Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 690
19 588
113
Nem tök mindegy, hogy nagyon kevés vagy embertelenül kurvára kevés volt?

main-qimg-2ef40074c8dd3c54ca24e840bbff60a8.webp
"Only the first 250 Tigers had the HL 210 engine. But even the power increase from the HL 210 to the HL 230 was not enough. While it was comparable in speed to other German tanks of the time, it was still slower than many of its adversaries, such as the Russian T34. It also had a high fuel consumption rate of approximately 2.75 gallons per mile. Since the total fuel capacity of the four fuel tanks was around 125 gallons (568 liters), the operational range of a Tiger I was limited and refueling stops had to be frequent, especially when traveling off road. German logistic plans expected the Tiger to be able to travel 121.2 miles (195km) on road and 68.4 miles (110km) off road before refueling.

The following technical description is taken from a British Military Intelligence report entitled
“Preliminary Report No 19
PzKw VI (Tiger)
Military College of Science
SCHOOL OF TANK TECHNOLOGY
November 1943” "

Forrás: Tiger I information center.

Köszönöm! Nincs több kérdésem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem tök mindegy, hogy nagyon kevés vagy embertelenül kurvára kevés volt?

main-qimg-2ef40074c8dd3c54ca24e840bbff60a8.webp

A harckocsik nem magas oktánszámú repülőbenzinnel mentek (egyébként a repbenzinből is volt stratégiai tartalék annyi amivel kb április végéig kihúzták).

Szóval másik ábrát kell keresgélni a USSBS-ből.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 690
19 588
113
A harckocsik nem magas oktánszámú repülőbenzinnel mentek (egyébként a repbenzinből is volt stratégiai tartalék annyi amivel kb április végéig kihúzták).

Szóval másik ábrát kell keresgélni a USSBS-ből.
?
Ott van rajta a szintetikus benzin mennyisége.( legfelső vonal)
Vastag szaggatott a repülőbenzin ( legalsó).
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 829
113
Nálunk nem volt olyan luxus, hogy az átjárónál visszaültünk volna a gépbe. Rohantunk a harckocsi mögé mint a bolondok. :D A többi stimmel.

Valami rémlik, hogy mi sem az átjárón történő áthaladáskor ültünk vissza. De minden részlet már nem tiszta. 1987-88 rég volt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 907
4 665
113
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?
Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)
A "baranyfelhok" erdok?
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?

igen, kék NATO, piros VSz

Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)

"Az atomcsapások lehetővé teszik, hogy az ellenség harckocsizászlóaljainak, dandárainak olyan nagy veszteséget okozzunk, amely őket, támadó szándékukról lemondásra kényszerítheti, illetve az általuk mért atomcsapások eredményeit ne tudják kihasználni.
A harckocsicsapatokra mért atomcsapások minden esetben nagymértékben csökkentik a védelemre nehezedő nyomást, és megteremtik a feltételeit a sikeres páncélelhárításnak.
Mint ismeretes, a harckocsicsapatok harcképtelenné tehetők a harckocsik és személyi állományuk együttes, egyidejű elpusztításával, illetve külön külön történő megsemmisítésével. Akár az egyik, akár a másik elem megsemmisítésével az alegység, egység harcképtelenné válik. Az egyes elemek veszteségének mértékét a szemben levő fél helyzete és a rendelkezésre álló eszközök határozzák meg.
Az atomcsapással szemben a személyi állomány a legérzékenyebb, ezért az atomcsapással annak harcból történő kikapcsolására törekszenek."


A "baranyfelhok" erdok?

igen
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
Ez egy pct tűzrendszer terve,nincs rajta a támogató tüzérség települése és tűzcsapásképességének teljes vázlata.
Távaknásitás van a jelölt űzrendszer határain kivűl.Célja a támadás lendületének megtörése,és ezzel összefüggésben a támadók terelése-összetorlódásának elérése,hogy jó célpontot adjanak az atomcsapásnak.Vagy atomfegyver mentes környezetben légicsapást,tüzérségi csapást lehet rájuk kérni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Nekem megvan a nem szervezetszerű átjáró nyitó. De elötte meegvolt az általános lövész is ebbe a témába. és hks ként pont mielött eljöttem zajlott egy felkészítés ebbe a témába. (persze mivel tudott volt a lövészekhez való visszamenetelem így ebbe a részbe csak belefolytam "szabad időbe" Erről ha lessz időm lehet írok részletesen valamit (szigorúan saját szavaimmal!!! ) egy felvázólt szituációra felépítve. (ebből mondjuk az átjáró nyitás folyamata a legérdekesebb és összetetteb rész mert azt aztán végtelen variációba ki lehet vitelezni)

itt még nem tüzszerészek dolgoznak az aknamezőkön. (ők késöbb jönnek)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
Sziasztok,

