[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113

Ennek a turbinának az elődje van az Albatroszokban, amikből(a használt Albákból) filléres áraik miatt (ár/érték aránya miatt) érdemes nekünk is többfeladatú drónt kialakítani.
Egyszerűen olyan olcsó, hogy nem lehet vele bukni anyagilag, egy hasonló céldrón is sokkal drágább!!! Pl !


Ezért kellene valami évi százas nagyságrendű, kompatibilis hajtómű (hazai gyártás álmodása :rolleyes: :rolleyes: ), mert az olcsó kategóriára igazán fizetőképes arab/afrikai/dél-amerikai piacon ki fognak derülni a vélt és/vagy csinált "nemzetbiztonsági kockázatok", és az amcsi Williams turbina miatt sorra fogjuk bukni a megrendeléseket.
Emiatt nem lesz gazdaságos darabszám, ...
Elsorvad, leépül a cég, mivel nincs más lehetősége, több lábon állása, ezért marad a rabszolgamunka.
Valahonnan mintha ismerős lenne ez a "forgatókönyv"!

...vagyis kellenka további termékek, és akkor az Aerobus is kénytelen lesz rendesen megfizetni a bedolgozóit.


U.i: Egy két gazdasági/politikai szinttel feljebb egyébként ilyan háttérben lévő forgatókönyv alapján lettek a német/japán ipari lobbik kormányai is a háborúkba belekényszerítve.
...első, második!
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Ennek a turbinának az elődje van az Albatroszokban, amikből(a használt Albákból) filléres áraik miatt (ár/érték aránya miatt) érdemes nekünk is többfeladatú drónt kialakítani.
Egyszerűen olyan olcsó, hogy nem lehet vele bukni anyagilag, egy hasonló céldrón is sokkal drágább!!! Pl !


Ezért kellene valami évi százas nagyságrendű, kompatibilis hajtómű (hazai gyártás álmodása :rolleyes: :rolleyes: ), mert az olcsó kategóriára igazán fizetőképes arab/afrikai/dél-amerikai piacon ki fognak derülni a vélt és/vagy csinált "nemzetbiztonsági kockázatok", és az amcsi Williams turbina miatt sorra fogjuk bukni a megrendeléseket.
Emiatt nem lesz gazdaságos darabszám, ...
Elsorvad, leépül a cég, mivel nincs más lehetősége, több lábon állása, ezért marad a rabszolgamunka.
Valahonnan mintha ismerős lenne ez a "forgatókönyv"!

...vagyis kellenka további termékek, és akkor az Aerobus is kénytelen lesz rendesen megfizetni a bedolgozóit.


U.i: Egy két gazdasági/politikai szinttel feljebb egyébként ilyan háttérben lévő forgatókönyv alapján lettek a német/japán ipari lobbik kormányai is a háborúkba belekényszerítve.
...első, második!
Ha egy útra kell csak a hajtómű, akkor már egyszerűbb, ha pulzáló sugárhajtóművet fejlesztünk, mint a V1-be.
Oda nem kell bonyolult , pénz- és időigényes anyagtechnológia, 600 km/h sebesség garantált.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Zeze and LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
Talán érdemes a leírtakat kicsit árnyalni azzal hogy az Airbus Spanyolország is hozzákezdett egy saját fejlesztéshez
Plusz az a közelmúltig EU tag Angolok is gyártanak kilépző gépeket és fejlesztgetik az utód tipust is.
Plusz Svájc - amely ugyan nem EU de EFTA tag - a Pilatus révén önnmagában uralja a kiképző gép piac meghatározó hányadát.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Dróntámadás miatt kigyulladt a rijadi olajfinomító.

Drónvadász drónokkal "KicsiT" gazdaságosabb lenne a gombokért beszerzett huszi(Iránból-Kínai/Pak-i/Észak-Korea-i/...) drónokat ritkítani.
Itt lenne szerintem egy gyors "beugrással"(ajánlattal), gyors fejlesztéssel --akár egy előrendeléses/előre-fizetéses !!! -- megrendelése az Aero Vodochody-nak!!!

...a használt L-29/-39 állományból bőven/olcsón tud(-na) "meríteni" egy villám-fejlesztéshez!


Pl: Ideje lenne már az Aero Vodochody (magyar( ! ) drón-)ágazatnak "felébredni"!!!
Költői kérdés: Létrehozni ???
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Pl: Ideje lenne már az Aero Vodochody (magyar( ! ) drón-)ágazatnak "felébredni"!!!
Költői kérdés: Létrehozni ???
Nincs korszerű kompozit technológiájuk hozzá fogd már fel! Az Aero a XX. században maradt, akinek alumegmunkálás kell azt tudja, de ott nem lesz dróngyár!
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Nincs korszerű kompozit technológiájuk hozzá fogd már fel! Az Aero a XX. században maradt, akinek alumegmunkálás kell azt tudja, de ott nem lesz dróngyár!
  1. Az Airbus-nak(...vagy Embraer ?, ) szerintem kompozitot gyártanak.
  2. A drónnál már közel sem a "sárkány" a döntő, azt is próbáltam "sejtetni", nem az kellene itthonra, mert a drón árának és harcértékének már az "egyebek" jelentik a döntő többségét, azt az "egyebeket" kellene itthon "tolni ezerrel", a sárkányt majd változtatják, fejlesztik/újat/régit/ stb...
  3. Már nem az a döntő!
"Egyebek" ide nekünk/hozzánk!
+valami olcsó "embargó-mentes" hajtóművet kéne faragni még itthon, és relatívan-gyorsan, ezekkel gyakorlatilag --akár-- a cseh rész nélkül is piacon-/meg-maradnánk, ha --Ne adj' Isten!-- "vállás" lenne!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Mert az Aero semmit nem tudna a közösbe tenni.
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 480
113
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
Nehogymá' együttműködjön két magyar tulajdonú repülőgépgyártó cég valami légijárművön... :eek: :D:D:D:D:D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
Az Aeronak semmilyen korszerű fedélzeti elektronikája és fegyverzete nincsen. Érts már meg, hogy lényegében alumíniumot tudnak megmunkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: éber

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Az Aeronak semmilyen korszerű fedélzeti elektronikája és fegyverzete nincsen. Érts már meg, hogy lényegében alumíniumot tudnak megmunkálni.
Persze, a gyárnak nincs, de a termékein van! Az L-159-en, és az L-39NG is alkalmazhatóak korszerű nyugati fegyverek, tehát a hozzá szükséges elektronika is integrálva lett! Én legalábbis ezt olvastam!
Javíts ki, ha tévedek!
Nyilván nem ők fejlesztették az elektronikát és a fegyvereket, de pl. a hazai, felfutóban lévő fegyvergyártásban sem a magyar tapasztalatokra támaszkodhatunk, ami remélhetőleg idővel változni fog!