Teljesen orosz alkatrészekből, elektronikából.
Ha ekkora az áreltérés, évi több száz T90-et meg Szu34/35-öt kéne rendszeresíteniük.
Teljesen orosz alkatrészekből, elektronikából.
Ha ekkora az áreltérés, évi több száz T90-et meg Szu34/35-öt kéne rendszeresíteniük.
	
	
	
	És ezt bizony mind rossz topicba tettem. De azért tudjátok, hogy ezek mind, micsodák.És ez bizony mind levegő-levegő raketta...

R-73BM
![]()
R-60BM iker indító sinen
![]()
Együtt a kettő (a méretbeli különbségek jól láthatóak)
![]()
R-73
![]()
Az R-73 hajtóművének üzemideje 80 mp. és ezalatt max. 40G manőverezésre képes a rakéta, a célt 12G manőverező képességig tudja követni.
Az R-60 esetében ugyanezek az adatok: 25 mp., 47G és 12G.
R-73
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Az R73 rakéta hajtómű üzemideje 80 másodperc?
Azalatt a világból kirepül...
Az R60-nál is gyanús a 25mp.
Az R-73 kormányzása tolóerővektor-eltérítésű, ezért addig tud aktívan manőverezni, ameddig a hajtómű müködik.
Az R73 rakéta hajtómű üzemideje 80 másodperc?
Azalatt a világból kirepül...
Az R60-nál is gyanús a 25mp.
Értem, de ez akkor is gyanúsan sok. Főleg, hogy 30km a hatótávja (mozgó repülőről indítva).
R-77-1 az "58" Szu-35Sz gépen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
AKU-170E
![]()
![]()
![]()
![]()

Persze, mivel marhaság.
Az R-73E 55kg szilárd hajtóanyaga a külső hőmérséklet függvényében 4.7~6s ideig biztosít tolóerőt.
15km fölött, szembe repülő célra az indítási távolság 30km.
https://forum.htka.hu/threads/mikojan-gurjevics-mig-23-“flogger”.461/page-35#post-736241
Figyu, az biztos gépelési hiba. Még 8 sec sem jön ki. A belső energiaellátás lehet 80 sec, de az is teljesen hihetetlen, mert semmi értelme.Marhaság? Azért, nem kell mindig dramatizálni! Nem áll jól.
Na, akkor nézzétek meg a végén az adatokat:
R-73BM (Р-73БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-73bm-belarus/
Hajtómű üzemi ideje: 80 sec.
"Время работы двигателя, сек 80"
R-60BM (Р-60БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-60bm-belarus/
Irányított repülés idő, 25 sec.
Время управляемого полета, сек 25.
Két féleképpen fogalmaz, de az R-73BM esetén egyértelműen a hajtóműre vonatkozik.
A 4,7-6 sec hajtómű működés esetén a rakéta 6-7 km hatótávolság után enyhén szólva kenheti a hajára, ha a cél 12g-vel manőverez, mert a saját 40G manővererezés sehol se lesz.
	
	Marhaság? Azért, nem kell mindig dramatizálni! Nem áll jól.
Na, akkor nézzétek meg a végén az adatokat:
R-73BM (Р-73БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-73bm-belarus/
Hajtómű üzemi ideje: 80 sec.
"Время работы двигателя, сек 80"
R-60BM (Р-60БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-60bm-belarus/
Irányított repülés idő, 25 sec.
Время управляемого полета, сек 25.
Két féleképpen fogalmaz, de az R-73BM esetén egyértelműen a hajtóműre vonatkozik.
A 4,7-6 sec hajtómű működés esetén a rakéta 6-7 km hatótávolság után enyhén szólva kenheti a hajára, ha a cél 12g-vel manőverez, mert a saját 40G manővererezés sehol se lesz.
Marhaság? Azért, nem kell mindig dramatizálni! Nem áll jól.
Na, akkor nézzétek meg a végén az adatokat:
R-73BM (Р-73БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-73bm-belarus/
Hajtómű üzemi ideje: 80 sec.
"Время работы двигателя, сек 80"
R-60BM (Р-60БМ) esetén - http://bastion-karpenko.ru/r-60bm-belarus/
Irányított repülés idő, 25 sec.
Время управляемого полета, сек 25.
Két féleképpen fogalmaz, de az R-73BM esetén egyértelműen a hajtóműre vonatkozik.
A 4,7-6 sec hajtómű működés esetén a rakéta 6-7 km hatótávolság után enyhén szólva kenheti a hajára, ha a cél 12g-vel manőverez, mert a saját 40G manővererezés sehol se lesz.
Látom hogy ezt írja az az oldal, de attól még marhaság.
R-73E volt nálunk rendszerben Kecskeméten, működése ismert.
Nem hiszem hogy egy akármilyen Fehérorosz cucc hajtóanyaga ugyanabban a testben és tömegben több mint egy nagyságrenddel (!!!) hosszabb ideig működne.
Látom hogy ezt írja az az oldal, de attól még marhaság.
R-73E volt nálunk rendszerben Kecskeméten, működése ismert.
Nem hiszem hogy egy akármilyen Fehérorosz cucc hajtóanyaga ugyanabban a testben és tömegben több mint egy nagyságrenddel (!!!) hosszabb ideig működne.
	Nem, akkor sem.Ilyen paraméter változás csak akkor "szokott" előfordulni, amikor az egyetlen -egy-üzemmódú- hajtóművet két-fokozatú/-üzemmódúra váltják: gyorsító-,, +menet-hajtómű.
Ilyenre emlékszem, kis tömegnövekedés árán. De ez már generációs váltás inkább, szerintem.
u.i: bőven hangsebesség felett az indító-hajtómű / +torló-sugárhajtómű a leghatékonyabb kombináció.
...szerintem.
Biztosan elgépelés van. Az R-60 esetén 2,5 sec. A méretéből kb. ez a reális.Az R-73 hajtóművének üzemideje 80 mp. és ezalatt max. 40G manőverezésre képes a rakéta, a célt 12G manőverező képességig tudja követni.
Az R-60 esetében ugyanezek az adatok: 25 mp., 47G és 12G.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..