Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A kétüléses az nem annyira új verzió, Indiának kellett volna belőle, csak aztán úgy sikerűlt, mint az indiai beszerzések. Még milyen verziók lehetnek? Pilóta nélküli? Jó lenne a jelenlegit is befejezni s felfuttatni a gyártást meg az új hajtóművel elkészülni.
Régóta téma a hajófedélzeti verzió is, bár annak fejlesztése jelenleg nem aktuális, így a legvalószínübb a kétüléses verzió fejlesztése, annak kapcsán, hogy van rá külföldi érdeklődés.
 
A pilótanélküliséget elvileg ebben az állapotában is tudja.
Most kérdés, hogy a pilótanélküliséget hogyan képzelik el. Elvileg két megoldás van:
Ebből kiszedik a műszerfalat és a pilótaülést s bekerűl némi plusz elektrónika, aztán ha nem megy, akkor kib*sszák a plusz elektrónikát és beteszik a pilótaülést pilótástól. Ez a biztonsági módszer, de első pilóta nélküli vadászgépnél nem árt ha van egy B terv a sok legyártott drága vas reptetésére.
A másik módszer, hogy nem lesz pilótafülke, mert pilóta nélküli a gép, ezzel megspórolnak helyet, tömeget, létfenntartó rendszereket, lehet az orrát aerodinamikusabbra faragni, nem kell üveg tető és a vele járó szarakodás. Ez elvileg egy jobb gépet eredményez ha meg tudják csinálni, de ha nem jön össze, nem jó a szoft, nincs elég műhold, az érzékelők nem elég összehangoltak stb, akkor kuka az egész vagy tolódik éveket, amíg megoldják, mert ennek max a tetejére spaniferrel tudnak majd katapultülést rakni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Most kérdés, hogy a pilótanélküliséget hogyan képzelik el. Elvileg két megoldás van:
Ebből kiszedik a műszerfalat és a pilótaülést s bekerűl némi plusz elektrónika, aztán ha nem megy, akkor kib*sszák a plusz elektrónikát és beteszik a pilótaülést pilótástól. Ez a biztonsági módszer, de első pilóta nélküli vadászgépnél nem árt ha van egy B terv a sok legyártott drága vas reptetésére.
A másik módszer, hogy nem lesz pilótafülke, mert pilóta nélküli a gép, ezzel megspórolnak helyet, tömeget, létfenntartó rendszereket, lehet az orrát aerodinamikusabbra faragni, nem kell üveg tető és a vele járó szarakodás. Ez elvileg egy jobb gépet eredményez ha meg tudják csinálni, de ha nem jön össze, nem jó a szoft, nincs elég műhold, az érzékelők nem elég összehangoltak stb, akkor kuka az egész vagy tolódik éveket, amíg megoldják, mert ennek max a tetejére spaniferrel tudnak majd katapultülést rakni.
Vagy egy az egyben tudja a gép és a pilotanélküliség az valóban azt jelenti, hogy nincs benne pilóta. A gépben már most is van valamilyen MI és robotpilóta. Ha a kettőt összekötöd akkor a gép képes pilota nélkül is repülni változatlan formában.
 
Vagy egy az egyben tudja a gép és a pilotanélküliség az valóban azt jelenti, hogy nincs benne pilóta. A gépben már most is van valamilyen MI és robotpilóta. Ha a kettőt összekötöd akkor a gép képes pilota nélkül is repülni változatlan formában.
Akkor ez inkább a második változat, de akkor a bódén is kell faragni, mert teljesen felesleges a pilótafülke meg bizonyos rendszerek.
 
Akkor ez inkább a második változat, de akkor a bódén is kell faragni, mert teljesen felesleges a pilótafülke meg bizonyos rendszerek.
Felesleges, de max a pilótafülke plexit érdemes leszerelni a katapultülést meg a HUD-ot kikapni aztán lezárni az egészet egy takaró lemezzel. Ennél jobban felesleges buherálni.
 
