Nem pontosan, az F/A-XX az egy nagy és nehéz flottavédelmi vadász lesz, az F-14+AIM-54 utódja, mivel azt váltótípus nélkül vonták ki - de mivel a "békekor" beköszöntekor, ez nem izgatta őket akkor (nem volt fenyegetés). Ma viszont van/lesz, így a feladatkörre kell egy gép, ez lesz az (és ez baromira nem megfelő az USAF F-X kívánalmainak, ezért is vált szét a fejlesztés már a legelején).Ez szerinted eredmény?
Jelzem neked, hogy az ábra szerint 2030 és 2040 között a jelek szerint 3 (!) különböző típust kell - kényszerből - a flottának üzemben tartania, az F-35 elszabadult költségei miatt. 2030-ra már régen full F-35C-nek kellene lennie VFA századoknak.
Képzeld magad elé, amikor lesz a fedélzeten 2 század F-35C, 1 század F-18E, meg még egy század NGAD.
Ugyan arra a feladatra!
2035-ben milyen marketing szöveget fognak elsütni az F-35 force multiplierségéről, amikor ott figyel a fedélzeten az NGAD?
Szóval az F/A-XX (nevesítsük az NGAD flotta verzióját) egy vadász, míg az F-35C egy top end csapásmérő (ahogy az AF esetén is az A, nem elsődleges AA platform). Az F-18 Block III meg egy bombakamion (+EW) - mindegyik feladatkör szükséges, rugalmasságot tesz lehetővé. Mellesleg a hordozón úgyis van elég gép, (E-2D, Osprey, MQ-25, helik), szóval a rugalmasságért cserébe a bónusz típus nem akkora gond (lásd mi volt a 60-70-es években a fedélzeten).... BTW most megy a visszatérés a specializált típusokra, mivel a mindenre egy típust elv nem igazán jött be.
Asszem az az igazi bajuk, hogy a hajón a stealth jellemzők fenntartása karbantartási szempontból túl macerás. Bár ezt csak másodkézből hallottam.
- A NAVY eleve nem volt híve a stealth-nek, mert ők valami elég ostoba megközelítéssel a zavarás és másban hisznek, ami azért mulatságot. Mert az, hogy te AKTÍV zavarással operálsz a PASSZÍV megoldás helyett eleve mulatságos.