Bocs az amator kerdesekert, de nagyon sok kerdesem lenne ezzel az abraval kapcsolatban:
A vedekezo piros zaszloalj jobb oldalon van, es balrol tamad a kek ellenseg?
Bal szelen levo hk-kat amikor tamadjuk atomfegyverrel, mi itt a cel (egyedi hk/atomcsapas, vagy szakasz, szazad/atomcsapas?)
A "baranyfelhok" erdok?
Miert vannak az aknamezok a tuzmegnyitas hataran kivul? Nem az lenne a hatekony, ha a tuzszereszeket nem hagynank dolgozni?
Nem tűzszerészekkel hanem UR-70 szerű járművekkel nyitnak átjárókat.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Nem tűzszerészekkel hanem UR-70 szerű járművekkel nyitnak átjárókat.
Vagy aknataposóval/kiforditó ekével ellátott hk/harcjárművel,vagy nyujtott töltetű átjárónyitóval.Távaknásitást ideális esetben váratlanul a mozgó csapatok el,vagy a harcrendjébe csinálják.És ha átjárót is nyitnak egy aknamezőn,akkor is van torlódás az átjárőnál,felborúl a harcrend.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
Vagy aknataposóval/kiforditó ekével ellátott hk/harcjárművel,vagy nyujtott töltetű átjárónyitóval.Távaknásitást ideális esetben váratlanul a mozgó csapatok el,vagy a harcrendjébe csinálják.És ha átjárót is nyitnak egy aknamezőn,akkor is van torlódás az átjárőnál,felborúl a harcrend.
Nézd meg a térkepet:fojtópontoknál van a távaknasítás=meg szét sincsenek bontakozva a támadók.Szóval miről is beszélsz?
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Forrás: Tiger I information center.

Köszönöm! Nincs több kérdésem.
Ismerem ezt az oldalt, sok hasznos információ van itt. De nézzél csak szét kicsit jobban :) Milyen forrásokat is említ? Jentz, Doyle, Spielberger :D Hahahahaha
Köszönöm, nincs több kérdésem! :D

Amúgy kíváncsi lennék, hol olvasható ezen a weboldalon, hogy a tigris egy lassú, megbízhatatlan dög lett volna... :D
Konkrétan ezt írja: " The belief that the Tiger was a slow, lumbering giant is a myth."

Még a megbízhatóságról egy kicsit. Az a szomorú, hogy sok ember úgy áll a dolgokhoz, hogy fekete-fehér. Holott a valóság mindig, minden szempontból a szürke egy árnyalata. És ez nem csak harckocsikra, hanem mindenre vonatkozik a világon.

Az az ember hazudik, aki azt állítja, hogy a Tigris egy teljesen megbízhatatlan hulladék volt. De az is hazudik, aki azt állítja, hogy semmi baj nem volt vele. Két szélsőség. Fekete-fehér. Én inkább azt mondanám, hogy nézzük meg egy 10-es skálán, ahol 1 a teljesen megbízhatatlan, 10 a teljesen megbízható. (II.Vh-s mércével mérve!!!) Én a Tigrist 6.5-7-re értékelném. A Sherman meg mondjuk legyen egy 8.5-9-es. Szóval igen, a Shermanhoz képest kevésbé megbízható. De úgy átlagban, egyáltalán nem rossz.
Különben ugyanez a helyzet a T-34-essel is. Ott sem lehet kijenenteni, hogy általánosságban a típus teljesen megbízhatatlan lenne, mert folyamatosan fejlődött az évek során. 1941-42-ben volt mondjuk egy 4-es, 43-ban 5-6, 44-ben 7, majd a háború után kb. 9-es. És a baj pontosan ez, hogy a T-34 kapcsán általában a háború utáni gépeket veszik figyelembe csak.
 
