Igen,Putyin és Erdogán,politikusok
Mert nincs hozzá fejlesztés sem.Igazábol ma csak az amcsi ipar tudna egy valóban modern hk gázturbinával előállni-de nincs mibe.Mig a dizelt lehet úgy családelvben fejleszteni,hogy aztán sokfelé hasznosuljon,a gázturbinát már nem igazán.Kéne hozzá egy nagysorozatú hk gyártóprogram,hogy megtérűljön a befektetés-de az nincs.
Gt előnye a nagyobb nyomaték,kisebb méret,meglepő módon a (modern technikával) olcsóbb gyártás,könnyebb kiszolgálás,modulrendszerű kialakitással a könnyebb harctéri javitás-karbantartás,az űzemanyagrugalmasság,és a sokkal jobb hidegtűrés (orosz T80B kifejezetten a szibériai/távolkeleti és sarkvidéki csapatoknál kedvenc)
Hátránya a nagyobb fogyasztás,nagyobb levegőigény,több kipufogógáz,igényesebb és gondosabb karbantartásigény (igen,önellentmondás,hogy mindkét listában benne van-karbantartók felkészültségénél van a kutya elásva),drágább űzemeltetés.
Továbbá,hogy a fejlesztő/gyártó nemnagyon tudja máshol hasznositani.Polgári gazdaságban a nagyobb fogyasztás miatt szinte esélytelen,Nem tud rá lefele-fölfele skálázva motorcsaládot kialakitani (ugye az MTU motoroknak V/S6-tól V16ig vannak tipuscsaládtestvérei,modifikációi,amik ugyanarra a technológiai fejlesztési befektetésre hozzák a megtérülés).Vagyis a gyrtónak egyszerűen nem éri meg a fejlesztés egy konkrét nagysorozatú gyártóprogram nélkül.
Csakhogy ilyen program nincs.Hh idószekhoz képest ma nevetséges mennyiségek készülnek nehéz harcjárművekből.
Technikailag és harcászatilag rentábilis lenne egy gázturbinás hk,de gazdaságilag nem.Mig egy dizel motorcsaládot sokféle eszközben lehet hasznositani,addig egy hk gt-át lényegében csak a hk-ban.Egyszerűen nincs meg az a nagysorozatú hk épitési program,ami rentábilisá tenné.Nincsennek meg a felhasználó nagy páncélos hadseregek.Nincs hova fejleszteni