A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Hát ha mind kettő lesz én helyben leszopom magam....
A cseh-magyar NER herceg cége fogja itthon a Super Tucanot gyártani, igy bővül az Aero Vodochody portfoliója és a KC-390 mellett tovább erősödik a kapcsolata az Embraerrel. Ez jó második lépcső lesz a magyar-cseh Gripen E szerződés előtt, ami a Saab és az Embraer közös biznisze.

Ezt a konteot most raktam össze. Nekem tetszik. :cool:
 
A cseh-magyar NER herceg cége fogja itthon a Super Tucanot gyártani, igy bővül az Aero Vodochody portfoliója és a KC-390 mellett tovább erősödik a kapcsolata az Embraerrel. Ez jó második lépcső lesz a magyar-cseh Gripen E szerződés előtt, ami a Saab és az Embraer közös biznisze.

Ezt a konteot most raktam össze. Nekem tetszik. :cool:
És kibasztunk az ablakon x százmilliárdot. A humán faktor rendezése helyett. Juhééééé
 
Mert a Patriottal nem fognak sehova sem lovoldozni egy jo darabig, amerikai meg a szemelyzete is egyelore...

Ha jól emlékszem, vagy 100 emberük volt kinn képzésen még az első egység megérkezése előtt és idénre tervezik a rendszerbe állító lövészetet.
 
  • Szomorú
Reactions: Pogány
És kibasztunk az ablakon x százmilliárdot. A humán faktor rendezése helyett. Juhééééé
Tudtam, hogy neked nem fog tetszeni. :)
Pár tízmilliárdból megvan Az ST jóval olcsóbb az L-39nél. Bárha mindkettőt veszünk....de akkor sem százmilliárd.
A gyár nem a HM büdzséből megy, azt ne számold szem. felszerelés rovására. A Gripen 2025 után meg kötelező költség és valószínűleg a legköltségtakarékosabb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Annyira egyszerűen gondolkodsz, néha nem fáj??? Ha L39, akkor NER, ha ST, akkor NER. Ha F-35??? Akkir negvesszük az ancsik jóindulatát. o_O
Melyik NER herceg keresett a Leopardon??? Tudom azon vettük meg a Néppárti tagságot, jah nem ez a narratíva a héten csöcsre futott.
Hagyd a fenébe, ő az a típus aki bekajol mindent, el is hiszi, és nem alszik jól éjjelente, ha nem tolhatná fullba egész nap..., logikus gondolkodásra képtelen.
 
Próbáltam keresni valami brazil forrást, de a brazil híroldalak is az olasz blogra hivatkoznak. A KC-390-nél legalább volt egy brazil miniszteri beszéd, amiből kiindult az egész hír.

Furcsa, hogy az olasz blog nem említi meg hogy Kanada után elképzelhető hogy Olaszországban fogják képezni a magyar pilótákat.
Ha jól látom, az olaszoknál épp a turboprop kategória (pl. Super Tucano) van kihagyva a pilótaképzésből, mint lépcsőfok.
Ha az M345/M346 előtt szükséges a turboprop képzés és ez egy hosszútávú képzési együttműködés lesz az olaszokkal, akkor akár még az is elképzelhető hogy a jövőben magyar turboprop gépről mennének a magyar (és külföldi) vadászpilóta jelöltek olasz továbbképzésre és onnan harci típusátképzésre.

Z242 -> Super Tucano -> M345 -> M346 -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> M345 -> Gripen
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> Gripen
Z242 -> L39NG -> Gripen


Ezek a változatok nem tűnnek túl valószínűnek:
Z242 -> L39NG -> F-35
Z242 -> Super Tucano -> L39NG -> F-35

De az olasz képzéssel is az lenne a probléma, ami a kanadaival, hogy rugalmatlan. A hazatérő pilótákat addig is reptetni kell valahol valamin, amíg harci típus átképzésre el tudják őket küldeni.

Ha jól látom, Európában még senki sem rendszeresítette a típust. A legközelebbi rendszeresítő Nigéria, Libanon, Türkmenisztán. Azaz nincs a közelben karbantartó bázis, kell egy Magyarországra is. Egyébként is minden katonai beszerzésnél elvárt a gazdasági ellentételezés. (Türkmenisztánnal és Nigériával mostanában jóban vagyunk, indulhatnak az összeesküvés-elméletek...)

A 2020 október-novemberi marketing körúton Portugáliában, Montenegróban és Horvátországban tartottak bemutatót a típussal. A litvánok is ott voltak a horvát bemutatón. A Wikipedia a svédeket és az ukránokat említi még lehetséges vevőként.

Az elképzelt olasz pilótaképzési együttműködésnek azért ellentmond hogy az NFTE programhoz csatlakoztunk, amiben az olaszok nincsenek benne.
Nem igazán látom a magyar Super Tucano helyét ebben az együttműködésben, főleg ha a horvátok is megrendelik a gépet. A görögök és a portugálok saját pilótaképzést akarnak indítani, a spanyoloknál is van már PC-21 rendszeresítve. Így persze a kérdés már az, hogy az NFTE-ben ki és hogyan fog együttműködni.

