Jaj sírokEz még mindig a magyar Gripen topikja?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jaj sírokEz még mindig a magyar Gripen topikja?
Természetesen sarkítok azért ennyire nem vagyok befordulós fajta
"Akik szerint a világ békésebb lett volna, ha nők irányítják, még sosem dolgoztak együtt egy csapat nővel""Ha a nők depressziósak, esznek vagy elmennek vásárolni. Ha a férfiak depressziósak, megtámadnak egy másik országot."
Von Hózentróger tbr szavai Hildegard főnővérhez a glottertali hadikorházban 1918- van..
Kérlek kriss ne légy depressziós
Józan döntés! Ezt valószínűsítettem eddig is, álmodozás helyett. A gép mostani képességeit se használjuk ki.Megszületett a döntés: valóban el kell búcsúznunk a magyar Gripen vadászgépektől?
Régóta foglalkoztatja a haditechnikai témák iránt érdeklődőket, hogy mi lesz majd a Honvédség légierejében szolgáló Gripen vadászgépek utódja. Az elmúlt években felmerült már számos lehetséges utód neve, köztük leggyakrabban a méregdrága amerikai F-35-ösöké, de nagyon úgy tűnik, hogy a svéd...www.portfolio.hu
Kicsik Click-bait a cikk címe, mert pont hogy maradnak a Gripenek...szoftverfrissítéssel.Megszületett a döntés: valóban el kell búcsúznunk a magyar Gripen vadászgépektől?
Régóta foglalkoztatja a haditechnikai témák iránt érdeklődőket, hogy mi lesz majd a Honvédség légierejében szolgáló Gripen vadászgépek utódja. Az elmúlt években felmerült már számos lehetséges utód neve, köztük leggyakrabban a méregdrága amerikai F-35-ösöké, de nagyon úgy tűnik, hogy a svéd...www.portfolio.hu
ha egy cikk címében eldöntendő kérdés van, a válasz mindig nemKicsik Click-bait a cikk címe, mert pont hogy maradnak a Gripenek...szoftverfrissítéssel.
Ezt vártam, "jósoltam" és bejött.
Új fegyverek jöhetnének rá még mondjuk...
Oké, de ide beszúrva csak ennyi volt elsőre olvasható:ha egy cikk címében eldöntendő kérdés van, a válasz mindig nem
Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.Megszületett a döntés: valóban el kell búcsúznunk a magyar Gripen vadászgépektől?
Régóta foglalkoztatja a haditechnikai témák iránt érdeklődőket, hogy mi lesz majd a Honvédség légierejében szolgáló Gripen vadászgépek utódja. Az elmúlt években felmerült már számos lehetséges utód neve, köztük leggyakrabban a méregdrága amerikai F-35-ösöké, de nagyon úgy tűnik, hogy a svéd...www.portfolio.hu
Miért csak '26 után lesz kevés a mostani Gripen szám? Most nem az?Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.
2-3 fontos lépés megszületett.
1. Embraer iroda Budapesten, feláll majd egy magyar mérnöki gárda.
2. Saab upgrade, stratégiai együttműködések a svéd vedelmi miniszteriummal. K+F stb..
2 és fél. Stratégiai együttműködések az angolokkal. (talán benne van 5-6.gen.Tempest progi, ami a Saabbal közösen fut. Most megdobták egy kezdőtőkével a brittek.)
Még folyamatban.
3. AV átvétele.
4. AV szerepét a jövőben meghatarozni.
4a. lesz magyar telephely és mit akatunk ott csinálni. Karbantartani, felújítani, gyártani?
4b. Veszünk vmilyen kiképzőgépet?? Ha igen, akkor a 2.vadászgépszázad várható. (sztem fontos hogy ez a hazai láb ne kizárólagos legyen, csak erősödjön, maradjon pl. az olasz képzés is.)
4c. AV-t bekapcsolni további Airbus, Saab, Embraer projektekbe. (akár Gripen E, akár Tempest projekt, illetve mindkettő.)
Ez biztató irány.
Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel, mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
Ebben a cikkben nem volt túl sok infó, inkabb csak sejtet sokmindent.Oké, hogy időt nyerünk, de 14 gép kevés lesz 2026 után. Muszáj lenne 25 körül elkezdeni a flottabővítést évi 2 géppel. Ez anyagilag vállalható lenne, előtte meg lenne zsé a szoftverupgrade-re és a fegyverek beszerzésére, infrastruktúra kiépítésére. Mivel ez ügyben semmi sem hangzott el, vagy nincsenek ilyen tervek, vagy optimistaként még tárgyalás alatt, azaz a Saab-AV-Emreaer együttműködés letárgyalásáig ez homályban marad. Ez még évek kérdése lesz, de ahogy haladunk tisztábban látjuk majd a célt.
2-3 fontos lépés megszületett.
1. Embraer iroda Budapesten, feláll majd egy magyar mérnöki gárda.
2. Saab upgrade, stratégiai együttműködések a svéd vedelmi miniszteriummal. K+F stb..
2 és fél. Stratégiai együttműködések az angolokkal. (talán benne van 5-6.gen.Tempest progi, ami a Saabbal közösen fut. Most megdobták egy kezdőtőkével a brittek.)
Még folyamatban.
3. AV átvétele.
4. AV szerepét a jövőben meghatarozni.
4a. lesz magyar telephely és mit akatunk ott csinálni. Karbantartani, felújítani, gyártani?
4b. Veszünk vmilyen kiképzőgépet?? Ha igen, akkor a 2.vadászgépszázad várható. (sztem fontos hogy ez a hazai láb ne kizárólagos legyen, csak erősödjön, maradjon pl. az olasz képzés is.)
4c. AV-t bekapcsolni további Airbus, Saab, Embraer projektekbe. (akár Gripen E, akár Tempest projekt, illetve mindkettő.)
Ez biztató irány.
Ezért is tárgyalnak számos repülési nagyvállalattal, mint az Airbus, amely alkatrészgyárat hoz létre Gyulán, az Embraer, amely a múlt héten nyitott irodát Budapesten, az Aero Vodochody, melynek megvásárlása most zajlik, a Pipistrel, mellyel még folynak a tárgyalások, illetve a SAAB.
Ettől függetlenül a szakember azt mondta, hogy nem teljesen légből kapott ötlet a több vállalat együttműködéséből létrejövő iparági szinergia, első körben ez a szakemberek területén valósulhat meg, hosszabb távon pedig ennél átfogóbb ökoszisztéma is kialakulhat.
Most a térségben kezdenek csak minket utolérni. Van egy előnyünk, hogy nálunk már 2006 óta van nyugati gép, ők most kezdik átvenni. Szerencsére nekünk az első szazadra jelentőset nem kell költeni, koncentrálhatunk az upgrade-re és a bővítésre, míg ők a típusváltásban vannak. Ezt az előnyt tartani kell.Miért csak '26 után lesz kevés a mostani Gripen szám? Most nem az?
Most a térségben kezdenek csak minket utolérni. Van egy előnyünk, hogy nálunk már 2006 óta van nyugati gép, ők most kezdik átvenni. Szerencsére nekünk az első szazadra jelentőset nem kell költeni, koncentrálhatunk az upgrade-re és a bővítésre, míg ők a típusváltásban vannak. Ezt az előnyt tartani kell.
Kb. Igy állunk. Jelenleg a fegyverzet és szoftverfejlesztéssel jók vagyunk.
- A horvatok a 12 használt használt Rafale-t. Jövőre vagy utána jönnek, még évek mire megismerkednek.
- A szlovákok is jövőre kezdik el átvenni a 12 F-16-ot. A fegyvereiket ott még kis homály fedi.
- A román használt F-16-osok már megjöttek, de még ismerkedési fazisban vannak. Ők már elkötelezettek a második használt F-16 szazad iránt. A gépek potenciálja még kérdéses.
- Szerbek Mig-29-el csapatnak.
- Szlovénia még nincs vadaszgép, Ausztria még van vadaszgép, de....
- Ukrajna épp generáció lváltás elott, attérne nyugati vasra, csak pénz nincs...
Oké, de ide beszúrva csak ennyi volt elsőre olvasható:
"Megszületett a döntés: valóban el kell búcsúznunk a magyar Gripen vad..."
Egyből az ugrott be, hogy WTF!
