A kínai Szu-35 vásárlás messze nem ez a téma.
Egyrészt a típussal kapcsolatban a kezdetektől világos volt, hogy az orosz légierő megújulásának egyik gerincét fogja képezni, másrészt a kínaiak tárgyalási kultúrája, hogy mindenkivel, mindenről direkt éveken át egyeztetnek, és újra és újra csak egyeztetnek, amolyan kifárasztásos módszerrel. Ezt az oroszok már igen jól ismerik.
Hasonlóak az indiaiak is.
A Szu-35-ösből azóta már több, mint száz példány készült és eleve, mint a Szu-27-esek váltótípusa állt hadrendbe odahaza.
Ezzel szemben a MiG-35-ösre szinte semmiféle külföldi igény nem mutatkozik, miközben hazai koncepció egyátalán nincsen. A 24 darabos esetleges kontingens is csak egy kirakatszám, nem rendszeresítés. Nem fog így hadrendbe állni, csak maximum lesznek ilyen gépek orosz felségjellel. A kettő nem ugyanaz.
Úgy látom nem értjük egymást. Az, hogy rendszeresítve lesz nem jelenti azt, hogy hadrendben lesz és egy harci alakulathoz kerülnek a gépek. Viszont, ahhoz, hogy külföldre is exportálva lehessen, először kell, hogy megjelenjen az orosz légierőnél. Akár Lipeckbe vagy akár Ahtyubinszkbe kerülnek a gépek. Orosz hadseregnek nem kell a gép, ezért miután rendszeresítik -kis darabszámmal kizárólag exportra lesz kínálva. RSzK MiG a MiG-35 -el teljesen kimerítette a MiG-29 modernizációs potenciálját.