A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

....Nyírtelek mellett Budapestet és környékét is bekapcsolnák az elektronikai-, szenzor-, és radargyártásba....!Ezek nem az Elm-2084 Ms kiegészítései lesznek?Mert nagyon gyanus!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Adásvételi szerződés üzemanyag töltőgépkocsik beszerzése, kezelői és karbantartói típusképzés tárgyban, három részben, az alábbiak szerint:


1. rész: 5,3 m3-es repülőbenzin töltő gépjármű

UN 1203 benzin szállítására
Tartálytest farszekrénnyel: bruttó űrtartalom: min. 5 300 liter, nettó űrtartalom az alsótöltéssel megengedett betölthető mennyiség: min. 4300 liter
2 db szivattyús mérőrendszer teletömlős rendszerhez: 2 db hidraulikusan meghajtott szárnylapátos termékszivattyú, útváltó szeleppel és pneumatikus vezérlésű túlfolyószeleppel
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


2. rész: 37 m3-es üzemanyag szállító szerelvény

Benzin, gázolaj és könnyű fűtőolaj szállítására nem alkalmas
Tartálytest - önhordó: bruttó űrtartalom: 37 000 liter
Szivattyú: Hidraulikusan meghajtott, önfelszívó szivattyú.
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


3. rész: 10 m3-es 3 tengelyes üzemanyag töltő gépjármű

Hajtásképlet: 6x6, Szabad magasság a futómű / osztómű alatt (mm): 340/415
Gázlómélység előkészítéssel [mm]: minimum 1 200 mm
Motor: dízelüzemű EURO 6 környezetvédelmi besorolású, kikapcsolható AdBlue érzékelővel
Motor maximális teljesítménye: Pmax≥ 390 kW (440 LE)
A felépítmény: Legyen alkalmas gázolaj (MSZ EN 590) és az ASTM D 1655-17 szabványnak megfelelő, JET-A-1 típusú repülőpetróleum folyamatos tárolására, kiszolgálására. A szűréssel, kitárolással és kiszolgálással kapcsolatos követelményeknek a teljesítéskor kizárólag a gázolaj vonatkozásában kell megfelelniük,


A részletes műszaki leírást és követelményrendszert a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

Részvételi kérelmek benyújtásának határideje: 16/08/2021
 
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Adásvételi szerződés üzemanyag töltőgépkocsik beszerzése, kezelői és karbantartói típusképzés tárgyban, három részben, az alábbiak szerint:


1. rész: 5,3 m3-es repülőbenzin töltő gépjármű

UN 1203 benzin szállítására
Tartálytest farszekrénnyel: bruttó űrtartalom: min. 5 300 liter, nettó űrtartalom az alsótöltéssel megengedett betölthető mennyiség: min. 4300 liter
2 db szivattyús mérőrendszer teletömlős rendszerhez: 2 db hidraulikusan meghajtott szárnylapátos termékszivattyú, útváltó szeleppel és pneumatikus vezérlésű túlfolyószeleppel
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


2. rész: 37 m3-es üzemanyag szállító szerelvény

Benzin, gázolaj és könnyű fűtőolaj szállítására nem alkalmas
Tartálytest - önhordó: bruttó űrtartalom: 37 000 liter
Szivattyú: Hidraulikusan meghajtott, önfelszívó szivattyú.
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


3. rész: 10 m3-es 3 tengelyes üzemanyag töltő gépjármű

Hajtásképlet: 6x6, Szabad magasság a futómű / osztómű alatt (mm): 340/415
Gázlómélység előkészítéssel [mm]: minimum 1 200 mm
Motor: dízelüzemű EURO 6 környezetvédelmi besorolású, kikapcsolható AdBlue érzékelővel
Motor maximális teljesítménye: Pmax≥ 390 kW (440 LE)
A felépítmény: Legyen alkalmas gázolaj (MSZ EN 590) és az ASTM D 1655-17 szabványnak megfelelő, JET-A-1 típusú repülőpetróleum folyamatos tárolására, kiszolgálására. A szűréssel, kitárolással és kiszolgálással kapcsolatos követelményeknek a teljesítéskor kizárólag a gázolaj vonatkozásában kell megfelelniük,


A részletes műszaki leírást és követelményrendszert a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

Részvételi kérelmek benyújtásának határideje: 16/08/2021
Hát a 390 kw az nagyon nem 440 LE! Kicsit elírták
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Pogány
Lehet attól ez még 100% román banda, román gépekkel és autókkal. Egyik sem tud egy szót sem magyarul.
Majd októbertől lehet szabolcsiakkal ásatják a gödröt meg betonoztatnak, addig megy a digi előfizetők pénze HIMARSra.
"A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) egy távközlési és médiaszolgáltató vállalat. A cég tulajdonosa a romániai RCS&RDS konzorcium, mely a holland bejegyzésű Digi Communications N.V. leányvállalata. A cégcsoport többségi tulajdonosa Teszári Zoltán romániai magyar vállalkozó."
 
Nem csak azt, a 14 eves orditozik mar csak enyhen hitlerjugendes-marcipanos hab a tortan (stilusosan marzipanische kirschtorte :D)...
Hogy kerul a loterre egy 8 eves gyerek? Elmeroggyant az egesz sztori.