T

Törölt tag 22302

Guest
Aknazár leküzdéséről:

Az amerikaiak aknákat és a hasonló akadályokat legtöbbször egyszerre MICLIC-el (nyújtott töltet) illetve aknataposó görgős és kifordító ekés harckocsikkal küzdenek le.
Ideális esetben először a MICLIC lövi ki a töltetét, ezt követően mennek be az ekés majd utánuk a görgős kocsik, szigorúan csak a aknák maradékára. (Az eke kifordítja a földből az aknákat, a görgő biztosítja a sávot.) A MICLIC-re azért van szükség, mert különben az aknák annyira leamortizálják az ekéket és görgőket, hogy azok kb az aknamező közepére használhatatlanná válnak .
Természetesen kisebb aknazár vagy akadály leküzdését meg lehet próbálni a görgőkkel és ekékkel is, de ez igen veszélyes.
original.jpg

45992108095_f7d9106df6_k.jpg

MICLIC robbantás után azért kellenek még a taposók/ekék, mert az aknák meglepően szívós kis dögök. A töltet egyáltalán nem robbantja fel mindet, sőt - legtöbbször csak arrébb hajítja őket - de legalább viszonylag kiszámítható irányba, jobbra és balra.
Ez egyben magyarázza miért rossz ötlet tüzérséggel aknamezőt veretni. Persze, felrobbant pár aknát, de közel sem eleget. Cserébe összevissza dobálja is őket.

Ja, és persze ha támadás előtt az ellenség koncentráltan elkezdi veretni egy-két helyen az aknamezőt, akkor nem kell atomfizikusnak lenni, hogy kitaláljuk merre fognak áttörést megkísérelni.

Az aknák ellenséges tűz alatti leküzdése amúgy messze a legveszélyesebb feladat amit egy páncélos egység kaphat. Az mindent elmond, hogy az aknazáron áttörő alegységnél 40%-os veszteséggel számolnak, és ez még "optimális" eset.

Mindenkinek aki részt vesz a feladatban, az áttörő egységen és az őket fedezőktől a tűztámogatáson át az egészet koordináló tisztekig nagyon toppon kell lennie.
Az amerikaiak ilyen szempontból k_rva könnyen megúszták a Sivatagi Vihart. Irak déli részén voltak ilyen komolyabb védelmi állások, de mire odaértek, az ellenség elmenekült, így nem kellett komoly harcérintkezés közben áttörni.

Természetesen az áttörő gépek mellé kell jelölni alternatív gépeket is, akik átvehetik tőlük a stafétát ha sz_r kerül a palacsintába, illetve előre el kell helyezni a műszaki mentőket is, hogy a szétgyepált gépeket ki tudják húzni.

Az áttörés menete:
Az áttöréssel megbízott szakasz(ok)nak osztanak egy MICLIC-et, (a műszaki zászlóaljból) így lesz 4 hk + 1 MICLIC a felállás. A 4 kocsin van eke/görgő.

a SOSRA mozaikszó írja le a lépéseket.
1. Suppress enemy. 2. Obscure the breach site. 3. Secure the breach site. 4. Reduce the obstacle. 5. Assault through
1, Ellenséget lefogni. 2, Álcázd az áttörés helyét. 3, Biztosítsd az áttörést helyét. 4 Rombold az akadályt, 5 Törj/támadj át.

1, Az ellenség lefogását a harcoló alegységek és a rendelkezésre álló összes tűz/légitámogató egység egyszerre végzi.
2, Az áttörést pl füsttel álcázni kell, hogy az ellenségnek ne legyen rálátásra az azt végző egységre.
(Ha ez a két feltétel nem teljesült, gyakorlatilag mindenkit megöltél akit áttörni küldtél.)
3, Az előbb említett egységek az ellenséget megakadályozzák a beavatkozásban.
Az áttörés megkísérléséről csak innentől lehet egyáltalán szót ejteni.
4, Felvonul a MICLIC, lő. A detonáció után azonnal indul az ekés kocsi, amit rögtön követ a görgős. Ők átkelnek és a nyitott sáv túlsó végéről biztosítanak.
5, Az sorban következő alegység utánuk rögtön átkel a tisztított sávon és azonnal letámadja az áttörés túloldalán lévő ellenséget.
32958028_10160640163200294_3066228679337050112_n.jpg

