Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Azért tegyük hozzá,hogy a modern tüzérség egyik legfőbb célja,hogy még szétbontakozás elött,a menetben lévő erőket kapja el.1000méterre lévő ellenségtől a messzehordó tüzérség csak egy rövid frontszakaszon képes megvédeni a védőket,miközben az egyébb feladatait addig hanyagolja,és a többi frontszakaszt fedezet nélkül hagyja.A közvetlen tüzérségi tűzképessége miatt kell a hk a gyalogság szoros kiséretére.Nem csa hk-ik ellen,hanem mindenféle egyébb tűztámogató feladatra.Sabot és HEAT mellet ezért is kedvelték a HESH löszert (amig el nem vesztette pct hatékonyságát),mint kettős hatású löszert.És nem kéne elfeletkezni a hk esetén is a repeszromboló és kartács gránátjairól sem.
120mm-ammo-types-GD.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
F

Filter

Guest
Várjuk az erre vonatkozó forrásaidat a német üzemanyagmennyiségről 1945 márciusában.
"When Allied bombing of the German synfuels plants began taking its toll in late 1944 and early 1945, the entire Nazi war machine began grinding to a halt. More than 92 percent of Germany's aviation gasoline and half its total petroleum during World War II had come from synthetic fuel plants. At its peak in early 1944, the German synfuels effort produced more than 124,000 barrels per day from 25 plants. In February 1945, one month after Allied forces turned back the Hitler's troops at the Battle of the Bulge, German production of synthetic aviation gasoline amounted to just a thousand tons – one half of one percent of the level of the first four months of 1944. None was to be produced afterwards. Lack of petrol meant the end of the war and the end of the Third Reich."



De van Gulgli nállad is nem?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Na és hogy állapítod meg ezt a helyet real time datalink nélkül?
Mélységi felderitő,tüzérségi megfigyelő repülőgép/helikopter és rádiókészülék.Igy fejböl meg nem mondom,de nyugaton osztályonként volt számolva 2-3 megfigyelő heli/repcsi a tüzérfelderitő rendszerben.Pl a Vietnamban elhiresült Bird Dog is eredetileg tüzérségi megfigyelő gépnek lett rendszeresitve.
Számitógépes datalink elött is volt élet.
Éppenséggel még külön tüzérségi felderitő hk is volt,pl a Párducnak is készült ilyen változata.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
T

Törölt tag

Guest
Na és hogy állapítod meg ezt a helyet real time datalink nélkül?

No speeek inglesh??? lol
...
Azért kérdeztem, mert akkor talán bele kéne gondolni, hogy ebben a kontextusban mit jelent a real time datalink. :) Folyamatos kapcsolatot, mely a tüzérosztálynak adatokat szolgáltat a célterületről, az ott lévő ellenségről, annak típusáról, számáról, mozgási irányáról, sebességéről.

A célterület adatait előzetesen egyeztetik, hiszen ez része a tűzrendszer kiépítésének.
A mozgó célok leküzdésére ott van fent a séma, amelyet mind a tüzérek, mind a megfigyelők gyakorolnak. A séma az adott sávban mindent tartalmaz a mozgó ellenség tűz alatt tartásához.

Na akkor; Eddig a célterület adatai ismertek, mozgási iránnyal és sebességgel a tűzrendszer kiépítése során számoltak, illetve az előretolt megfigyelő korrigálhatja a csapást ha nem fedi teljesen az ellenséget. Innentől kezdve csak az ellenség jellemzése kell. A nagy "real time datalink" ami ebben az esetben a csapás kiváltásához szükséges nem több, mint egy rádióhívás (a megfigyelő egyenes összeköttetésben van az osztállyal).

"XY itt ZZS, mozgó ellenséges harckocsik és PSZHk a Medve 1-en. Medve 1 és 2-re tüzet nyiss!"

De ha jú annyira spík inglis, simán elolvashatnád a forrást amit linkeltem, és tudnád merre hány méter. :rolleyes:
 
F

Filter

Guest
Na, itt jön elő, hogy valaki csak a régi mítoszokat hajtogatja, vagy valódi kutatómunkát véget mint Jentz, Doyle és Spielberger.
A Tigris elődjei valóban 30 tonnás harckocsik voltak, VK 30.01 De nem a HL230 volt a motorjuk. Hanem a HL116 (300 lóerő). Alternatív motorok: HL190 (375 LE), HL150 (400 LE).
Ez után következett a VK 36.01, még mindig csak a HL174-el (450 LE)
A HL210 (és nem a 230!) először a VKz 35.01 35 tonnás harckocsivontatónál jött elő
A Tigris közvetlen elődje, a VK 45.01(H) eleve a HL210-el volt tervezve.