Jujj. Nem szeretnék jelzőket osztogatni, szóval csak visszafogottan annyit kérdeznék, hogy neked arról, hogy egy gyerek odakiabál egy másikhoz, a HiTlErJuGeNd jut eszedbe? :D Hát, akkor javaslom, hogy ne menj iskolák, meg játszóterek közelébe, mert úgy megrémítenek, hogy a Wiesenthal központig szaladsz, annyit kiabálnak. Biztos betéve tudják már a M.K. Nép és Faj fejezetét... :D
Hogy mit keresett ott egy 8 éves gyerek? Gondolom légpuskával, vagy rugóssal lőttek, azt betéblábolt. A nagyobbik, meg mint mondtam, nem hívott össze egy bizottságot, hogy néhány hét múlva hozzanak egy állásfoglalást, amit kipostázhatnak, hanem odakiabált.
Te salty butthurt snowflake lettél attól, hogy egy kamasz hangosan beszélt egy gyerekkel. Ne már!

Uff, beszéltem.
 
Belső égésű röpcsik "motorosak" és nem hajtóművezzük őket hanem motorozzuk! Pl: Zlin,Jak-52,Mi-4 stb...
Látom már régi a történet, de ha ennyire elkezdjük hasogatni egymás szőre szálát, akkor a „belső égésű röpcsik”-be minden beleszámít a seregnél, mert a repülőkön alkalmazott gázturbinák is belső égésű hőerőgépek. A dugattyús motorost persze motorpróbázzák még civilben is. :)
A légvédelmisnek annyiban igaza van, hogy a „rakétamotor” tényleg idegen a magyar nyelvtől és műszakilag sem igazán helyes kifejezés.
 
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Adásvételi szerződés üzemanyag töltőgépkocsik beszerzése, kezelői és karbantartói típusképzés tárgyban, három részben, az alábbiak szerint:


1. rész: 5,3 m3-es repülőbenzin töltő gépjármű

UN 1203 benzin szállítására
Tartálytest farszekrénnyel: bruttó űrtartalom: min. 5 300 liter, nettó űrtartalom az alsótöltéssel megengedett betölthető mennyiség: min. 4300 liter
2 db szivattyús mérőrendszer teletömlős rendszerhez: 2 db hidraulikusan meghajtott szárnylapátos termékszivattyú, útváltó szeleppel és pneumatikus vezérlésű túlfolyószeleppel
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


2. rész: 37 m3-es üzemanyag szállító szerelvény

Benzin, gázolaj és könnyű fűtőolaj szállítására nem alkalmas
Tartálytest - önhordó: bruttó űrtartalom: 37 000 liter
Szivattyú: Hidraulikusan meghajtott, önfelszívó szivattyú.
Eladó köteles magyar nyelven a (10-10 fő) kijelölt vezető/kezelő és javító-karbantartó állomány részére elméleti és gyakorlati oktatást tartani.


3. rész: 10 m3-es 3 tengelyes üzemanyag töltő gépjármű

Hajtásképlet: 6x6, Szabad magasság a futómű / osztómű alatt (mm): 340/415
Gázlómélység előkészítéssel [mm]: minimum 1 200 mm
Motor: dízelüzemű EURO 6 környezetvédelmi besorolású, kikapcsolható AdBlue érzékelővel
Motor maximális teljesítménye: Pmax≥ 390 kW (440 LE)
A felépítmény: Legyen alkalmas gázolaj (MSZ EN 590) és az ASTM D 1655-17 szabványnak megfelelő, JET-A-1 típusú repülőpetróleum folyamatos tárolására, kiszolgálására. A szűréssel, kitárolással és kiszolgálással kapcsolatos követelményeknek a teljesítéskor kizárólag a gázolaj vonatkozásában kell megfelelniük,


A részletes műszaki leírást és követelményrendszert a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

Részvételi kérelmek benyújtásának határideje: 16/08/2021
Ez azért érdekes, mert ugye ELVILEG már nincs Rába H.
 
Látom már régi a történet, de ha ennyire elkezdjük hasogatni egymás szőre szálát, akkor a „belső égésű röpcsik”-be minden beleszámít a seregnél, mert a repülőkön alkalmazott gázturbinák is belső égésű hőerőgépek. A dugattyús motorost persze motorpróbázzák még civilben is. :)
A légvédelmisnek annyiban igaza van, hogy a „rakétamotor” tényleg idegen a magyar nyelvtől és műszakilag sem igazán helyes kifejezés.
Köszönöm az egyetértést. Nekem az nem tetszett, mikor azt írta, hogy "motorozzák a repülőgépeket". Elég sokáig szolgáltam repülőtéren, ahol "hajtóműveztek", és nem "motoroztak".
 
Köszönöm az egyetértést. Nekem az nem tetszett, mikor azt írta, hogy "motorozzák a repülőgépeket". Elég sokáig szolgáltam repülőtéren, ahol "hajtóműveztek", és nem "motoroztak".

Dugattyúsat motorozol. Gázturbinásat (turboprop is ide tartozik) hajtóművezel.
Vagyis kis Cessnát nem hajtóművezel, Boeinget vagy modern vadászgépet pedig nem motorozol...