Amikor a horvátokhoz kiküldték a magyar pilótákat Kanada előtt, az azért volt mert akkor probléma volt a Zlinek üzemeltetésével vagy rájöttek hogy szükséges az a lépcsőfok is?
Szerintem az összes M345-ös variációt is kihúzhatod. Mivel ha már, akkor az NG életszerűbb. Olcsóbb, és jobbak a paraméterei.
Az F-35 elé kell a nagy sebességű jet.
Emiatt remeg @blogen a Super Tucano miatt, mert ha az lesz, akkor nem lesz NG és helyette a következő lépcső az M346 lenne, ami meg szintén az F-35-öt jelentené. :D
A ST - L39NG elvileg lehetséges, de szerintem nem valószínű, mert akkor semmivel nem lesz olcsóbb a pilótaképzés.
Azt meg nem látom magam előtt, hogy mi magunktól vennénk Master-t, miközben az ára majdnem a Gripen C-ink magasságában van. Képességben meg ugye....:confused: Ott akkor szépen el kell menni a svédekhez pár B-t (elvileg van még nekik letárolva) venni....
 
Tudtam, hogy neked nem fog tetszeni. :)
Pár tízmilliárdból megvan Az ST jóval olcsóbb az L-39nél. Bárha mindkettőt veszünk....de akkor sem százmilliárd.
A gyár nem a HM büdzséből megy, azt ne számold szem. felszerelés rovására. A Gripen 2025 után meg kötelező költség és valószínűleg a legköltségtakarékosabb.
A múltkor csak a L-39-re számoltál 60 milliárdot.
A személyi felszerelés úgy, hogy ha hadi tartalék készletet is akarsz képezni egy jó 50 000 embernek (amikről szoktak a nyilatkozatokban álmodozni) jó 200 milliárd forint.
 
Szerintem az összes M345-ös variációt is kihúzhatod. Mivel ha már, akkor az NG életszerűbb. Olcsóbb, és jobbak a paraméterei.
Az F-35 elé kell a nagy sebességű jet.
Emiatt remeg @blogen a Super Tucano miatt, mert ha az lesz, akkor nem lesz NG és helyette a következő lépcső az M346 lenne, ami meg szintén az F-35-öt jelentené. :D
A ST - L39NG elvileg lehetséges, de szerintem nem valószínű, mert akkor semmivel nem lesz olcsóbb a pilótaképzés.
Azt meg nem látom magam előtt, hogy mi magunktól vennénk Master-t, miközben az ára majdnem a Gripen C-ink magasságában van. Képességben meg ugye....:confused: Ott akkor szépen el kell menni a svédekhez pár B-t (elvileg van még nekik letárolva) venni....

Ahol M345-öt vagy M346-ot írtam, az olaszországi képzés lenne, nem saját gép. Az a kérdés hogy hol lép be és hol lép ki a magyar pilóta az olaszországi képzésből. Azaz hogy milyen vadásztípus lesz a végcél. A vadásztípust idén vagy jövőre eldöntik, a többi meg ettől függhet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A múltkor csak a L-39-re számoltál 60 milliárdot.
A személyi felszerelés úgy, hogy ha hadi tartalék készletet is akarsz képezni egy jó 50 000 embernek (amikről szoktak a nyilatkozatokban álmodozni) jó 200 000 milliárd forint.
Itt valami elírás lesz!
Akarod mondani 200Mrd...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A múltkor csak a L-39-re számoltál 60 milliárdot.
A személyi felszerelés úgy, hogy ha hadi tartalék készletet is akarsz képezni egy jó 50 000 embernek (amikről szoktak a nyilatkozatokban álmodozni) jó 200 milliárd forint.
És akkor még nem beszéltem a modernebb kiképzési rendszerek áráról, imitációs anyagokról, modern gyakorló és lőterek építéséről, esetleg modern belső lőterekről a laktanyákba és az ezzel járó nagyobb lőszerfelhasználásról. Ami összességében szintén egy jó 100. És amíg ez nincs meg, nincs jó minőségű emberanyag a modern technikához. Az életpálya modellről és a bérrendezésről nem is beszélve. Szóval addig dugják fel maguknak a Tucanoikat.
 
