T
Törölt tag 22302
Guest
Attól, hogy nem fogod fel miről beszélünk, még van miről beszélni.Nem,csak simán nincs miről beszélni gázturbina vs dízel témakörben.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Attól, hogy nem fogod fel miről beszélünk, még van miről beszélni.Nem,csak simán nincs miről beszélni gázturbina vs dízel témakörben.
Attól, hogy nem fogod fel miről beszélünk, még van miről beszélni.
Nincs miről beszélni.Ti eldöntöttetek,hogy van az élet meg megmutatja, hogy nincs.Attól, hogy nem fogod fel miről beszélünk, még van miről beszélni.
Pontosan. A Leo2 és M1 óta készült...Nincs miről beszélni.Ti eldöntöttetek,hogy van az élet meg megmutatja, hogy nincs.
Csűrhetjük csavarhatjuk, de a kutya sem akar gázturbinás járművet az Abrams és T-80 óta.
Aki Abrams-et vesz annak nem nagyon van választása mert horribilis lenne dízelt rakni bele.
De ott van a rengeteg új fejlesztés ahol még szitokszóként sem hangzik el a gázturbina.
Nem azt mondtuk, hogy hatalmas értelme van turbinás harckocsikat venni vagy gyártani a mai operetthadseregek korában. Arról beszéltünk, hogy amikor a két szuperhatalom nézett farkasszemet, és csak a harctéri képesség számított, nem a pénz, akkor ezeknek még volt értelme. Egyesek itt úgy állítják be, mintha a turbina minden időpillanatban a kitalálása óta egy nagy marhaság lett volna, pedig ha ránézünk az adatokra amit a T-80 meg M1 tudtak a kortársakkal szemben rájövünk, hogy volt benne ráció.Annyiban csatlakoznék dudihoz, hogy szimplán a számok megmutatják melyik a sikeresebb elterjedtebb meghajtás.És mivel a gázturbina csak az Abramsban van nagyobb számban alkalmazva én nem látok nagy jövőt a gázturbinás meghajtás előtt a harcjármuvekben alkalmazva.
Mondom én, hogy kisiskolás szintjén van a szövegértelmezési képességed...Nincs miről beszélni.Ti eldöntöttetek,hogy van az élet meg megmutatja, hogy nincs.
Csűrhetjük csavarhatjuk, de a kutya sem akar gázturbinás járművet az Abrams és T-80 óta.
Aki Abrams-et vesz annak nem nagyon van választása mert horribilis lenne dízelt rakni bele.
Mennyi készült ezekből?Összesen kevesebb,mint a T80bol 1 év alatt.....Pontosan. A Leo2 és M1 óta készült...
Ariete
Arjun
K1
K2
T-14
Leclerc
40 tonna feletti a Pz2000, az sem az.
Egyik sem GT-s.
Navajon miért?
Nem tök mindegy gyártási darabszám?Mennyi készült ezekből?Összesen kevesebb,mint a T80bol 1 év alatt.....
Ma az amcsikon kivül SENKINEK nincs ipari fejlesztőbázisa gt harckocst csinálni.SENKINEK (oroszoké megszünt,visszaállitására meg nincs pénz).Dizelmotor gyártására meg van-megjegyzem,ezek is elég korlátosak.MTU motor csühög a többségükben.
Mennyibe kerülne,és meddig tartana ezt a képességet felfejleszteni?Pár száz db-os évtizedes gyártási mennyiségért egyszerűen nem éri meg.
Amcsik meg nem fejlesztenek semmilen hk-t,ergó hajtóművet se bele.Minek tennék?Még mindig bőven jó a 40 éves Abrams,meg az 50 éves Lycoming turbina,hogy állják a versenyt.Több tankjuk van "tartós tárolásban",mint amennyit használnak.
Meg végül is,ki ellen fejlesszenek?Oo,Kina atomhatalmak,lerohanásuk szóba sem kerül.Oroszok nem jelentenek igazi veszélyt.Kinaiak geostratégiailag olyan helyzetben vannak,hogy nem tudnak páncéloshadseregekkel fenyegetni-Egyszerűen nincs ki ellen egy új gázturbinás szupertankot fejleszteni.
Nincs miért gázturbinás tankot fejleszteni,nincs rá igény.
De ettől még harcászatilag vannak előnyei a turbinának-de ha egyszer nincs igény komoly harcászati képességre tömegesen,akkor GAZDASÁGILAG nem éri meg.
A fejlesztés gazdaságtalansága és a turbina harcászati hátrányainak együttesét meg már nem ellensúlyozza ki a turbina harcászati előnyei.Eredmény,nincs gázturbinás hk fejlesztés.
