[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

A Taurus lenyege, hogy a fentiek toredekebe kerul es standoff fegyver, sajat legterbol lehet inditani es 30-40m magasan tekeregve jut el a celig, majd ott emelkedik meg es a betaplalt kep stb alapjan megkeresi a celjat avagy valaszt a megadott celok kozott. Mindezt $1M aron, azaz 10-12 darabot barmikor megengedhetne a MH.
Mondjuk ez az 1m usd darabár hülyeség nem tudom honnan jött. D-Korea nemrég adott fel egy follow-up ordert 90 darabra . Ár: 760m usd!!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and vilmoci
"Ha a nők depressziósak, esznek vagy elmennek vásárolni. Ha a férfiak depressziósak, megtámadnak egy másik országot."

Von Hózentróger tbr szavai Hildegard főnővérhez a glottertali hadikorházban 1918- van..

Kérlek kriss ne légy depressziós:):):)
"Akik szerint a világ békésebb lett volna, ha nők irányítják, még sosem dolgoztak együtt egy csapat nővel"
Őfelsége Edmund Feketevipera az Egyesült Királyság uralkodója Baldricknak az első miniszterének koronázása után
 
Józan döntés! Ezt valószínűsítettem eddig is, álmodozás helyett. A gép mostani képességeit se használjuk ki.
"Időt kell nyernünk, hogy megfelelő döntést tudjunk hozni. Nincs annyi pénzünk, hogy hibázzunk – mondta Maróth Gáspár."
Kár, hogy plusz példányokról nem esett szó.
Jó és fontos cikk, köszi, @Green Leader ( a cím kissé megtréfált engem).
 
Kicsik Click-bait a cikk címe, mert pont hogy maradnak a Gripenek...szoftverfrissítéssel.
Ezt vártam, "jósoltam" és bejött. :)
Új fegyverek jöhetnének rá még mondjuk... :)
 
Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.

2-3 fontos lépés megszületett.
1. Embraer iroda Budapesten, feláll majd egy magyar mérnöki gárda.
2. Saab upgrade, stratégiai együttműködések a svéd vedelmi miniszteriummal. K+F stb..
2 és fél. Stratégiai együttműködések az angolokkal. (talán benne van 5-6.gen.Tempest progi, ami a Saabbal közösen fut. Most megdobták egy kezdőtőkével a brittek.)

Még folyamatban.
3. AV átvétele.
4. AV szerepét a jövőben meghatarozni.
4a. lesz magyar telephely és mit akatunk ott csinálni. Karbantartani, felújítani, gyártani?
4b. Veszünk vmilyen kiképzőgépet?? Ha igen, akkor a 2.vadászgépszázad várható. (sztem fontos hogy ez a hazai láb ne kizárólagos legyen, csak erősödjön, maradjon pl. az olasz képzés is.)
4c. AV-t bekapcsolni további Airbus, Saab, Embraer projektekbe. (akár Gripen E, akár Tempest projekt, illetve mindkettő.)

Ez biztató irány.

Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel, mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.

Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
 
Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.

2-3 fontos lépés megszületett.
1. Embraer iroda Budapesten, feláll majd egy magyar mérnöki gárda.
2. Saab upgrade, stratégiai együttműködések a svéd vedelmi miniszteriummal. K+F stb..
2 és fél. Stratégiai együttműködések az angolokkal. (talán benne van 5-6.gen.Tempest progi, ami a Saabbal közösen fut. Most megdobták egy kezdőtőkével a brittek.)

Még folyamatban.
3. AV átvétele.
4. AV szerepét a jövőben meghatarozni.
4a. lesz magyar telephely és mit akatunk ott csinálni. Karbantartani, felújítani, gyártani?
4b. Veszünk vmilyen kiképzőgépet?? Ha igen, akkor a 2.vadászgépszázad várható. (sztem fontos hogy ez a hazai láb ne kizárólagos legyen, csak erősödjön, maradjon pl. az olasz képzés is.)
4c. AV-t bekapcsolni további Airbus, Saab, Embraer projektekbe. (akár Gripen E, akár Tempest projekt, illetve mindkettő.)

Ez biztató irány.

Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel, mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.

Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
Miért csak '26 után lesz kevés a mostani Gripen szám? Most nem az?
 
Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.

2-3 fontos lépés megszületett.
1. Embraer iroda Budapesten, feláll majd egy magyar mérnöki gárda.
2. Saab upgrade, stratégiai együttműködések a svéd vedelmi miniszteriummal. K+F stb..
2 és fél. Stratégiai együttműködések az angolokkal. (talán benne van 5-6.gen.Tempest progi, ami a Saabbal közösen fut. Most megdobták egy kezdőtőkével a brittek.)

Még folyamatban.
3. AV átvétele.
4. AV szerepét a jövőben meghatarozni.
4a. lesz magyar telephely és mit akatunk ott csinálni. Karbantartani, felújítani, gyártani?
4b. Veszünk vmilyen kiképzőgépet?? Ha igen, akkor a 2.vadászgépszázad várható. (sztem fontos hogy ez a hazai láb ne kizárólagos legyen, csak erősödjön, maradjon pl. az olasz képzés is.)
4c. AV-t bekapcsolni további Airbus, Saab, Embraer projektekbe. (akár Gripen E, akár Tempest projekt, illetve mindkettő.)

Ez biztató irány.

Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel, mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.

Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
Ebben a cikkben nem volt túl sok infó, inkabb csak sejtet sokmindent.
Amit @Green Leader kicsikart Maróthból, az annyi, hogy nem F35.
De pl. nekem az is ködös, hogy most konkrétan milyen upgrade-et írtak alá, mert elvileg az MS20 már korábban megrendelték. Ha tippelnem kellene, akkor most a AESA radar megrendelése történt meg, mint technológiai újdonság.
Illetve az is érdekes lesz, hogy a már biztosan érkező fegyverzeti upgrade milyen konstrukcióban fog érkezni?
Mert lehet, hogy egy svéd megrendelési csomaghoz kapcsolódva olcsóbban kaphatnánk Meteort, vagy IRIS-T-t, de az is lehetséges, hogy saját tárgyalások kapcsán technológiai együttműködés is köthető mind az MBDA-val, mind a Diehl-lel.
 
Miért csak '26 után lesz kevés a mostani Gripen szám? Most nem az?
Most a térségben kezdenek csak minket utolérni. Van egy előnyünk, hogy nálunk már 2006 óta van nyugati gép, ők most kezdik átvenni. Szerencsére nekünk az első szazadra jelentőset nem kell költeni, koncentrálhatunk az upgrade-re és a bővítésre, míg ők a típusváltásban vannak. Ezt az előnyt tartani kell.
  • A horvatok a 12 használt használt Rafale-t. Jövőre vagy utána jönnek, még évek mire megismerkednek.
  • A szlovákok is jövőre kezdik el átvenni a 12 F-16-ot. A fegyvereiket ott még kis homály fedi.
  • A román használt F-16-osok már megjöttek, de még ismerkedési fazisban vannak. Ők már elkötelezettek a második használt F-16 szazad iránt. A gépek potenciálja még kérdéses.
  • Szerbek Mig-29-el csapatnak.
  • Szlovénia még nincs vadaszgép, Ausztria még van vadaszgép, de....
  • Ukrajna épp generáció lváltás elott, attérne nyugati vasra, csak pénz nincs...
Kb. Igy állunk. Jelenleg a fegyverzet és szoftverfejlesztéssel jók vagyunk.
 
Most a térségben kezdenek csak minket utolérni. Van egy előnyünk, hogy nálunk már 2006 óta van nyugati gép, ők most kezdik átvenni. Szerencsére nekünk az első szazadra jelentőset nem kell költeni, koncentrálhatunk az upgrade-re és a bővítésre, míg ők a típusváltásban vannak. Ezt az előnyt tartani kell.
  • A horvatok a 12 használt használt Rafale-t. Jövőre vagy utána jönnek, még évek mire megismerkednek.
  • A szlovákok is jövőre kezdik el átvenni a 12 F-16-ot. A fegyvereiket ott még kis homály fedi.
  • A román használt F-16-osok már megjöttek, de még ismerkedési fazisban vannak. Ők már elkötelezettek a második használt F-16 szazad iránt. A gépek potenciálja még kérdéses.
  • Szerbek Mig-29-el csapatnak.
  • Szlovénia még nincs vadaszgép, Ausztria még van vadaszgép, de....
  • Ukrajna épp generáció lváltás elott, attérne nyugati vasra, csak pénz nincs...
Kb. Igy állunk. Jelenleg a fegyverzet és szoftverfejlesztéssel jók vagyunk.

Szerintem nem lesz mennyiségi bővítés:
1. Nem indokolt. Az általad felsorolt országok is hasonló mennyiségű és minőségű géppel rendelkeznek (fognak rendelkezni) és ebbe nagy változás nem várható. Románia a kivétel, de ők 2x akkora ország (nagyobb védendő terület) szóval indokolt is a nagyobb gép mennyiség. Nem érzem komoly fenyegetésnek azt hogy 2x annyi gépük van, mert egy komoly háborúhoz még ez is kevés - pláne ha erős légvédelmünk. Az évtized közepére/második felére lesz NASAMS, Skyranger, MANTIS, Mistral. Nagyon megizzadnának, hogy áttörjenek egy jól szervezett légvédelmen, mint amilyen várhatóan a miénk lesz. Románokat egyébként is a keleti irány érdekli (Moldova) - nem mi.
2. Egyik szomszédunkkal sem látszik olyan konfliktus, ami 20-as években háborúhoz vezethetne. EU NATO tagság miatt valószínűtlen, amihez hozzá tenném a tragikus demográfiát nem csak nálunk, hanem a szomszédainknál is - senkinek nincs fölösleges embere, akit el veszíthetne. Lényeg, hogy nincs háborús fenyegetettég
3. C/D már nincs gyártásban ugye, csak használt svéd CD-k jöhetnének. Ezeket át kellene variálni a EBS HU vagy hasonló NATO kompatibilis konfigurációra vagyis nem igazán van készen egy-az-egyben átvehető Gripen.
4. Földi technikára kell most jobban a pénz. A Gripen régiós viszonylatban jó színovnalat képvisel, a T-72 meg a BTR, stb. 20 éve sem volt korszerű.
 
Oké, de ide beszúrva csak ennyi volt elsőre olvasható:

"Megszületett a döntés: valóban el kell búcsúznunk a magyar Gripen vad..."​

Egyből az ugrott be, hogy WTF! :D


Elsőre bennem is felment a pumpa.

Mondjuk erre számítottunk, tényleg durva lett volna más döntés. Nagyon remélem hogy a következő hír az új fegyverekről lesz, mert az kellene hozzá dögivel.
 
Erről bővebbet azóta sem tudni. Kb 20 éve rohad le az egész létesítmény
Az egyik fele. A másikat felújították mielőtt a 24-es Debrecenbe költözött, de a közelmúltban még az ügyészség és bíróság is használta, ezért újra alakítottak rajta. Holnaptól költözhető lenne kb.