M1A1_Abrams_with_mine_clearing_attachment.JPEG

A 4. és 5. lépés az, ahol elkezd ketyegni az óra, és k_rva gyorsan végre kell hajtani a feladatot, hisz ezek alatt tartózkodnak a szóban forgó egységek az aknák előtt illetve az ellenség "arcában", ezért elképesztő veszélynek vannak kitéve.
Ha az akadály bomlasztására szánt alegységet felőrlik, de a MICLIC megmarad, akkor a soron következő áttörő egység veszi át a szerepét és ők biztosítják az áttörés túloldalát míg erősítés nem érkezik.

Könnyen látható, hogy a MICLIC túlélésén áll vagy bukik a dolog. Ez a hidegháborúban többnyire az M113 által vontatott utánfutóra volt szerelve. Ez egy kifejezetten sebezhető valami, elég nehezen lehet áttolni egy rendesen működő tűzrendszeren.
800px-Soldiers_Guide_M113_to_range_to_launch_the_M58_Mine_Clearing_Line_Charge_%28MICLIC%29_at_Fort_Chaffee%2C_AK%2C_19_July_2011.jpg


Egy fokkal jobb, alkalmasabb cucc az M60-as teknőre szerelt MICLIC, az M60 AVLM.

Mivel felismerték, hogy a támadó szakaszéhoz hasonló páncélvédelem jó dolog a nyújtott töltet kilövő túlélése, azaz a támadás sikere szempontjából, most már az M1150 ABV a divat, ami egy Abrams alapú eszköz. A modern alakulatokban már ez tart az áttörő szakasszal. Előnye, hogy ő lövi a MICLIC-et, és van saját ekéje is.
800px-Combined_Resolve_III_141024-A-LO967-008.jpg


Forrás: ismerős, 2nd Cavalry egyik Stryker századának volt parancsnoka.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 250
33 548
113
Aknazár leküzdéséről:

Az amerikaiak aknákat és a hasonló akadályokat legtöbbször egyszerre MICLIC-el (nyújtott töltet) illetve aknataposó görgős és kifordító ekés harckocsikkal küzdenek le.
Ideális esetben először a MICLIC lövi ki a töltetét, ezt követően mennek be az ekés majd utánuk a görgős kocsik, szigorúan csak a aknák maradékára. (Az eke kifordítja a földből az aknákat, a görgő biztosítja a sávot.) A MICLIC-re azért van szükség, mert különben az aknák annyira leamortizálják az ekéket és görgőket, hogy azok kb az aknamező közepére használhatatlanná válnak .
Természetesen kisebb aknazár vagy akadály leküzdését meg lehet próbálni a görgőkkel és ekékkel is, de ez igen veszélyes.
original.jpg

45992108095_f7d9106df6_k.jpg

MICLIC robbantás után azért kellenek még a taposók/ekék, mert az aknák meglepően szívós kis dögök. A töltet egyáltalán nem robbantja fel mindet, sőt - legtöbbször csak arrébb hajítja őket - de legalább viszonylag kiszámítható irányba, jobbra és balra.
Ez egyben magyarázza miért rossz ötlet tüzérséggel aknamezőt veretni. Persze, felrobbant pár aknát, de közel sem eleget. Cserébe összevissza dobálja is őket.

Ja, és persze ha támadás előtt az ellenség koncentráltan elkezdi veretni egy-két helyen az aknamezőt, akkor nem kell atomfizikusnak lenni, hogy kitaláljuk merre fognak áttörést megkísérelni.

Az aknák ellenséges tűz alatti leküzdése amúgy messze a legveszélyesebb feladat amit egy páncélos egység kaphat. Az mindent elmond, hogy az aknazáron áttörő alegységnél 40%-os veszteséggel számolnak, és ez még "optimális" eset.

Mindenkinek aki részt vesz a feladatban, az áttörő egységen és az őket fedezőktől a tűztámogatáson át az egészet koordináló tisztekig nagyon toppon kell lennie.
Az amerikaiak ilyen szempontból k_rva könnyen megúszták a Sivatagi Vihart. Irak déli részén voltak ilyen komolyabb védelmi állások, de mire odaértek, az ellenség elmenekült, így nem kellett komoly harcérintkezés közben áttörni.

