Szerintem itt a fő probléma a PÉNZ volt...Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.
A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
Ez meg már a kilencvenes évek.
De ugye ott volt a H 9 is.
Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.
Én pont abban reménykedem, hogy a most megkötött GBP programmal, és a rendeződni látszó pénzügyi háttérrel tényleg meg is fogják tudni "tölteni" tartalommal.
Az a személygépkocsi beszerzési hajlandóságból látszik, hogy ami hazai azt úgy veszik, mint a cukrot.
Én már különben arra is gondoltam, hogy mi van, ha tényleg átnyergelünk a MAN helyett másik platformra? A G Merci-t és az UNIMOG-ot biztosan megtartjuk de mi van, ha megint megpróbálkoznak a Mercivel a terepjáró teherautók körében is? Celebra/Negan írt erről, hogy volt rá ötlet erre korábban. És a Mercivel eléggé össze van jelenleg bútorozva az állam. (persze ez csak spekuláció, de magyarázná a jelenlegi H széria megrendeléseinek elmaradását)
A Merci is kialakított mostanra egy elég komplett termékskálát a Defence szegmensben: