Csecsen háború után szó volt a T80 átépitéséről dizelesre-de nem volt rá pénz,és a szibériai csapatok ellenezték.
Hja meg beletettek 10+ év ühemeltetést a T-80-ba.
És miből telett volna beletenni a gázturbinát. Úgy tudom, hogy az kisebb...
Ehhez képest évek óta szívnak az X motorral. Mintha kályhába lapatolnák a pénzt, úgy ragaszkodnak hozzá. Fel sem merül, hogy a gázturbinának csináljanak benne helyet.
Mi a baj a gázturbina első beépítésével?
T72őt ahoz át kéne tervezni-úgymeg már T80 lesz belőle....
X motorral szivnak rendesen-de nincs másuk,hát muszly kinlódni vele.Az elméleti előnyök nem jöttek ki a gyakorlatban,Van ez igy.Nincs pénz párhuzamos tartalék fejlesztésre,igy kénytelenek tovább kinlódni vele.
Gázturbinának több az égésterméke,levegőigénye.Orrmotornál ez szivás.Nagyobb kipufogó,légszivó kell ami gyenge pont a páncélzatban.És jobban látszik IR érzékelőn.T80/Abrams kipufogók háttul vannak,fó iránybol takarja az egész tank.(ebböl az IR láthatóság szempontjábol pl az oldalkipufogós T72/90 szemből jobban kiszurható hőkamerával,mint az Abrams.Ennek álcázott helyzetben van jelentősége).Merkavába is felmerűlt,hogy tegyenek gt-át,de a zsidók is emiatt elvetették.Tank saját hókameráját is zavarta volna-legalábbis ezt irták róla.(meg a fogyasztás miatt)í
Különben nem értem,hogy a Merkava IVnél miért nem vitték hátra a hütőket,mint a Lynxnél?Lánctalpak fölötti rész ugyanúgy rendelkezésre áll,vizhütéses motorral megoldható.