Felesleges, de max a pilótafülke plexit érdemes leszerelni a katapultülést meg a HUD-ot kikapni aztán lezárni az egészet egy takaró lemezzel. Ennél jobban felesleges buherálni.
Ennél azért többre van lehetőséged, ha eldöntöd, hogy a pilóta abba soha nem kell beférjen és ennek megfelelően áttervezed az orrát.
 
Ennél azért többre van lehetőséged, ha eldöntöd, hogy a pilóta abba soha nem kell beférjen és ennek megfelelően áttervezed az orrát.
Látom nem érted. Nem kell semmit csinálni a géppel, hogy képes legyen pilóta nélkül harcolni. Annyi dolgod van, hogy nem ültetsz bele pilótát és kész. Nem kell átépíten vagy bármit csinalni vele. Tehat nincs megkötve a kezed, hogy soha nem ül bele pilóta. Egész egyszerűen ha akarod ül benne ha akarod nem és ehez át sem kell alakítanod.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Látom nem érted. Nem kell semmit csinálni a géppel, hogy képes legyen pilóta nélkül harcolni. Annyi dolgod van, hogy nem ültetsz bele pilótát és kész. Nem kell átépíten vagy bármit csinalni vele. Tehat nincs megkötve a kezed, hogy soha nem ül bele pilóta. Egész egyszerűen ha akarod ül benne ha akarod nem és ehez át sem kell alakítanod.
Olvasd vissza amit fennebb írtam. Van az a pilóta nélküli, amit pilótásra tervezel, de az AI is tudja reptetni vagy akár harcoltatni is majd, meg van az a pilóta nélküli, amit eredetileg is pilóta nélkülinek tervezel (konkrétan nincs benne hely embernek), így lesz egy aerodinamikusabb formád, könnyebb géped, talán kisebb RCS-ed stb, de kizárólag AI tudja reptetni meg harcolni vele.
 
Olvasd vissza amit fennebb írtam. Van az a pilóta nélküli, amit pilótásra tervezel, de az AI is tudja reptetni vagy akár harcoltatni is majd, meg van az a pilóta nélküli, amit eredetileg is pilóta nélkülinek tervezel (konkrétan nincs benne hely embernek), így lesz egy aerodinamikusabb formád, könnyebb géped, talán kisebb RCS-ed stb, de kizárólag AI tudja reptetni meg harcolni vele.
Okok! De még egyszer mondom, az eddigi kommunikáció alapjan nincs olyan amit csak pilótanélkülinek terveztnek.
 
qz9wxo10.jpg
Azt mutatja,hogy 10 F-35-t lőtt le:-):-)
 
Azt mutatja,hogy 10 F-35-t lőtt le:):)
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
Azért ezzel óvatosabb lennék. Természetesen a "repülős közösseg" számara mindentől függetlenül a szakterületén ő egy igazodási pont a tudása alapján, de annak akit kb hidegen hagy a repülés ő csak egy pilóta a sokezer közül. És ezért senki szemrehányást nem tehet senkinek.
 
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
Sose értettem ezt a fajta hozzáállást már miért ne lehetne viccelődni egy fórumon pl egy ilyen kép kapcsán amellett, hogy elismeri az ember az illető képességeit még a humornak igenis helye van szerintem, elég sok orosz nyelvű haditechnikával és biztonságpolitikával foglalkozó legfőképpen internetes tartalmat olvasok/olvastam és Bogdant elég sok helyen jó humorú emberként írják le,úgy ,hogy valószínűleg nem venné ezt a dolgot rossz néven.Szerintem nem kéne ennyire befeszűlnöd és ezt teljesen jóindulatúan mondom neked, mivel a humor nagyon is fontos dolog az életben.
 
