T
Törölt tag
Guest
Azzal kezdtem, hogy nem értem miért fontos, hogy mitől ég halálra az egyszeri utas. De ha van rá érved, hogy jobb dízelben halálra égni, mint hidrogénkifújásban, hát szívesen végigolvasom.És a hidrogén...
Azzal kezdtem, hogy nem értem miért fontos, hogy mitől ég halálra az egyszeri utas. De ha van rá érved, hogy jobb dízelben halálra égni, mint hidrogénkifújásban, hát szívesen végigolvasom.És a hidrogén...
A kezelhetőség és a gyakorlati veszélyesség nagyon nem mindegy.Nitroglicerin jóval erősebb robbanóanyag,mint a TNT-csak igen nehezen kezelhető.Nagyságrendekkel veszélyesebb a használata,ezért aztán inkább a TNT-t használják.Kb ilyen a dizel és a hidrogén viszonylata is (illetve bonyorultabb,de most egyszerűsitek)Teljesen lényegtelen, hogy a tüzet mi okozza, ha egyszer éghető anyag az üzemanyag. Ha már a gyakorlat rideg tényszerűségénél tartunk.
A helyzet, hogy te veszélyesebbnek gondolod. De nem veszélyesebb statisztikailag.A kezelhetőség és a gyakorlati veszélyesség nagyon nem mindegy.Nitroglicerin jóval erősebb robbanóanyag,mint a TNT-csak igen nehezen kezelhető.Nagyságrendekkel veszélyesebb a használata,ezért aztán inkább a TNT-t használják.Kb ilyen a dizel és a hidrogén viszonylata is (illetve bonyorultabb,de most egyszerűsitek)
Mégis kibontom kicsit.Hidrogént elő kell állitani,ami erőforrást igényel-és közben energiaveszteséggel jár.Összeségében egyenlőre drágább,mint az olajbányászat/finomitás/műdizel előállitása.700 baron a térfogatra vetitett enregiasűrűsége jóval kisebb a hidrogénnek,mint a dizelnek.Tárolása,mozgatása,kezelése sokkal problémásabb,mint a dizelé.Baleset/harci sérülés esetén a hidrogéngáz jóval problémásabb,mint a dizel.Katonailag a harctéri szükségjavitás meg egyszerűen lehetetlen.Azzal kezdtem, hogy nem értem miért fontos, hogy mitől ég halálra az egyszeri utas. De ha van rá érved, hogy jobb dízelben halálra égni, mint hidrogénkifújásban, hát szívesen végigolvasom.
?????Milyen statisztika szerint?Nincs érdemi gyakorlati használatban.Pár ezer lényegében kisérleti felhasználás a sokszázmilliós mindennapi gyakorlattal szemben.....A helyzet, hogy te veszélyesebbnek gondolod. De nem veszélyesebb statisztikailag.
Igen, ezért voltak kételyeim az egész rendszerrel kapcsolatban, hiába bizonyítottak már darabjai itt-ott, némelyik komoly terhelésnek kitéve is, másik csak speciális körülmények közt.A Prius nem fuel cell, mint az uj 8x8 lesz.
Oké, ha a szakmai részletek nem érdekelnek, akkor gyakorlatilag elektromos potméter. A napelem meg gyakorlatilag egy fúziós reaktor... De valójában az az inverter rohadtul nem egy potméter szint.Gyakorlatilag elektromos potméterről van szó.
Erről szól az inverter.
És mi történik ha a 700 bár hidrogén találatot kap? Mondjuk egy páncéltörő gyújtó lövedéktől?
A 700 bár miatt különleges szállítójármű, specko csatlakozóval kell a zászlóalj, dandár és más kötelékek logisztikai szervezeteibe.
Az üzemanyag cella szerelő szak sem jelent meg még a szakmunkás képzésben...., A rossz gép kiesik, nagy a műveleti kockázat....
Ne adj isten egy konfliktus esetén az összes hidrogén cellás hibrid hajtású stb jármű ott fog szétlőve megrohadni. Ez is egy opció.várjunk csak mi van akkor a 8x8 as hajtása mivel elektromoslessz. elsősorban akurol üzemelne és a hidrogéncella csak mint energia termelő egység kapna helyet... tehát alapvetően elmegy a jármű x km ert önállóan akumlátorral és ha ennek a mértékét meg akarják növelni akkor és csak is akkor betolnak pár palack hidrogént a cellára kötve ami teszem azt 1-2 óra alatt fullra tölti a aksikat. majd ki is fogy (mindezt akaár menet közbe.)???
tehát ha nem sűrgős vagy megoldható az aksik egyéb uton való töltése a cella nem üzemel és hidrogén sincs tárolva a járműbe...
végülis maga a cella nem nagy súly elvileg könnyebb mint egy benzines generátor. vagy dizel motor.)
az utolsó része igaz (ensz piztos harapni fog egy ilyen járműre és hamar megjárja a terepet ott imádják a hasonlókat)Ne adj isten egy konfliktus esetén az összes hidrogén cellás hibrid hajtású stb jármű ott fog szétlőve megrohadni. Ez is egy opció.
Ahhoz hogy komoly hajtás legyen belőle egy harcjárműben ahhoz éles konfliktusokba kéne lökni a proto, próba gyártású stb..... Harcjárműveket. Másképp azok a fránya hibák nem fognak előjönni. A gond hogy ki az a gyártó aki így fog kozkáztatni itt az EU ban és ki il milyen politikai környezet lesz aki meg fogja adni hozzá a hátszelet, hátteret. Mert egymás nélkül nem fog menni.
Egy háborús helyzet esetén az elektromos hálózat az ami a leghamarabb kipurcan. Ha nincs aggregátorod olyan ami bírja az EM hullámokat is részben akkor az elektromos/hibrid hajtásokat kukázhatód. Nem beszélve a várható pl EM zavaró tényezőkről a digitális kütyükre nézve.az utolsó része igaz (ensz piztos harapni fog egy ilyen járműre és hamar megjárja a terepet ott imádják a hasonlókat)
az első része meg nem egészen.
mi van ha a 8x8 egy tisztán elektromos meghajtású jármű lessz ami tartalmaz egy opcionálisan használható hidrogéncellás gyorstöltőt.
tehát nem kell mindig benne lennie a járműbe a hidrogénnek csak ha nemelég a hatótáv nem félreáll és 2 órát gyorstöltik hanem amikor még van craft a járműbe betolnak pár palack hidrogént és menetközbe gyorstöltik az összes hidrogént elhasználva?
tehát gyorstöltőként töltőként funkcionálhat olyan helyen ahol nincs megfeleló elektromos hálozat vagy agregátoros jármű a töltésre. vagy nincs idő a gyorstöltést kivárni így menet közbe tölt ha szükséges.
ezért akarják lehet a hidrogéncellás akutöltést alkalmazni. hiszen milyen EM zavarhat meg egy kémiai reakciót?Egy háborús helyzet esetén az elektromos hálózat az ami a leghamarabb kipurcan. Ha nincs aggregátorod olyan ami bírja az EM hullámokat is részben akkor az elektromos/hibrid hajtásokat kukázhatód. Nem beszélve a várható pl EM zavaró tényezőkről a digitális kütyükre nézve.
igen kiépített bázison valószínűleg így müködne, legalábbis dizel agregáátorokkal.Katonai áramellátás
P.L.: "decemberben jelentettük be egy 8x8-as jármű, ez egy újgenerációs, a BTR-nek egyfajta utódja, de már tisztán elektromos hajtású és belsőégésűmotor-mentes harcjármű fejlesztését és majd a gyártását. Tehát a Rheinmetall-lal az együttműködésünk, úgy tűnik, nagyon jó irányba halad, mind a két...forum.htka.hu
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..