Igen, az tény hogy a HL210-el nagyon sok gond volt. Ez volt beépítve a Tigrisek kezdeti sorozatába. Valóban, egyáltalán nem volt megbízható. Éppen ezért később már a HL230-al épült, ami jóval problémamentesebb motor volt, általánosságban kielégítően működött.


Ez a két mondat úgy ostobaság ahogy van. Cariusék mozogtak eleget, mégsem panaszkodtak súlyos megbízhatósági problémákra.
A "kilőhetetlen" is baromság. Kilőhetetlen mi számára? T-34/76? Igen. KV-1? Igen. Sherman 75? Igen. Sherman 76? NEM! ISz-2? NEM!



Ilyen statisztika nincs sehol. Még a Shermanról sincs. Bevethetőségi arány van. Tény ebben benne van a logisztika & karbantartás is. Viszont az előbbi a németeknél, főleg a háború második felében katasztrofálisan működött. Ennek tükrében meg egyáltalán nem rossz a Tigrisek bevethetőségi aránya (átlag 65-70%).

Amúgy kissé unalmas már, hogy én hozom a forrásokat, nálad meg a nagy semmi van... Jó lenne már valami ami bizonyítja, hogy a Tigrisek teljesen megbízhatatlanok voltak, illetve hogy az egész háború alatt csak egy helyben álltak. Ja hogy nincs ilyen, értem...

Nálam kicsit komolyabb anyagok vannak, te meg wikipédiázol és guglizol, a többit meg hozzá költöd.
Értem a Us Departement of Energy az nem jó forrás....
Most is egy forrással jelölt idézet halmazba áltál bele.


"Selon les mots d'Hitler, le Tigre I aurait dû apporter la victoire à l'Allemagne, mais selon Guderian, il a été l'une des causes de sa défaite (ce général et théoricien de l'arme blindée préférait de loin le panzer IV plus fiable, moins coûteux et plus rapide à produire)."
"Hitler szerint a Tigris hozzá el a győzelmet Németországnak,Guderian szerint a vesztét fogja okozni..."

Használati utasítás.

Kb minden is a Tigrisről,képekkel,technikai és harci statisztika.

Ha pedig mindenhol hülyeségeket írnak miért nem jelzitek?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 434
14 853
113
"When Allied bombing of the German synfuels plants began taking its toll in late 1944 and early 1945, the entire Nazi war machine began grinding to a halt. More than 92 percent of Germany's aviation gasoline and half its total petroleum during World War II had come from synthetic fuel plants. At its peak in early 1944, the German synfuels effort produced more than 124,000 barrels per day from 25 plants. In February 1945, one month after Allied forces turned back the Hitler's troops at the Battle of the Bulge, German production of synthetic aviation gasoline amounted to just a thousand tons – one half of one percent of the level of the first four months of 1944. None was to be produced afterwards. Lack of petrol meant the end of the war and the end of the Third Reich."



De van Gulgli nállad is nem?


Kb. fél-tucatszor le-/beírtam én is, hogy amíg a rendelkezésre álló üzemanyag-mennyiség alapján tervezett Blitz-Krieg menetrendet tudták tartani, mindig győzött a gyakorlatban a gyors manőverekkel "többszörözött" német haderő.
Akkor is ha valójában mennyiségi és/vagy minőségi hátrányban voltak: a francia hadjáratban, Pl.
Rommel is addig volt "jó" Afrikában, amíg volt ehhez elég üzemanyag, más okok mellett (a "Flak-trükk" ;) , és "társai"...).


U.I: Nem véletlenül néztem addig a lehetőségeket, amíg lett megfizethető megoldás a T-72-eshez is hogy szintén tudja a Leo-k kb. 70 kilométer/órás sebességét!
 
F

Filter

Guest
Nem tök mindegy, hogy nagyon kevés vagy embertelenül kurvára kevés volt?

main-qimg-2ef40074c8dd3c54ca24e840bbff60a8.webp
"Only the first 250 Tigers had the HL 210 engine. But even the power increase from the HL 210 to the HL 230 was not enough. While it was comparable in speed to other German tanks of the time, it was still slower than many of its adversaries, such as the Russian T34. It also had a high fuel consumption rate of approximately 2.75 gallons per mile. Since the total fuel capacity of the four fuel tanks was around 125 gallons (568 liters), the operational range of a Tiger I was limited and refueling stops had to be frequent, especially when traveling off road. German logistic plans expected the Tiger to be able to travel 121.2 miles (195km) on road and 68.4 miles (110km) off road before refueling.

The following technical description is taken from a British Military Intelligence report entitled
“Preliminary Report No 19
PzKw VI (Tiger)
Military College of Science
SCHOOL OF TANK TECHNOLOGY
November 1943” "

Forrás: Tiger I information center.

