Nagy levegő-F18FIgen, ez a másik alternatív és kreatív felhasználása a második ülésnek!
Egyetlen gond van csupán, hogy nem túl sok a D. És a svédeknek is azok kellenek elsősorban, ugyanis nekik elvileg nem lesz F!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagy levegő-F18FIgen, ez a másik alternatív és kreatív felhasználása a második ülésnek!
Egyetlen gond van csupán, hogy nem túl sok a D. És a svédeknek is azok kellenek elsősorban, ugyanis nekik elvileg nem lesz F!
elég durva feltételezés de attól hogy indítunk pilótaképzést még nagyon nem jelenti azt hogy mind3 (valójában több) fokot itthon kell/kéne teljesíteni, valami kooperáció mindefénle képpen kell, én feleslegesnek tartom ha a teljes képzés itthon van mert NINCS szükségünk akkora kapacitásra a 14 vásra de még a 24 gépre se lenneMert pilótaképzőt indítunk Zlinnel, NG-vel(?), aminek a 3. foka lehnne az amúgy a gépágyú kivételével teljes harci értékű D.
Egy kétüléses gép meg nyilván drágább, mint az együléses...
6-8 darabbal már egyet tudok érteni HA 2 század grifel számolunk de 12 darab mellé erősnek tartom a 8 gépet, mondjuk a 24 E mellé már tényleg szívesen látnék 6-8 D-tKülönben, ha a 10db kétüléses soknak ís tűnik, de 6-8 már reális mennyiség lehet.
A C/D+ gépek esetén ugye az elektronika nagy részét E/F szintre lehet hozni, de állítólag az EW már nem fért el a testben rendesen. Ennek az eredménye lett az Arexis konténer. Namost, ha 2-3db-ot ilyenből beszereznénk a fejlesztett C/D+ flottához, akkor nem csak kiképzésre lenne alkalmas a kétüléses verzió, de egyfajta Growler szerepkört is kaphatna. Nem is lenne olyan nagy gond, hogy nincs rajtuk gépágyú.
Brazíliának viszont igen.Igen, ez a másik alternatív és kreatív felhasználása a második ülésnek!
Egyetlen gond van csupán, hogy nem túl sok a D. És a svédeknek is azok kellenek elsősorban, ugyanis nekik elvileg nem lesz F!
De nekik meg nincs D-jük. Nekik minden kétüléses újként lesz F modellként legyártva. Az a gond, hogy a D-k korlátozott számban állnak rendelkezésre. Nem tudom, hogy mennyire lennének hajlandóak a svédek lepasszolni párat még belőlük, pont amiatt mert maguknak F nem is lesz rendelve. A kiképzési feladatokat a D-ken intézik.Brazíliának viszont igen.
De nekik meg nincs D-jük. Nekik minden kétüléses újként lesz F modellként legyártva. Az a gond, hogy a D-k korlátozott számban állnak rendelkezésre. Nem tudom, hogy mennyire lennének hajlandóak a svédek lepasszolni párat még belőlük, pont amiatt mert maguknak F nem is lesz rendelve. A kiképzési feladatokat a D-ken intézik.
Alternatíva lehet még, hogy az eddig meglévő sárkányok közül esetleg D-re alakítanak párat. De ez már eléggé kifacsart ötlet.
Talán a korábbi B-ket biztosan meg lehet oldani. Az együlésesek esetén - szerintem - már a törzs első részét újként kellene legyártani, ehhez a megoldáshoz.
Ez mekkora trollcsászárság, hogy végül jó-jó, Gripent veszünk - csak a braziloktól!Brazíliának viszont igen.
Hölgyek,Urak mi a tipp Mi vajon hová fogunk beálni?Mindenki próbál helyezkedni...
További részletek az alábbi topikokban:
TAI TF-X (Törökország, Egyesült Királyság?)
Tempest (Egyesült Királyság, Olaszország, Svédország, +?)
FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció)
ATD-X program (Japán, USA?)
KF-X program (Dél-Korea, Indonézia, USA?)
Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.Látszólag nem idetartozik, de mégis.
Biden befagyasztotta a Szaúd-Arábiának és az Arab Emírségeknek szánt fegyvereladásokat. Ez az Emírségek esetéven az F-35 bizniszt is jelenti.
Lehet csak átmeneti a felfüggesztés, de az újraengedélyezésnek több politikai-gazdasagi feltétele lesz.
Szal maradjunk csak az európai rendszereknél, én azt mondom. Ahhoz jár hadiipari üzlet is. Ilyen zsarolgatásokra az USA-ból nincs szükség.
![]()
Biden befagyasztotta Trump gigantikus fegyvereladásait
Joe Biden kormánya átmenetileg befagyasztotta azokat a hatalmas fegyvereladási megállapodásokat, melyeket Donald Trump elnök Szaúd-Arábiával és az Egyesült Arab Emírségekkel kötött, több milliárd dollár értékben – írja a Wall Street Journal.www.portfolio.hu
Ne kezjuk mar ujra ezt.Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.
Igen, ez a dilemma. Ha 26 után fejleszteni akarjuk a légierőt akkor csak az F-35-nek van értelme, az jelentene lényeges képességfejlesztést, ráadásul a Nato legelterjedtebb vadászgépe lesz (már vagy 10 Nato tag megrendelte). Mondjuk egy Nato tag megítélése nyilván más a jenkik szemében mint egy arab állam (eddig fel sem merült, hogy eladják nekik az F-35-t csak a tavalyi Izraellel kötött egyezmény miatt engedélyezték volna az eladást), de ettől függetlenül valóban nehéz döntés lesz a típus kiválasztás.
Láthattad, hogy eddig minden haditechnikai beszerzésnél a "gazdasági ellentételezés" / iparfejlesztés volt a döntő szempont. Ki mit tud ígérni ezen a területen? Hogyan tud Magyarország leggyorsabban és a lehető legnagyobb mértékben bekapcsolódni a jól jövedelmző nemzetközi repülőgépiparba? A jelenleg gyártásban lévő típusoknál már eléggé le vannak osztva a lapok, nincs sok lehetőség. Ellenben a még a fejlesztési fázis elején járó típusoknál... ki és mit fejleszt, amiben valahogy részt lehetne venni egy megrendelésért cserébe?
Ahogy látom az összes jelenleg Gripent üzemeltető ország zászlóját átpörgetik rajta.
03:01 stop![]()
Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.Ahogy látom az összes jelenleg Gripent üzemeltető ország zászlóját átpörgetik rajta.
Most csodálkozol, hogy a drágábbat ajánlják először?Viszont ez egyértelmű jelzés, mi lesz a Saab ajánlat. Nem C, hanem E. Benkő is erre célzott.
03:01 stop![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..