Kina változtathat ezen hosszú távon,ha képes lesz rá.Mert egyenlőre nem képes rá technikailag-és nincs értelme csinálnia geopolitikailag.Ki ellen csináljon egy szovjet tankármádiát?És minek?
K2, T-14, Type 10.Ma már nincs értelme, mert a harckocsigyártás mint iparág gyakorlatilag lélegeztetőgépen van az egész világon, és mindenki a hidegháborús maradékát reszelgeti a végtelenségig. Nincs háttéripar, nincs pénz, nincs jelentős innováció.
Miért is? Nem hiszem, hogy egy Siemens vagy egy Mitsubishi számára különösebben megerőltető lenne egy harckocsi gázturbina összerakása.Ma az amcsikon kivül SENKINEK nincs ipari fejlesztőbázisa gt harckocst csinálni.
Nem tök mindegy gyártási darabszám?
Éppen az a lényeg, hogy ennyi féle konstrukció és senki nem akar GT-t.
Az, hogy ezekből kis mennyiség készült az poszt hh-s szindróma.
Ha igény lenne a GT által nyújtott képességekre, akkor kis darabszámban is azzal készülne.
De nincs.
Németek a II.vh-ban fejlesztettek utoljára hk turbinát,a többiek soha.Mennyi idő és pénz lenne ezt az ipari kapacitást kifejleszteni?Mindkettő sok-és nem térül meg.Pár száz db-os tételekért nem éri meg.Igy is eszement drágák az új hk-k.K2, T-14, Type 10.
Ezek mind új koncepciók, nem hidegháború reszelgetései.
Miért is? Nem hiszem, hogy egy Siemens vagy egy Mitsubishi számára különösebben megerőltető lenne egy harckocsi gázturbina összerakása.
Nem. Nem mindegy hogy a fejlesztés / ipari háttér kialakítása stb. költségeit 6000 vagy pár száz harckocsira kell szétosztani.Nem tök mindegy gyártási darabszám?
Bejzony.Nem. Nem mindegy hogy a fejlesztés / ipari háttér kialakítása stb. költségeit 6000 vagy pár száz harckocsira kell szétosztani.
Amikor az M1 -et fejlesztették, a világ legerősebb ipari hatalma éppen a 3 világháborúra készült. Pénz nem számít alapon a világ legjobb harckocsija kellett.
Most meg közepes ipari hatalmak gyártanak pár százas szériákat. Legyen jó és megfizethető.
Ha csak 1 milliárd dollárt számolok a fejlesztésre és a háttér kialakítására, akkor az 200 harckocsinál 5 millió dollárral emeli meg a darabárat. 6000 -nél meg 170 ezer dollárral.
Ráadásul a gázturbina nem a mindent visz technológia, csak van néhány előnyös tulajdonsága. Meg hátránya is.
Mióta kinlódik kina a repülőgép/helikopter turbinák fejlesztésével?Oroszok mióta fejlesztik a Ka226ba turbinát?És egy hk turbina nehezebb eset.Egyesek úgy tesznek, mintha egy mikro GT fejlesztése ma a világ teteje lenne...
Csecsen háború után szó volt a T80 átépitéséről dizelesre-de nem volt rá pénz,és a szibériai csapatok ellenezték.
T72őt ahoz át kéne tervezni-úgymeg már T80 lesz belőle....
X motorral szivnak rendesen-de nincs másuk,hát muszly kinlódni vele.Az elméleti előnyök nem jöttek ki a gyakorlatban,Van ez igy.Nincs pénz párhuzamos tartalék fejlesztésre,igy kénytelenek tovább kinlódni vele.
Egyikőtök sem tudja - vagy nem akarja - átfogó képen értelmezni a helyzetet. Leragadtok 1-1 technikai, pénzügyi problémánál.Miből tellett volna, na nézzük:
-80-as évek legvégén és a 90-es évek elején járunk, szovjet gazdaság, ipar, és unió megy egyenesen a kukába.
-a T-80-asokat az omszki, illetve leningrádi traktorgyárban készítik, na meg Harkovban. Harkov ráadásul nem is turbinával gyártja, mert az külön képesség - ők az ugyanott gyártott ellendugattyús kétütemű diesel motorokat rakják bele, így lesz a T-80UD.
-A katonai büdzsé radikális csökkenésével az omszki és a leningrádi gyárak mennek a levesbe, az egyetlen "rendesen" működő harckocsigyártásra képes üzem az UVZ marad Nyizsnyij Tagilban. Ez a gyár készíti a T-72-est.
-Az új Oroszországnak racionalizálnia kell a drámaian megcsappant katonai büdzséjének költését, tehát a legolcsóbban gyárható és fenntartható harckocsira esik a választás, a T-72re. A meglévő T-80-asokat sem dobják a kukába, mert a javításra és limitált modernizációra még van kapacitás Omszkban és Szentpétervárott. (Omszk még a 90-es évek közepéig is gyárt T-80U-t.) A T-64-eseket kivágják a pécsbe, mert a gyár ami el tudná látni őket immáron Ukrajnában van.
Így talán látod, hogy miért nem "tették bele a gáztubrinát a t-90-be" . Az UVZ-nek teljesen új képességet kellett volna kiépítenie, hogy egy drágábban gyártható és drágábban fenntartható motort rakjon egy az olcsóságáért kiválasztott harckocsiba.
Ahogy Puskást idéztem az előbb: Kis pénz, kis foci...
Lehetséges. Mindezek ellenére, mind az oroszok, mind a németek, mind a japánok tudnak:Németek a II.vh-ban fejlesztettek utoljára hk turbinát,a többiek soha.Mennyi idő és pénz lenne ezt az ipari kapacitást kifejleszteni?Mindkettő sok-és nem térül meg.Pár száz db-os tételekért nem éri meg.Igy is eszement drágák az új hk-k.
Te végig gondolod mielőtt ilyen téveszméket firkálsz...???És egy hk turbina nehezebb eset.
Nem olvastad tegnap a koncepcióból otthagyott D-20-at és az elásott lőszerét!Te végig gondolod mielőtt ilyen téveszméket firkálsz...???
- Mióta van egy harckocsi GT-nek utánégető fokozata...?
- Mióta üzemel egy harckocsi GT +50 és -60 fok között 0 és M2.0+ sebesség tartományok között?
- Mióta üzemel turbulenciában egy harckocsi GT?
- Mikor rángatják meg 9G-re?
- Egy kisebb teljesítményű gépről van szó eleve. Ugye nem kell ragoznom a különbséget egy IFA motor és egy F1 autó motorja között? Kb. ez a nagyságrend van egy hackocsi mikro GT és egy vadászgép hajtómű között.
Ember a civil piacon tudsz mindenféle mikro turbinát venni RC gépekbe is évtizedek óta.
Csúcskategóriás vadászgép hajtóművet meg nem akasztasz le az ebay-ről...
Ez 1963-as modellben.
Nem azért nincs GT-s harcjármű, mert egy akkora teljesítményű GT-t megalkotni valamiféle mérnöki csoda lenne.
Bebizonyosodott több esetben, hogy nagyon speciális alkalmazásokat leszámítva a GT meghajtásnak sokkal több a hátránya, mint az előnye.
Állam a padlón, hogy ezen megy itt rant már mióta és aztán sikerül egy ilyen "zseniális" kommenttel megspékelni...
?Nem olvastad tegnap a koncepcióból otthagyott D-20-at és az elásott lőszerét!
Hk turbinát ne egy vadászgép hajtóműhöz hasonlis már,hanem inkább egy helikopter turbinával.Amit egy zárt páncéltestbe kell beépiteni.Te végig gondolod mielőtt ilyen téveszméket firkálsz...???
- Mióta van egy harckocsi GT-nek utánégető fokozata...?
- Mióta üzemel egy harckocsi GT +50 és -60 fok között 0 és M2.0+ sebesség tartományok között?
- Mióta üzemel turbulenciában egy harckocsi GT?
- Mikor rángatják meg 9G-re?
- Egy kisebb teljesítményű gépről van szó eleve. Ugye nem kell ragoznom a különbséget egy IFA motor és egy F1 autó motorja között? Kb. ez a nagyságrend van egy hackocsi mikro GT és egy vadászgép hajtómű között.
Ember a civil piacon tudsz mindenféle mikro turbinát venni RC gépekbe is évtizedek óta.
Csúcskategóriás vadászgép hajtóművet meg nem akasztasz le az ebay-ről...
Ez 1963-as modellben.
Nem azért nincs GT-s harcjármű, mert egy akkora teljesítményű GT-t megalkotni valamiféle mérnöki csoda lenne.
Bebizonyosodott több esetben, hogy nagyon speciális alkalmazásokat leszámítva a GT meghajtásnak sokkal több a hátránya, mint az előnye.
Állam a padlón, hogy ezen megy itt rant már mióta és aztán sikerül egy ilyen "zseniális" kommenttel megspékelni...
Harckocsimotorok közúti alkalmazása kategória is van!Ez 1963-as modellben.