[HUN] Vadászgépek beszerzése

Nagy levegő-F18F
;):D
13_fac3007-kfir-tc12-bg-bueno-carlos-e-nellis-19-07-12-red-flag-12-4-473x709.jpg
 
  • Vicces
Reactions: kaktusz
;):D
13_fac3007-kfir-tc12-bg-bueno-carlos-e-nellis-19-07-12-red-flag-12-4-473x709.jpg
:)
De különben,ha összehasonlitod a EL2052 radaros Kfir Block 60 ajánlatot a jelenlegi Gripenjeinkel-bizony az öreg vasnak nagyobb a harcértéke.Jobb a hercelektronikája.Nagyobb a teljesitménye,fegyverterhelése.Gyorsabb.Csak dogban van hátrányban,de azt a jobb elektronika és a sebessége bőven ellensúlyozza.
Mint ahogy a többség lenézi az oláh F16MILU-kat,holott elektronikailag kb egyenrangúak,és az F16 mint repülőgép jóval nagyobb teljesitményű.Az,hogy az oláhok nem forditanak rá elég pénzt,hogy repüljön,nem a gép hibája.
 
Mert pilótaképzőt indítunk Zlinnel, NG-vel(?), aminek a 3. foka lehnne az amúgy a gépágyú kivételével teljes harci értékű D.
Egy kétüléses gép meg nyilván drágább, mint az együléses...
elég durva feltételezés de attól hogy indítunk pilótaképzést még nagyon nem jelenti azt hogy mind3 (valójában több) fokot itthon kell/kéne teljesíteni, valami kooperáció mindefénle képpen kell, én feleslegesnek tartom ha a teljes képzés itthon van mert NINCS szükségünk akkora kapacitásra a 14 vásra de még a 24 gépre se lenne
Különben, ha a 10db kétüléses soknak ís tűnik, de 6-8 már reális mennyiség lehet.
A C/D+ gépek esetén ugye az elektronika nagy részét E/F szintre lehet hozni, de állítólag az EW már nem fért el a testben rendesen. Ennek az eredménye lett az Arexis konténer. Namost, ha 2-3db-ot ilyenből beszereznénk a fejlesztett C/D+ flottához, akkor nem csak kiképzésre lenne alkalmas a kétüléses verzió, de egyfajta Growler szerepkört is kaphatna. Nem is lenne olyan nagy gond, hogy nincs rajtuk gépágyú.
6-8 darabbal már egyet tudok érteni HA 2 század grifel számolunk de 12 darab mellé erősnek tartom a 8 gépet, mondjuk a 24 E mellé már tényleg szívesen látnék 6-8 D-t
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Brazíliának viszont igen.
De nekik meg nincs D-jük. Nekik minden kétüléses újként lesz F modellként legyártva. Az a gond, hogy a D-k korlátozott számban állnak rendelkezésre. Nem tudom, hogy mennyire lennének hajlandóak a svédek lepasszolni párat még belőlük, pont amiatt mert maguknak F nem is lesz rendelve. A kiképzési feladatokat a D-ken intézik.
Alternatíva lehet még, hogy az eddig meglévő sárkányok közül esetleg D-re alakítanak párat. De ez már eléggé kifacsart ötlet.
Talán a korábbi B-ket biztosan meg lehet oldani. Az együlésesek esetén - szerintem - már a törzs első részét újként kellene legyártani, ehhez a megoldáshoz.
 
De nekik meg nincs D-jük. Nekik minden kétüléses újként lesz F modellként legyártva. Az a gond, hogy a D-k korlátozott számban állnak rendelkezésre. Nem tudom, hogy mennyire lennének hajlandóak a svédek lepasszolni párat még belőlük, pont amiatt mert maguknak F nem is lesz rendelve. A kiképzési feladatokat a D-ken intézik.
Alternatíva lehet még, hogy az eddig meglévő sárkányok közül esetleg D-re alakítanak párat. De ez már eléggé kifacsart ötlet.
Talán a korábbi B-ket biztosan meg lehet oldani. Az együlésesek esetén - szerintem - már a törzs első részét újként kellene legyártani, ehhez a megoldáshoz.

