Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113

Egy ukrán összefoglaló a SzU-57-es általuk tudott érzékelőiről és védelmi mechanizmusairól szól.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 187
61 110
113
Most találtam a videót, ami még 2019 augusztus 24-én készült. Érdekessége, hogy már akkor hallani az egyik Szu-57-nek azt a különleges hangját,ami elvileg csak 2020-ban jelent meg. 31:04-től:
Azért nem volt sokaknak akkor még feltűnő, mert a négyes köteléknek csak az egyik tagja rendelkezett a blocker-rel, de az nem mindegyik nap repült.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
su-57-rusia-jet-fighter.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 846
81 336
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 589
16 199
113
Na álljunk meg egy pillanatra ! Már megint nem hadrafoghatóságról van szó hanem megint "újat fejlesztenek " .
Akkor okkal felteszem a kérdést ! 12 év alatt mi a búbánatot csináltak ! ??? mi ez az új hajtómű ? a 30-as nem új ? o_Oo_Oo_Oo_O
Nem tudom mi áll a háttérben, de az nálunk sem volt ritka, h egy új termék sorozatgyártása előtt már az utódját fejlesztettük.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 187
61 110
113
Na álljunk meg egy pillanatra ! Már megint nem hadrafoghatóságról van szó hanem megint "újat fejlesztenek " .
Akkor okkal felteszem a kérdést ! 12 év alatt mi a búbánatot csináltak ! ??? mi ez az új hajtómű ? a 30-as nem új ? o_Oo_Oo_Oo_O
Ez a 30-as hajtómű. A cikk csak egy a témát felszínen tartó hír.
A 30-as hajtómű 12 éve új és nyugodj meg, 2023-ban, mikor a tervek szerint meg fogja kapni az állami certifikátot, hogy az UMPO végre sorozatban is gyárthatja, a cikkek szerint majd akkor is új lesz.
Emlékezz majd a szavaimra!
:)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 846
81 336
113
Az UAC vezetője bejelentette az ötödik generációs Su-57 vadászgép új verzióinak létrehozásával kapcsolatos fejlesztési munkák megkezdését.


Az orosz ötödik generációs Su-57 vadászgép számos új verziót kap, és a munkálatok ezeken idén megkezdődnek. Jurij Sziluszár, a United Aircraft Corporation (UAC) vezetője erről beszélt Vlagyimir Putyin orosz elnökkel folytatott megbeszélésen.
Nem magyarázta el, hogy az UAC mely verziókat fogja fejleszteni, bár korábban arról számoltak be, hogy a repülőgép kétüléses verziót kíván létrehozni. A fejlesztők szerint a külföldi vásárlók inkább ezt a lehetőséget választják.
A Szu-57 szállításáról szólva Szljuszar elmondta, hogy az év végéig a VKSz négy új vadászgépet fogadnak, jövő évtől pedig aaz UAC a termelési ráta növelését tervezi, elérve a 12 vadászgépet/ év. Ugyanakkor nem zárta ki, hogy a Szu-57 tömeges szállításának megkezdésével a csapatoknak a második szakaszos hajtómüvel(izdelie- 30) a hadsereg növelni akarná a megrendelt repülőgépek számát, ezért az UAC feladata hogy technikailag készen álljon erre.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 561
113
A kétüléses az nem annyira új verzió, Indiának kellett volna belőle, csak aztán úgy sikerűlt, mint az indiai beszerzések. Még milyen verziók lehetnek? Pilóta nélküli? Jó lenne a jelenlegit is befejezni s felfuttatni a gyártást meg az új hajtóművel elkészülni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 490
77 266
113
A kétüléses az nem annyira új verzió, Indiának kellett volna belőle, csak aztán úgy sikerűlt, mint az indiai beszerzések. Még milyen verziók lehetnek? Pilóta nélküli? Jó lenne a jelenlegit is befejezni s felfuttatni a gyártást meg az új hajtóművel elkészülni.
A pilótanélküliséget elvileg ebben az állapotában is tudja.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 846
81 336
113
A kétüléses az nem annyira új verzió, Indiának kellett volna belőle, csak aztán úgy sikerűlt, mint az indiai beszerzések. Még milyen verziók lehetnek? Pilóta nélküli? Jó lenne a jelenlegit is befejezni s felfuttatni a gyártást meg az új hajtóművel elkészülni.
Régóta téma a hajófedélzeti verzió is, bár annak fejlesztése jelenleg nem aktuális, így a legvalószínübb a kétüléses verzió fejlesztése, annak kapcsán, hogy van rá külföldi érdeklődés.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 787
30 561
113
A pilótanélküliséget elvileg ebben az állapotában is tudja.
Most kérdés, hogy a pilótanélküliséget hogyan képzelik el. Elvileg két megoldás van:
Ebből kiszedik a műszerfalat és a pilótaülést s bekerűl némi plusz elektrónika, aztán ha nem megy, akkor kib*sszák a plusz elektrónikát és beteszik a pilótaülést pilótástól. Ez a biztonsági módszer, de első pilóta nélküli vadászgépnél nem árt ha van egy B terv a sok legyártott drága vas reptetésére.
A másik módszer, hogy nem lesz pilótafülke, mert pilóta nélküli a gép, ezzel megspórolnak helyet, tömeget, létfenntartó rendszereket, lehet az orrát aerodinamikusabbra faragni, nem kell üveg tető és a vele járó szarakodás. Ez elvileg egy jobb gépet eredményez ha meg tudják csinálni, de ha nem jön össze, nem jó a szoft, nincs elég műhold, az érzékelők nem elég összehangoltak stb, akkor kuka az egész vagy tolódik éveket, amíg megoldják, mert ennek max a tetejére spaniferrel tudnak majd katapultülést rakni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 490
77 266
113
Most kérdés, hogy a pilótanélküliséget hogyan képzelik el. Elvileg két megoldás van:
Ebből kiszedik a műszerfalat és a pilótaülést s bekerűl némi plusz elektrónika, aztán ha nem megy, akkor kib*sszák a plusz elektrónikát és beteszik a pilótaülést pilótástól. Ez a biztonsági módszer, de első pilóta nélküli vadászgépnél nem árt ha van egy B terv a sok legyártott drága vas reptetésére.
A másik módszer, hogy nem lesz pilótafülke, mert pilóta nélküli a gép, ezzel megspórolnak helyet, tömeget, létfenntartó rendszereket, lehet az orrát aerodinamikusabbra faragni, nem kell üveg tető és a vele járó szarakodás. Ez elvileg egy jobb gépet eredményez ha meg tudják csinálni, de ha nem jön össze, nem jó a szoft, nincs elég műhold, az érzékelők nem elég összehangoltak stb, akkor kuka az egész vagy tolódik éveket, amíg megoldják, mert ennek max a tetejére spaniferrel tudnak majd katapultülést rakni.
Vagy egy az egyben tudja a gép és a pilotanélküliség az valóban azt jelenti, hogy nincs benne pilóta. A gépben már most is van valamilyen MI és robotpilóta. Ha a kettőt összekötöd akkor a gép képes pilota nélkül is repülni változatlan formában.