Szerintem az összes M345-ös variációt is kihúzhatod. Mivel ha már, akkor az NG életszerűbb. Olcsóbb, és jobbak a paraméterei.
Az F-35 elé kell a nagy sebességű jet.
Emiatt remeg @blogen a Super Tucano miatt, mert ha az lesz, akkor nem lesz NG és helyette a következő lépcső az M346 lenne, ami meg szintén az F-35-öt jelentené. :D
Neki sok érdekes elképzelése van... nem lesz F-35, semmi ertelme, totális penzkidobas lenne, gyakorlatilag a duplajaba kerülne, mint az EWben ugyanott, de inkább előrébb tarto E/F (azaz egy szazad vs ket szazad 30 evre.)
A ST - L39NG elvileg lehetséges, de szerintem nem valószínű, mert akkor semmivel nem lesz olcsóbb a pilótaképzés.
Azt meg nem látom magam előtt, hogy mi magunktól vennénk Master-t, miközben az ára majdnem a Gripen C-ink magasságában van. Képességben meg ugye....:confused: Ott akkor szépen el kell menni a svédekhez pár B-t (elvileg van még nekik letárolva) venni....

Egyetertek. Nekem ez az egesz Tucano ertelmetlennek tunik, mi azzal a gond, ha Zlinrol atultetik majd oket az LN-re, majd B/D, ahogy mondod?
 
Mire?
Akkor már L-39...
Nem lesz mindenre pénzünk, azt vegyük meg, ami tényleg kell.
@krisss eleget mesélt a személyi felszerelésekről, akkor inkább arra költsünk.
Csak két adattal érzékeltetem, hogy milyen különbség van ezek között a fokozatok között:
Zlin-242
max tömeg: 1350 kg
max sebesség: 259 kmh

Super Tucano
max tömeg: 5 400 kg
max sebesség: 590 kmh

M-246 Master
max tömeg: 10 200 kg
max sebesség: 1 255 kmh

Én se értek egyet a hazai pilótaképzéssel, de valamiért forszírozzák. Semmilyen nemzetközi iskola nem lesz itt, minden országnak van már saját nemzetközi iskolája az a helyzet, senkinek nincs szüksége a mi együttműködésünkre, nem tudunk nemzetközi pilótaképzést csinálni. De mivel a nemzetközi pilótaképzés ürügyén sok légierő összehozta magának a teljes saját képzést, ezért a potenciális nemzetközi iskolák száma is limitálódott, mert nincs rá szükség, inkább drágán képeznek otthon, ezért ami marad az is drága lesz külföldön. Úgy néz ki, hogy ki kell építenünk nekünk is magunknak a saját pilótaképző infrastruktúrát, aminek két elemére akkor is szükség lenne, ha mondjuk visszamennénk Kanadába: Zlin+turborpop. A turboprop garantálja, hogy alkalmas növendéket küldünk ki drága pénzen, mert van hol kiszelektálódnia itthon!

Szerintem továbbra is az lenne a lehetséges optimum, ha itthon Zlin+Tucano, míg hat darab Master a lengyelekkel közösen a lengyeleknél!
 
Csak két adattal érzékeltetem, hogy milyen különbség van ezek között a fokozatok között:
Zlin-242
max tömeg: 1350 kg
max sebesség: 259 kmh

Super Tucano
max tömeg: 5 400 kg
max sebesség: 590 kmh

M-246 Master
max tömeg: 10 200 kg
max sebesség: 1 255 kmh

Én se értek egyet a hazai pilótaképzéssel, de valamiért forszírozzák. Semmilyen nemzetközi iskola nem lesz itt, minden országnak van már saját nemzetközi iskolája az a helyzet, senkinek nincs szüksége a mi együttműködésünkre, nem tudunk nemzetközi pilótaképzést csinálni. De mivel a nemzetközi pilótaképzés ürügyén sok légierő összehozta magának a teljes saját képzést, ezért a potenciális nemzetközi iskolák száma is limitálódott, mert nincs rá szükség, inkább drágán képeznek otthon, ezért ami marad az is drága lesz külföldön. Úgy néz ki, hogy ki kell építenünk nekünk is magunknak a saját pilótaképző infrastruktúrát, aminek két elemére akkor is szükség lenne, ha mondjuk visszamennénk Kanadába: Zlin+turborpop. A turboprop garantálja, hogy alkalmas növendéket küldünk ki drága pénzen, mert van hol kiszelektálódnia itthon!

Szerintem továbbra is az lenne a lehetséges optimum, ha itthon Zlin+Tucano, míg hat darab Master a lengyelekkel közösen a lengyeleknél!
Szerintem csak akkor, ha Benkő miniszter úr előtte megveszi a Világbankot.
Ha nem, akkor álmodozás helyett a szaros személyi felszerelést meg a bázisokat kéne rendberakni, hogy @krisss és társainak végre jobb legyen, ha egyszer már minket szolgálnak.
 
A cseh-magyar NER herceg cége fogja itthon a Super Tucanot gyártani, igy bővül az Aero Vodochody portfoliója és a KC-390 mellett tovább erősödik a kapcsolata az Embraerrel. Ez jó második lépcső lesz a magyar-cseh Gripen E szerződés előtt, ami a Saab és az Embraer közös biznisze.

Ezt a konteot most raktam össze. Nekem tetszik. :cool:
Csak azért nem ígérem amit @krisss mert nem vagyok olyan hajlékony, mint ô