Ez már ne a mi gondunk legyen. ;)
 
Látszólag nem idetartozik, de mégis.
Biden befagyasztotta a Szaúd-Arábiának és az Arab Emírségeknek szánt fegyvereladásokat. Ez az Emírségek esetéven az F-35 bizniszt is jelenti.

Lehet csak átmeneti a felfüggesztés, de az újraengedélyezésnek több politikai-gazdasagi feltétele lesz.

Szal maradjunk csak az európai rendszereknél, én azt mondom. Ahhoz jár hadiipari üzlet is. Ilyen zsarolgatásokra az USA-ból nincs szükség.

Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.
 
Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.
Ne kezjuk mar ujra ezt. :) Hogy hanyan rendeltek az maximum logisztika miatt szamit, amugy tokmindegy, elsosorban magunk igenyeihez veszunk, nem a tagsagnak, no meg par milliard legy eszik uruleket minden percben, megsem kostolom meg. :P

Az E Gripen egyértelmű ugras lenne: egyreszt sokkal tobb fegyvert cipelhet magan, masreszt az EW kepessegei siman ugrast jelentenenek mindenkihez kepezt, az F-35tel siman paritasban van, mar ha nem elotte jar, ahogy 40+ eve folyamatosan joval az amerikaiak elott jarnak pl networked warfareben, halozatos adathasznalatban stb a svedek (ezt maximum a területhez nem erto F35-rajongok vonjak ketsegbe, de ok is csak azert mert keves fogalmuk van az adatprotokollokrol ill radios kapcsolatot keverik vele altalaban.)

Ami a "kivalasztast" illeti, nekem teljesen egyértelmű, hogy Gripen E lesz, mar anyagi okokbol is, de nagyon jol is teszik amugy is, pl messze tobb EW fejlesztest fog latni, mint az F-35 valaha, nem veletlenul függetlenitettek az avionikatol a platformon belul a svedek (szokas szerint evekkel megelozve az amerikai tervezoket), igy elvileg evente akar tobbszor is frissithetik a kepessegeit anelkul, hogy hosszan tesztelgetni kellene az integralt avionika miatt, eleg csak az EW suite tesztelni es igy tovább.
 
Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.

Láthattad, hogy eddig minden haditechnikai beszerzésnél a "gazdasági ellentételezés" / iparfejlesztés volt a döntő szempont. Ki mit tud ígérni ezen a területen? Hogyan tud Magyarország leggyorsabban és a lehető legnagyobb mértékben bekapcsolódni a jól jövedelmző nemzetközi repülőgépiparba? A jelenleg gyártásban lévő típusoknál már eléggé le vannak osztva a lapok, nincs sok lehetőség. Ellenben a még a fejlesztési fázis elején járó típusoknál... ki és mit fejleszt, amiben valahogy részt lehetne venni egy megrendelésért cserébe?
 
Láthattad, hogy eddig minden haditechnikai beszerzésnél a "gazdasági ellentételezés" / iparfejlesztés volt a döntő szempont. Ki mit tud ígérni ezen a területen? Hogyan tud Magyarország leggyorsabban és a lehető legnagyobb mértékben bekapcsolódni a jól jövedelmző nemzetközi repülőgépiparba? A jelenleg gyártásban lévő típusoknál már eléggé le vannak osztva a lapok, nincs sok lehetőség. Ellenben a még a fejlesztési fázis elején járó típusoknál... ki és mit fejleszt, amiben valahogy részt lehetne venni egy megrendelésért cserébe?

Sot, tovabbviszem a gondolatodat: hol is vannak mar meglevo kapcsodasi pontok, magyar ill. magyar tulajdonban (is) lévő bezzallitokkal? Melyik gyartohajlando csucstechnologiai transzferre egy közös uzlet esetén? Mindezekbol melyikre van mar működő pelda?
Ezeket megvalaszolva elég egyértelmű, kikkel folyhatnak komoly targyalasok.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

03:01 stop :)

2016. máj. 18-án publikálták ezt a videót. Kb. ugyanezen a napon megtaláljátok linkelve a nemzetközi Gripen topikban, ha ott visszalapoztok addig.

Ne akarjatok már mindenbe mindent belemagyarázni.