MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Ezt nem én találtam ki ez az elfogadott axióma a Roszoboronexport szakemberei részéről.
Tudom, hogy nem te találtad ki, de a Roszboronexport munkatársai is azt tartják axiómának és azt is nyilatkozzák le, amit éppen az üzlet diktál. Amit éppen kell.
Az a szép ebben az egészben, hogy üzleti oldalról nincsenek kőbe vésett szabályok, de a hazai rendszeresítéseket a pénzszűke időszakban nagyon is komolyan veszik.
Az orosz védelmi ipari belpolitika a MiG-et semmiképp sem akarja veszni hagyni, de a hadsereg koncepciójában ennek a kategóriának már nem sok helye van. Ez két ellentmondás, ami nagyon is jelen van.
 
Majd, ha nem "lepkefing" jelzővel dobálózol, akkor térjünk vissza erre.
Mellesleg ebben semmi személyeskedés nem volt ebben. Csak a te stílusodban válaszoltam...


Véleményed lehet, de az FM-ekbn szerencsére tények vannak...


Az F-16A hatótávolsága még nagyobb, mert a gép könnyebb, kisebb állásszöggel repül végig.
Továbbra is dobálózol a lepkefing hatótávval amikor FM alapján azt is megmutattam, hogy az F-15A gépek nem tudtak volna 2x2000 font bombával támadni úgy, ahogy az F-16A. Szóval akkor most kitalálod, hogy lepkefing hatótávja van az F-15-nek?


Korlátozott légiharc képesség? A no.1. dogfight teljesítménnyel? Keresem a kandi kamerát. Az megvan, hogy a szovjet frontvadászoknak a MiG-23 előtt nem volt? Így nézd a mércét... A BVR képesség hiánya önmagában nem volt döntő akkor. Főleg az ellen gépparkját nézve. Amúgy az F-15A is vadászbombázónak készült és a C változata is megkapta a teljes csomagját kicsit még javítva is az A-nak úgy, hogy soha nem használta ki az USAF az A-ét sem.


Tök jó, mert azt is megnéztük és azonos sebesség és teher esetén a LO-LO-LO hatósugara az F-16A és Szu-22-nek kvázi azonos. Úgy, hogy itt is laza 3 tonna eltérés van...


A korábbi MiG-29-es exportváltozatok se kellettek kb. a kutyának se tömegesen a Szuhoj gépekhez képest. Ezen mit változtat a MiG-35 a Szu-30 és 35 megléte mellet...?


Akkor miért nem rendelt korábban 29-es? Az átvett algériai behazudott gépekkel is tessék-lássék repültek.

Mindem tiszteletem mellett.
Én nem minősítettem a Te "zizi" jelződet, Te se minősítsd az enyémet.
Nálam tény szerint ez is "lepkefing" kategória FM ide, vagy oda,
minden dobálózás nélkül. Azt írtam, hogy Szu-22 (aminek szintén nem valami acélos a hatósugara) és így is van, tények szerint is. Azért a komolyabb hatótávolságok nem itt kezdődnek. Fegyverzet, vagy hatótáv? Az egyiket csak a másik rovására lehet növelni.
Az F-16A közeli légiharcban (dogfigt) nagyon jó volt, de ez a légiharc képességnek csak egy szelete. Ezért írtam, hogy korlátozottan, mert csak ebben volt jó, nagyon jó. BVR képesség MiG vonalon valóban nem volt meg a MiG-23-ig, de pl. Yak-28P, Szu-11, Szu-15 kb. 23-25km volt. F-15A-val kapcsolatosan pont Te írtad, hogy miért nem azokkal hajtották végre. (Gebasz esetén a fél F-15 flotta lelett volna amortizálva). Én már akkor (1981-ben) azon csodálkoztam, hogy miért nem F-4E repülőgépekkel hajtották végre a támadást.
Az orosz frontlégierőben nem voltak MiG-29 vadászgépek? LOL... 9.12. valóban nem sok, náluk a 9.13. volt rendszeresítve, ami nem volt export verzió.
Engedd már el a MiG-29-et, talán az eredeti kérdésemre kellene összpontosítani.
 
Ez a könyv csak 9.12-est tárgyalja, semmi többet.
Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
 
Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008

Sajnos, csak ígérgetik - lassan már tizenegy éve - a második, harmadik kötetett.
 
A MiG-29K "9-31" első prototípusa 1988-ban a Tbiliszi hordozón (TAVKR) tesztelés alatt
0322-07-1-2.jpg

0322-07-2-1.jpg


37-5.jpg

o4-1.jpg

o3-1.jpg

MiG-29K/KUB
1019-46-2-2.jpg

60-1.jpg

9-2.jpg

30-1.jpg

19-1.jpg
 
A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

Ti erről hallottatok valamit?
 
A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

Ti erről hallottatok valamit?

Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and borisz