Az egyik fele. A másikat felújították mielőtt a 24-es Debrecenbe költözött, de a közelmúltban még az ügyészség és bíróság is használta, ezért újra alakítottak rajta. Holnaptól költözhető lenne kb.Erről bővebbet azóta sem tudni. Kb 20 éve rohad le az egész létesítmény
Miért kéne átvariálni EBS HU-ra? Csehek Gripene eredeti JAS39 C/D NATO standardizálva amennyire én tudom. Szerintem nem lesz belátható időn belül 2. század, ahogy egyszer ezt már kifejtettem, de minden további nélkül lehet lízingelni a meglévő svéd gépekből anélkül, hogy légi utántöltést megteremtenénk az A szárnyakkal, sőt még akár az új radar sem feltétlen kéne. Szerintem lehetne sima MS20 configgal bérelni még 6 gépet NATO standardizálva, vagyis kb a mostani cseh gépeknek megfelelőket. Főleg akkor ha a Csehek dobják a gripent esetleg. Logisztikában gyakorlatilag ez semmi pluszt nem jelentene szerintem, de majd itt megcáfolnak ha tévedek. És akkor tényleg viszonylag "olcsón" lehetnek további gépek.3. C/D már nincs gyártásban ugye, csak használt svéd CD-k jöhetnének. Ezeket át kellene variálni a EBS HU vagy hasonló NATO kompatibilis konfigurációra vagyis nem igazán van készen egy-az-egyben átvehető Gripen.
Nem azért kell második század, hogy vkit lerohanjunk. Azért kell, hogy régióban az ukránoknak se forduljanak meg a fejükben őrültségek. Illetve, hogy a mai tipuselőnyünket, amit most szépen ledolgoznak, mennyiségi és részben minőségi előnyként megtartsuk. Olyan konstrukcióban kell gondolkodni, ami anyagilag is vállalható és hadiipari szempontból is felépül vmi repülőgépipari potenciál. Nézve a Saab ajánlatait más tendereken, ők készen állnak.Szerintem nem lesz mennyiségi bővítés:
1. Nem indokolt. Az általad felsorolt országok is hasonló mennyiségű és minőségű géppel rendelkeznek (fognak rendelkezni) és ebbe nagy változás nem várható. Románia a kivétel, de ők 2x akkora ország (nagyobb védendő terület) szóval indokolt is a nagyobb gép mennyiség. Nem érzem komoly fenyegetésnek azt hogy 2x annyi gépük van, mert egy komoly háborúhoz még ez is kevés - pláne ha erős légvédelmünk. Az évtized közepére/második felére lesz NASAMS, Skyranger, MANTIS, Mistral. Nagyon megizzadnának, hogy áttörjenek egy jól szervezett légvédelmen, mint amilyen várhatóan a miénk lesz. Románokat egyébként is a keleti irány érdekli (Moldova) - nem mi.
2. Egyik szomszédunkkal sem látszik olyan konfliktus, ami 20-as években háborúhoz vezethetne. EU NATO tagság miatt valószínűtlen, amihez hozzá tenném a tragikus demográfiát nem csak nálunk, hanem a szomszédainknál is - senkinek nincs fölösleges embere, akit el veszíthetne. Lényeg, hogy nincs háborús fenyegetettég
3. C/D már nincs gyártásban ugye, csak használt svéd CD-k jöhetnének. Ezeket át kellene variálni a EBS HU vagy hasonló NATO kompatibilis konfigurációra vagyis nem igazán van készen egy-az-egyben átvehető Gripen.
4. Földi technikára kell most jobban a pénz. A Gripen régiós viszonylatban jó színovnalat képvisel, a T-72 meg a BTR, stb. 20 éve sem volt korszerű.
Ez elvesztett gépünket szerinted honnan pótolták.3. C/D már nincs gyártásban ugye, csak használt svéd CD-k jöhetnének. Ezeket át kellene variálni a EBS HU vagy hasonló NATO kompatibilis konfigurációra vagyis nem igazán van készen egy-az-egyben átvehető Gripen.
Én sem értem hogy miért software fejlesztésről beszél Maróth, hiszen az MS20-at már megkellett hogy kapjuk vagy legalábbis a svédek mindenkinek adják a lizingeseknek ha jól olvastam egyszer valahol hogy könnyebb legyen nekik a karbantartás. Nekünk hardware fejlesztés kell, mint aesa radar, reccelite, sisak display, iris-t, meteor es fegyverzet CAS-ra.