Ha jól látom Ő Szergej Bogdan a fő tesztpilótája a Szuhojnak és az itt kommentelők 90% (magamat is beleértve) még arra sem méltó, hogy az egyébként angolul is kiválóan beszélő óriási tudású és tapasztaltú repülőgép-vezetőnekmegszagolja a fingját.. Van akiről nem lehet viccelni, mert integet a közönségnek ... már bocsi.. Egyébként pld. lehetett vele beszélgetni néhány éve LeBourget-n mikor valamelyik modernizált Szu-27 modifikációval repült..
A két évvel ezelőtti MAKSZ-on emlékszem,ahogy bemondták, hogy Mihail Beljajev oszt aláírásokat az autogrammosztó helyen, de nem jutottam el odáig.Neki akkor nem kellett repülnie, mivel még a csütörtöki üzleti napon leesett egy alkatrész a MiG-35-ről a bemutató közben. Emiatt a közönségnapokon(péntek, szombat, vasárnap) nem engedték repülni. Akit többször is láttam a közönség között "elvegyülni", az Andrej Voropajev volt, a Jakovlev cég berepülőpilótája. Ahányszor láttam, mindig legalább 2-3-an mentek vele/utána a nézők közül. Más tesztpilótával nem találkoztam,csak repülni láttam őket.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Wilson
Szu-57 bemutatórepülés 2021.07.22.
Gondolom a 0:06-nál megjelenő majd 0:13-nál eltűnő kis drón totál szabályosan van a légtérben... Vajon mennyire rohadna rá a műanyaglakat a kezelőjére,ha valami miatt ütközés következne be?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A két évvel ezelőtti MAKSZ-on emlékszem,ahogy bemondták, hogy Mihail Beljajev oszt aláírásokat az autogrammosztó helyen, de nem jutottam el odáig.Neki akkor nem kellett repülnie, mivel még a csütörtöki üzleti napon leesett egy alkatrész a MiG-35-ről a bemutató közben. Emiatt a közönségnapokon(péntek, szombat, vasárnap) nem engedték repülni. Akit többször is láttam a közönség között "elvegyülni", az Andrej Voropajev volt, a Jakovlev cég berepülőpilótája. Ahányszor láttam, mindig legalább 2-3-an mentek vele/utána a nézők közül. Más tesztpilótával nem találkoztam,csak repülni láttam őket.
Én Kvocsurral és Pável Vlaszovval “találkoztam” még 2007-ben.
Mondjuk úgy, hogy ültem egy sörsátor asztalánál és Kvocsur odaült az asztal végére sörözni. Jöttek is az autogram kérők.
Amúgy ez már a repülése után volt. Vlaszov meg csak mellettem állt.
Ennyi :)
 
Szu-57 bemutatórepülés 2021.07.22.
Gondolom a 0:06-nál megjelenő majd 0:13-nál eltűnő kis drón totál szabályosan van a légtérben... Vajon mennyire rohadna rá a műanyaglakat a kezelőjére,ha valami miatt ütközés következne be?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem az csinàlta a hivatalos felvèteleket?
Lenyügöző!
Megis mindig egy jelenet jut eszembe az egyik Indiana Jones filmből. Indiana Jones menekül egy egyiptomi piacon, nagyban üldözik a vad arabok. Egyszer csak előtte áll egy arab es mindenféle figuràkat csinàl egy borotvaéles szablyával.
Jones nézi, aztàn egyszerűen lelövi És menekül tovább.
 
Újabb szériagép építés alatt. A sárga alapozó alu ötvözetet sejtet, mégpedig ott is, ahol a tavaly decemberben átadott második “első” szériagépen még ugyanúgy kompozit borítás volt.
Költségcsökkentésnek ez talán sovány, technikailag nem tudom, hogy ez egyszerűbb-e, de változtattak, az biztos.
Ez vajon az észlelhetőséget hogyan befolyásolhatja?


162712677987325746.jpg


Ez volt a tavalyi gép:


270533.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Újabb szériagép építés alatt. A sárga alapozó alu ötvözetet sejtet, mégpedig ott is, ahol a tavaly decemberben átadott második “első” szériagépen még ugyanúgy kompozit borítás volt.
Költségcsökkentésnek ez talán sovány, technikailag nem tudom, hogy ez egyszerűbb-e, de változtattak, az biztos.
Ez vajon az észlelhetőséget hogyan befolyásolhatja?


162712677987325746.jpg


Ez volt a tavalyi gép:


270533.jpg
Ott is sárga ahol radarnak kell lennie a szárnyakon.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat