Mert nincs fejlesztés.Mire fejlesszenek,ha nincs hk épitési?90es években volt utoljára szándék új nehéz harcjárműcsalád fejlesztésére,és akkor volt hozzá gt fejlesztés is-de a programot lefújták. Paladin még mindig az 50es évek végén kifejlesztett M109 sokadik feltupirozása.Abrams lassan 50 éves,4 évtizede nem vesz új hk-t az US Army.Hova fejlesszenek?Pár száz db-os feltupirozásokhoz?Nem éri meg.
Gorkamorka berakta az XM2001-et, az például gázturbinás lett volna. Szóval volt időszak, amikor még volt fejlesztés és használták is volna.
Csak elmúlt. Most már nem akarják meghajtásnak. Sehova.
Kina még mindig az ősöreg Turmo hajtóművet teszi az új helikopterébe.....Nem képesek rá.Azonkivűl igazábol náluk sincs olyan mennyiségű gyártás,hogy rentábilis legyen.Még mindig rendszerben áll náluk a T59 is.Vagyis se az igény,se a gyártó bázis nincs meg hozzá.
Negan, szeretlek, tisztellek, becsüllek, de ne tereld a témát.
A kínaiak a Type-055 rombolóhoz csináltak saját gyártású QC-280 típusjelzésű gázturbinát, 28MW (38 000 Le) teljesítménnyel, Ukrajnai segítséggel (amiért nyilván fizettek). Ha Kína látna létjogosultságot a gázturbinás meghajtásnak szárazföldi harcjárműben, élek a gyanúval, hogy egy évvel később ott robogna valamelyik tesztpályán az első prototípus.
De nem hallunk ilyesmiről...
Viszont az Abrams azért még ma is rendszerben áll,és gyártják is.T80B az Uralon túli egységek alaptipusa-mert ott a gt előnyei fokozottan érvényesülnek.
Továbbra is: az Abrams esetén én az utóbbi időben csak diesel-motorra való átszerelésről hallottam az US ARMY kapcsán. Ugye Gorkamorka is előhozta, hogy ott volt/van a megbízhatóbb, jobb Honeywell LV100-5 gázturbina, amit az XM2001-nél is használtak volna. Az 1990-es években még arról volt szó, hogy ezzel szerelnék fel az Abrams-okat.
Aztán ebből nem lett semmi. Az Abrams-okat ma is az AGT1500 hajtja. Hát nem azért, mert nincs fejlettebb megoldás, hanem azért, mert egyszerűen az átszerelést, új erőforrásra való áttérést csak nagyon indokolt esetben fogadná el az US ARMY. Ők a SEPv3 és v4 esetén is a fejlettebb EO/IR szenzorokra, kommunikációra, adatkapcsolatra és az APS-re költöttek. A meghajtásra nem igazán.
Igazából sem az LV100-5-ra, sem a különféle Diesel-motoros meghajtásra túl nagy lendülettel nem ugrottak rá az elmúlt időszakban. Viszont a gázturbinás fejlesztésekről konkrétan nem is nagyon hallani, inkább csak Diesel-motorokról (APD).
A T-80-asba se nagyon akarnak modernebb gázturbinát szerelni az oroszok, pedig ott is lenne alternatíva, mégis a T-80BVM-nél is maradt a GTD-1250TF.
A ma létező hk turbinák 50 évesek.A felsorolt okok miatt nincs fejlesztés.Dizelmotor fejlesztés meg van.Mégis tartja magát a turbina.Ha lenne rá pénz és tömeges igény,lenne a mai dizelekkel versenyképes gt is.
Ott volt/van az LV100-5...
Aztán mégse használják...