne úgy szállítsák a nyugatiak, amit mi akarunk, mertúgyebár, mi van ha ezek a mongolok (így hívnak minket általában a forúmokon) meggondolják magukat és felrugják azta szépen lezsírozott párizs környéki "békét". Ebben ők nagyon jók, csak bízok abban, hogy most nem fog menni. Szerintem éppen ezért nem az USA az, akivel elsősorban szerződünk fegyverügyben (egyébként is elég szépen leszerelték a seregünket az Ami tanácsadók javaslatára a szocik). Ott még elérhetnék céljaikat, mint pl. a lézevezérlésű bombák esetében (amiket vettünk a Gripenekre), hogy kilobbizták az USA-nál, hogy csak azután szállítsák le őket, ha már megvolt a romániában rendezett NATO hadgyakorlat, hogy véletlenül se kelljen a közbakáiknak szembesülniük ezzel a képességünkkel. És így is lett. Csak amikor hazatértek a gépek, akkor jöttek a bombák.
Egyébként ha az USA valami kifogást emelne a hadseregünk korszerűsítése ellen, megomdanám nekik, hogy: fiúk, mi ezt csak azért csináljuk, hogy védjük a hátatokat, mert mi van ha a Muszka mégis áttör, a román átáll (mint általában szokott) akkor pedig ti ott lesztek letolt gatyával a kárpátokon kívül. Milyen jó lesz akkor, ha a magyar hadsereg biztosítani tudja a kárpátokat és ti visszatérhettek a jó meleg menedéket nyújtó Kárpátmedencébe.
Na meg azzal, hogy van egy ütőképes magyar hadsereg a románok seggében az USA is elveheti a románok kedvét a spekulációtól.
Szerintem mindkét érv elégséges az USA akadékoskodásának megszüntetésére.
Szerintem amúgy ha az 57mm-essel megeresztesz egy sorozatot kb felborul a francba..
Azért még maradt ott mérnök.És egyébként ma már az sem biztos,hogy ott él a mérnök.Meg arra van a csapatpróba,hogy kipróbáljuk-mielött megvennénk.Ha meg a technológiát vesszük meg,rajtunk áll,hogy mit hozunk ki belőle.Alapbol a dél afrikai gyártás is főleg amerikai fődarabokra épűl.Nálunk meg német fődarabokra épülne.Amire szánnám,egy igényünkre pofozott verziója,szerintem jó lenne,Hát nem tudom, hogy ha elüldözöd a szürkeállományt az mennyire befolyásolja a mérnöki teljesítményt, de szerintem nem igazán van rá pozitív hatással,
Hát,nem tudom.Ma is van gyártásban európai 6x6-os járgány.Boxernek is van 6x6 változataAhogy én nézem valamiben az egyik vas jobb papíron (pl. lépcsőmászás) - valamiben a másik (pl. gázlómélység) avagy kb. ugyanaz (pl. védelem, súly, kapaszkodás stb.). Persze vannak olyan paraméterek melyek kvázi majdhogynem irrelevánsak. A végsebesség aszfalton is kb. az. Véleményem szerint olyan mindegy, hogy 120 vagy 140 km/h -nál nyomnak egy "kövér satut" akkor a "lógó ülésben" a desszant közül kb. mindenki meghal (na jó - csak súlyos sérülések).
Azt viszont világosan leírta a Currus is, hogy nincs semmilyen "technológia átadás meg helyi ipar bevonás". A legmaximum, hogy hozott alkatrészekből összeszerelheted, ha akarod. Ennyi. Abban sem lennék biztos, hogy így jobban megérné ...
Arra is kíváncsi lennék, hogy honnan jön a "szerelem". Ez feleannyiba kerülne? Vagy van valami más amit nem látok? Avagy ez nincs annyira a világ végén, mint a törökök? Csak mert ez tényleg sehol nincs rendszeresítve. Még a gyártó országban sem (semennyit sem). Van kb. kettő demo példány, amiből az egyik mindig otthon van, hogy az érdeklődő vevőjelöltnek meg tudják mutatni - a másik meg amikor csak lehet "haknizik" a világban. Már vagy 4 éve ... A török vas pedig ez alatt bejárta Szíriát kb. oda-vissza ...
A 6x6 -ból került néhány Líbiában, ahol annyit tudunk róla, hogy ahol feltűnt ott kb. azonnal kilőtték. De ennyit. Én úgy gondolom, hogy már a török vasak választása is elég "tökös" húzás volt (mármint abban az értelemben, hogy a politika itt még annyira sem játszott szerepet). Egy Fennek 4x4 -nél (KMW) még érteném valamennyire a szájhúzást, meg a "politikázást", de itt egyszerűen nálam nem áll össze a kép. Pláne nem ezzel a Dél-Afrikai vassal szemben ...
A 6x6 -osban nekem mindig az lebeg a szemem előtt, hogy az nemigazán lenne jó ide. Értem ez alatt, hogy itt a Közép-Európai viszonyok között a talajnyomásból eredendően nem lenne meg a kellő terepjáró képesség. Értem ez alatt, hogy az MRAP vonal domborodna ki és igazából profánul fogalmazva kb. ezen a téren a Komondor -al versenyezne. Amennyiben kicsit is APC -sebb vonalban gondolkozunk, akkor 8x8 platform kellene (ott vannak jobbak). Amennyiben meg a 4x4 vonalat szeretnénk kielégíteni, akkor kb. a 'mindenen kívül' -nek fentebb adott válaszomban foglaltakat gondolom. A MBombo 6x6 -ot meg valahogy tényleg nem tudom elképzelni nálunk (és a mellett itt sem állnak hegyekben a pozitív nemzetközi tapasztalatok) ...
A bombás fiaskónak?...sajna, de volt.Szinte tuti, hogy ennek semmi koze nem volt a romanokhoz.
Gondolom a Kub. Lassú rakéták ellen kis találati aránnyal (nagyon kicsivel).40 éves rakétavédelmi komplexumunk van, amit le kell cserélni?!?
Azért még maradt ott mérnök.És egyébként ma már az sem biztos,hogy ott él a mérnök.Meg arra van a csapatpróba,hogy kipróbáljuk-mielött megvennénk.Ha meg a technológiát vesszük meg,rajtunk áll,hogy mit hozunk ki belőle.Alapbol a dél afrikai gyártás is főleg amerikai fődarabokra épűl.Nálunk meg német fődarabokra épülne.Amire szánnám,egy igényünkre pofozott verziója,szerintem jó lenne,
Hát,nem tudom.Ma is van gyártásban európai 6x6-os járgány.Boxernek is van 6x6 változata
![]()
Anno a 8x8-as PSZH-2 bukása után a Rába is beprobálkozott egy hosszitott 6x6-os hosszitott PSZH-1 továbbfejlesztéssel.
A 8x8 nem mindig jobb.Ha fordulékony járgányra van szükséged,mert nem csak az alfőldi szántáson kell kolbászolnod,akkor a 6x6 jobb.(ha 2 tengely kormányzott)
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..