Köszönöm! Nincs több kérdésem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 650
18 829
113
Nem tök mindegy, hogy nagyon kevés vagy embertelenül kurvára kevés volt?

main-qimg-2ef40074c8dd3c54ca24e840bbff60a8.webp

A harckocsik nem magas oktánszámú repülőbenzinnel mentek (egyébként a repbenzinből is volt stratégiai tartalék annyi amivel kb április végéig kihúzták).

Szóval másik ábrát kell keresgélni a USSBS-ből.
 
F

Filter

Guest
A harckocsik nem magas oktánszámú repülőbenzinnel mentek (egyébként a repbenzinből is volt stratégiai tartalék annyi amivel kb április végéig kihúzták).

Szóval másik ábrát kell keresgélni a USSBS-ből.
?
Ott van rajta a szintetikus benzin mennyisége.( legfelső vonal)
Vastag szaggatott a repülőbenzin ( legalsó).
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 856
21 176
113
Nálunk nem volt olyan luxus, hogy az átjárónál visszaültünk volna a gépbe. Rohantunk a harckocsi mögé mint a bolondok. :D A többi stimmel.

Valami rémlik, hogy mi sem az átjárón történő áthaladáskor ültünk vissza. De minden részlet már nem tiszta. 1987-88 rég volt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 176
5 336
113
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?
Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)
A "baranyfelhok" erdok?
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
 
T

Törölt tag

Guest
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?

igen, kék NATO, piros VSz

Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)

"Az atomcsapások lehetővé teszik, hogy az ellenség harckocsizászlóaljainak, dandárainak olyan nagy veszteséget okozzunk, amely őket, támadó szándékukról lemondásra kényszerítheti, illetve az általuk mért atomcsapások eredményeit ne tudják kihasználni.
A harckocsicsapatokra mért atomcsapások minden esetben nagymértékben csökkentik a védelemre nehezedő nyomást, és megteremtik a feltételeit a sikeres páncélelhárításnak.
Mint ismeretes, a harckocsicsapatok harcképtelenné tehetők a harckocsik és személyi állományuk együttes, egyidejű elpusztításával, illetve külön külön történő megsemmisítésével. Akár az egyik, akár a másik elem megsemmisítésével az alegység, egység harcképtelenné válik. Az egyes elemek veszteségének mértékét a szemben levő fél helyzete és a rendelkezésre álló eszközök határozzák meg.
Az atomcsapással szemben a személyi állomány a legérzékenyebb, ezért az atomcsapással annak harcból történő kikapcsolására törekszenek."


A "baranyfelhok" erdok?

igen
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
Ez egy pct tűzrendszer terve,nincs rajta a támogató tüzérség települése és tűzcsapásképességének teljes vázlata.
Távaknásitás van a jelölt űzrendszer határain kivűl.Célja a támadás lendületének megtörése,és ezzel összefüggésben a támadók terelése-összetorlódásának elérése,hogy jó célpontot adjanak az atomcsapásnak.Vagy atomfegyver mentes környezetben légicsapást,tüzérségi csapást lehet rájuk kérni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 304
113
Nekem megvan a nem szervezetszerű átjáró nyitó. De elötte meegvolt az általános lövész is ebbe a témába. és hks ként pont mielött eljöttem zajlott egy felkészítés ebbe a témába. (persze mivel tudott volt a lövészekhez való visszamenetelem így ebbe a részbe csak belefolytam "szabad időbe" Erről ha lessz időm lehet írok részletesen valamit (szigorúan saját szavaimmal!!! ) egy felvázólt szituációra felépítve. (ebből mondjuk az átjáró nyitás folyamata a legérdekesebb és összetetteb rész mert azt aztán végtelen variációba ki lehet vitelezni)

itt még nem tüzszerészek dolgoznak az aknamezőkön. (ők késöbb jönnek)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 446
90 404
113
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?
Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)
A "baranyfelhok" erdok?
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
Nem tűzszerészekkel hanem UR-70 szerű járművekkel nyitnak átjárókat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 829
36 443
113
Nem tűzszerészekkel hanem UR-70 szerű járművekkel nyitnak átjárókat.
Vagy aknataposóval/kiforditó ekével ellátott hk/harcjárművel,vagy nyujtott töltetű átjárónyitóval.Távaknásitást ideális esetben váratlanul a mozgó csapatok el,vagy a harcrendjébe csinálják.És ha átjárót is nyitnak egy aknamezőn,akkor is van torlódás az átjárőnál,felborúl a harcrend.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 446
90 404
113
Vagy aknataposóval/kiforditó ekével ellátott hk/harcjárművel,vagy nyujtott töltetű átjárónyitóval.Távaknásitást ideális esetben váratlanul a mozgó csapatok el,vagy a harcrendjébe csinálják.És ha átjárót is nyitnak egy aknamezőn,akkor is van torlódás az átjárőnál,felborúl a harcrend.
Nézd meg a térkepet:fojtópontoknál van a távaknasítás=meg szét sincsenek bontakozva a támadók.Szóval miről is beszélsz?