Természetesen az áttörő gépek mellé kell jelölni alternatív gépeket is, akik átvehetik tőlük a stafétát ha sz_r kerül a palacsintába, illetve előre el kell helyezni a műszaki mentőket is, hogy a szétgyepált gépeket ki tudják húzni.

Az áttörés menete:
Az áttöréssel megbízott szakasz(ok)nak osztanak egy MICLIC-et, (a műszaki zászlóaljból) így lesz 4 hk + 1 MICLIC a felállás. A 4 kocsin van eke/görgő.

a SOSRA mozaikszó írja le a lépéseket.
1. Suppress enemy. 2. Obscure the breach site. 3. Secure the breach site. 4. Reduce the obstacle. 5. Assault through
1, Ellenséget lefogni. 2, Álcázd az áttörés helyét. 3, Biztosítsd az áttörést helyét. 4 Rombold az akadályt, 5 Törj/támadj át.

1, Az ellenség lefogását a harcoló alegységek és a rendelkezésre álló összes tűz/légitámogató egység egyszerre végzi.
2, Az áttörést pl füsttel álcázni kell, hogy az ellenségnek ne legyen rálátásra az azt végző egységre.
(Ha ez a két feltétel nem teljesült, gyakorlatilag mindenkit megöltél akit áttörni küldtél.)
3, Az előbb említett egységek az ellenséget megakadályozzák a beavatkozásban.
Az áttörés megkísérléséről csak innentől lehet egyáltalán szót ejteni.
4, Felvonul a MICLIC, lő. A detonáció után azonnal indul az ekés kocsi, amit rögtön követ a görgős. Ők átkelnek és a nyitott sáv túlsó végéről biztosítanak.
5, Az sorban következő alegység utánuk rögtön átkel a tisztított sávon és azonnal letámadja az áttörés túloldalán lévő ellenséget.
32958028_10160640163200294_3066228679337050112_n.jpg

M1A1_Abrams_with_mine_clearing_attachment.JPEG

A 4. és 5. lépés az, ahol elkezd ketyegni az óra, és k_rva gyorsan végre kell hajtani a feladatot, hisz ezek alatt tartózkodnak a szóban forgó egységek az aknák előtt illetve az ellenség "arcában", ezért elképesztő veszélynek vannak kitéve.
Ha az akadály bomlasztására szánt alegységet felőrlik, de a MICLIC megmarad, akkor a soron következő áttörő egység veszi át a szerepét és ők biztosítják az áttörés túloldalát míg erősítés nem érkezik.

Könnyen látható, hogy a MICLIC túlélésén áll vagy bukik a dolog. Ez a hidegháborúban többnyire az M113 által vontatott utánfutóra volt szerelve. Ez egy kifejezetten sebezhető valami, elég nehezen lehet áttolni egy rendesen működő tűzrendszeren.
800px-Soldiers_Guide_M113_to_range_to_launch_the_M58_Mine_Clearing_Line_Charge_%28MICLIC%29_at_Fort_Chaffee%2C_AK%2C_19_July_2011.jpg


Egy fokkal jobb, alkalmasabb cucc az M60-as teknőre szerelt MICLIC, az M60 AVLM.

Mivel felismerték, hogy a támadó szakaszéhoz hasonló páncélvédelem jó dolog a nyújtott töltet kilövő túlélése, azaz a támadás sikere szempontjából, most már az M1150 ABV a divat, ami egy Abrams alapú eszköz. A modern alakulatokban már ez tart az áttörő szakasszal. Előnye, hogy ő lövi a MICLIC-et, és van saját ekéje is.
800px-Combined_Resolve_III_141024-A-LO967-008.jpg


Forrás: ismerős, 2nd Cavalry egyik Stryker századának volt parancsnoka.
IDF még a 90es években is használta a félhernyó half trackot egy teljesen páncélozott nyujtott töltet kivető változatát.Lengyelek meg csináltak egy kétkonténeres nyújtottöltet kivető rendszert,amit a kis tornyú szovjet-orosz hk-k motorterének két oldalára fel lehet szerelni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány