[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 662
113
Ok.... de a szárnytő húrhossza az egész törzs szerkezetét meghatározza - ha az változik át kell szabni mindent... persze nem vitatom, megoldható (minden megoldható, a Holdutazás is az volt). Namármost a törzs vonalát megnézve.... nem tudom, a gép nekem nagyon zömöknek tűnik ehhez, amolyan Tejas szerű szerkezet sejlik fel előttem, de ahhoz meg a törzs nem ideális (fülke túl nagy, szívócsatorna elhelyezése, stb... ) legalább egy kép nélkül mit mondhatnék?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 921
13 907
113
Nekem inkább az a kérdésem, hogy korrekt szakmabeli miért akarna ilyen átalakítást csinálni egy új típus tervezése helyett.

Mert én most képletesen azon "rugózok", hogy a jelenlegiből --ha már (majdnem) félig magyar-- hogyan lehet kihozni a maximumot, hogy a valóban szükséges modellváltást ne saját (tulajdonosi zsebekből) kelljen fizetni!

Ezt pedig úgy lehet, ha a legyártott horribilis (2-3 ezer darabos) mennyiségből van az a kb. 5-600 darab, aminek ha megvan teremtve egy használhatóságot fokozó/fenntartó, új funkciót adó(drón feladatkör) átépítése, akkor az kitermeli ezt a modell-váltáshoz szükséges összeget!

A korrekt szakmabeli meg majd tervezzen egy ilyet, ha megbízzák, itt most csak a korábbi szakmai bakijának a kijavításárol van szó.

...ami nem kötelező, "csak" illik megtenni!



Ok.... de a szárnytő húrhossza az egész törzs szerkezetét meghatározza - ha az változik át kell szabni mindent... persze nem vitatom, megoldható (minden megoldható, a Holdutazás is az volt). Namármost a törzs vonalát megnézve.... nem tudom, a gép nekem nagyon zömöknek tűnik ehhez, amolyan Tejas szerű szerkezet sejlik fel előttem, de ahhoz meg a törzs nem ideális (fülke túl nagy, szívócsatorna elhelyezése, stb... ) legalább egy kép nélkül mit mondhatnék?


Már eleve elhibázták a mostani új szárny tervezését, mikor kiadták a koncepciót, mert nagyságrendekkel jobb piaci esély van egy olyan valamivel nagyobb nyilazású szárnyak ami kap egy vezérelhető/vagy 3 fix állású) orrsegédszárnyat/belépőélet.

Csak emiatt nő kb. "egy százassal" a végsebesség, és csökken 20-30-al a leszálló/átesési sebesség.
Az egyik miatt szélesedik a lehetséges alkalmazási kör, a másik miatt jelentősen barátságosabb oktató-gép lesz. Alig bonyolultabb, üvegszálasból még könyebb mint és erősebb mint a fém volt, meg lehet csinálni ezt a részt tisztán "elektromosként", és az üvegszálas szárny miatt miatt csak feleannyira világít a radarernyőn(...kezvenc molnárom kibírja-e, hogy be ne beugorjon egy "szokásosan alkotó" hozzászólásával :oops::oops::oops: ).

Ha pedig lesz egy kicsivel nagyobb, de sokkal olcsóbb(nem embargózható) "hajszárító" bele (Hmmmm, álmodozzunk: saját gyártás ??? ), akkor egy kettős nyilazású trapéz(delta közötti) lenne az ideális aminek a belső(törzs körüli, lassabb áramlású levegővel találkozó) egyharmad alig nyilazott, a külső pedig jelentősebben, hasonlóan a SAAB J-37 Viggen "szárnyelejéhez" hasonlóan:

375px-Viggen.svg.png
de nem 2 Machra tervezett nyilazási optimalizálással, hanem "csak" hangsebesség környékére, és természetesen maradva az eredeti L-39 elrendezésnél.

A külső szárnyrészt (ha kell még négyzetméter) a farkasfogas megoldással --ahogy a Viggen-nél is tették-- meg lehet "toldani"!

Ezt az egészet( --a Viggen szárnyat-- húr irányba "összenyomva" harmadára, megtartva a képen látható fesztávot, kb. az így létrejött arányokkal) a jelenlegi L-39NG húrhosszal miért is nem lehet megcsinálni???

...ja, lehet!
...és ez csak koncepciót összerakva sem bonyolult, és nem is igazán pénz kérdése, inkább tulajdonosi szándéké!

Ami "kis huszárvágás" még felmerült/kimaradt, azt meg most nézi a srác, hogy elég újdonság-e levédeni.


.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Családi üzelmek.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 020
11 852
113
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Amikor bejelentették, h magyar jézbe kerül az Aero, megírtam, h ez nem biztos, h rendeléssel is jár.

Úgy tűnik egyelőre, h igazam lett és a NERes szarháziak befürödnek vele.
Nem, mert bejelentik, hogy kell a Magyar légierőnek mert térségmeghatározó, aztán megveszik túlárazva, offshore számla, yeah,, a többi meg le van szarva... max felemelik az áfát harminc százalékra. (tegnap jártam az egyik ilyen cég Zalaép székházánal.... hát meg nem mondanád, hogy ez egyböszeme nagy nyertes, kb ott ,maradt egy placc a nyolcvanas évekből , most raknak rá -kb egy éve elekzdve hungarocell hőszigetelést...)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 825
113
Nem, mert bejelentik, hogy kell a Magyar légierőnek mert térségmeghatározó, aztán megveszik túlárazva, offshore számla, yeah,, a többi meg le van szarva... max felemelik az áfát harminc százalékra. (tegnap jártam az egyik ilyen cég Zalaép székházánal.... hát meg nem mondanád, hogy ez egyböszeme nagy nyertes, kb ott ,maradt egy placc a nyolcvanas évekből , most raknak rá -kb egy éve elekzdve hungarocell hőszigetelést...)
Nem hiszem,hogy tudnánk annyit rendelni,ami rentábilissá tenné a gyártást.Egy századnyi gép ahoz kevés,többet meg nem tudunk rendelni-már az is pont egy századdal több a kelleténél.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 851
91 318
113
Amikor bejelentették, h magyar jézbe kerül az Aero, megírtam, h ez nem biztos, h rendeléssel is jár.

Úgy tűnik egyelőre, h igazam lett és a NERes szarháziak befürödnek vele.
Egyelőre nem biztos hogy magyar kézbe kerül. Egy látszik valószinűnek, ha nem kerül magyar kézbe, akkor megy a levesbe. Én úgy latom a cseheknek fontos, hogy partnert találjanak nem nekünk. Nekünk van más irányban is lehetőségünk.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 850
12 350
113
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
T

Törölt tag 1586

Guest
Kicsit zavaros stílusban írt tegnapi cikk - viszont sok féle infó van benne oszekapirgálva:

A Penta eladja Aero Vodochody-t. Világi Oszkár segít az üzletben. Jaroslav Naďot szemelték ki maguknak.​

https://www.hlavnydennik.sk/2021/05...ha-oszkar-vilagi-vyhliadli-si-jaroslava-nada/
Ha jól értem arról megy a vita hogy mostmár valakinek valódi pénzt kéne tolnia a vállalkozásba és minimum kifizetni a korábbi tulajdonos Pentát.
Ehhez érthető okból egyik szereplőnek sem igazán fűlik a foga mert a cég jövője finoman szólva is bizonytalan.
Az L39NG-re ezidáig egyetlen komolynak nevezhető vevőjelöltet sikerült felhajtani, a Vietnámiakat.
Az események v.színűleg most azért látszanak felgyorsulni mert a Penta kezd besokallni és azzal fenyeget hogy ha nem fizetik ki akkor csődeljárást kezdeményez az AV ellen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 353
46 159
113
.
Ez nem dilettans hozzaszolas, hanem egy lehetseges opcio, probalva megmagyarazni a logikatlant. Mert logikusan nezve ez az L-39 vonal teljesen remenytelen, es ebböl annyi lesz eladva, amit a csehek meg mi megveszunk.
.
De ha nem igy latod, akkor kerdes feled is, szerinted ha egyet se veszunk, akkor miert ennyire fontos ennek a gyarnak a megvetele? Azert mert annyira korszeru es kapos a termekuk a vilagpiacon?
Mit nem értesz azon, hogy NEM LEHET a Gripeneket még Air Policing szinten sem KIVÁLTANI az L-39-cel? Mint ahogy egy Apache helikopterrel sem!
Akkor miért gondolod azt, hogy:
Ez nem dilettans hozzaszolas, hanem egy lehetseges opcio,
Kiváltani semmiképp nem lehet az NG-vel a Gripeneket, KIEGÉSZÍTENI viszont egész jól. Az NG - jelen konfigurációban - a kiképzésben és a szintentartásban lehet kiválló segítsége a Magyar Légierőnek még a Gripenekhez képest is töredék fenntartási költségen.
Ráadásul az NG nem csak egy repülő, hanem egy kiképzési és gyakorló rendszer is egyben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 851
91 318
113
.
Ez nem dilettans hozzaszolas, hanem egy lehetseges opcio, probalva megmagyarazni a logikatlant. Mert logikusan nezve ez az L-39 vonal teljesen remenytelen, es ebböl annyi lesz eladva, amit a csehek meg mi megveszunk.
.
Egyrészt Vietnam mar vett 10-12 L39NG-t, másrészt folyamatosan zajlik ázsiai és afrikai L39 felújítása. Számukra egy 4. v. 5. gen. vadászgép elérhetetlen.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 014
113
M


És mit fogsz mondani ha egyet se veszünk ?
.
.
Mit nem értesz azon, hogy NEM LEHET a Gripeneket még Air Policing szinten sem KIVÁLTANI az L-39-cel? Mint ahogy egy Apache helikopterrel sem!
Akkor miért gondolod azt, hogy:

Kiváltani semmiképp nem lehet az NG-vel a Gripeneket, KIEGÉSZÍTENI viszont egész jól. Az NG - jelen konfigurációban - a kiképzésben és a szintentartásban lehet kiválló segítsége a Magyar Légierőnek még a Gripenekhez képest is töredék fenntartási költségen.
Ráadásul az NG nem csak egy repülő, hanem egy kiképzési és gyakorló rendszer is egyben.
.
.
Igazad van, ha muszakilag nezed. De mint az elmult evekben annyi pelda mutatta, a politikai szandek, es anyagi erdek felulirja a logikat, illetve kommunikacioban a logikat igazitjak, magyarazzak hozza a sajat erdekukhöz.
Ha megveszik a gyarat, hamar eldöl ez a kerdes, hogy veszunk-e azonnal egy csomo L-39-et. Szerintetek nem, szerintem igen. Majd kiderul.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 920
7 622
113
.
.
Oke, visszakerdezek, legyel akkor okos. Szerinted ha egyet se veszunk, akkor miert ennyire fontos ennek a gyarnak a megvetele? Azert mert annyira korszeru es kapos a termekuk a vilagpiacon?

Nem fontos , az újságírók csinálnak belőle fontos ügyet , nem az állam veszi meg hanem magán vállalkozók ...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 457
23 921
113
.
.
Mi van, ha bejelentik, hogy Magyarorszag kulsö fenyegetettsege alacsony, es a Gripen szerzödes lejartaval, azt is ezzel cserelik le? Akkor vehetnek akar 3-4 szazadnyit is ebböl a fostalicskabol.
.
(sajnalom, hogy igy nevezem, de szomoru, hogy mi, magyar adofizetök kell, hogy a hatunkra vegyuk ezt a reg elavult, 20 eve eladhatatlan tipust, es a csödtömeg gyarat, ami mögötte van. Erösen valoszinu, hogy a csehek is csak azert faragtak ki most az amugy teljesen felesleges es ertelmetlen L-39NG altipust, hogy a gyarukat jobb aron, letezö uj tipussal adhassak el valaki baleknak. De a balek nem a NER-es kör lesz, aki megveszi, hanem mi, adofizetök leszunk.)
Aztán hogy vállalnánk balti légtérrendészetet, meg úgy bármilyen légtérrendészetet egy belépő szintű sugárhajtóműves géppel?? Azon meg markánsan átsiklasz, hogy nemrég volt lekomunikálva, hogy a szomszédok erősen fegyverkeznek. A top sebessége valami 700km/h, egy utasszállítóval is alig tud versenyezni, az a319 tud kb 800-850km/h-t, azt meg már félve említem meg, hogy az NG fel se tud addig jutni amilyen magasan az utasszállítók operálnak. Komolyan index-telex színvonalat ilyen kérdésekben ne képviseljünk már...

(Mondjuk ha egy KAI T50 lenne a tárgy a gripen mellett légtérrendészetre, NG meg kiképzőnek, akkor mehetne a vita, hogy kell-e a KAI.)