Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Arra gondoltam, hogy a vezérlés legalább félig szoftveres kérdés csak. De lehet 75%, 90%. Ami fejlesztési költség, gyártási meg nem. És opcióként írtam, hogy esetleg a mechanikai beavatkozó rész is spécibb és drágább.
Egyszer bombázott Szíriában.Csakhogy eljött a váltás ideje - egyrész kiöregedett a géppark, másrészt Kína megjelent kihívóként. Tehát kell az új vas - és itt a gond, hogy semmi tapasztalat, mi volt szar a rendszer bármely szegmensében az elmúlt három évtizedben. Pl. az F-22 soha nem vehetett részt harcban, és bár papíron és hadgyakorlatokon tényleg impozáns, de sosem került szembe valódi haderővel.
Azért a Red Flag alapján ki jelenthető, hogy az F-22A hol működik jól. Még elmenekülni se lehet nagyon előle, ha van üzemanyaga...Vagyis úgy ugrik neki a haderő az NGAD igénylistájának, hogy nincs valódi tapasztalat évtizedek óta. Elképzelések, szimulációk, Red Flag eredmények vannak, de ennyi, semmi más. Túl rég óta nem volt valódi, hasonló erejű felek közti összecsapás, hiszen jó taktikával mindenki úgy harcolt, hogy maximális előnyből tegye, jóval gyengébb ellen. Csakhogy így (ahogy AO is írta) a pilóta-mérnök összecsapásban a pilóták kevés dologgal érvelhettek, mert semmit sem tudnak letenni az asztalra, hogy mi működött és mi nem.
Egyszer bombázott Szíriában.
Valahol ironikus, hogy a top csúcs ASF bombázóbevetésen mutatkozott be.
Azért a Red Flag alapján ki jelenthető, hogy az F-22A hol működik jól. Még elmenekülni se lehet nagyon előle, ha van üzemanyaga...
“They’re running away at Mach 1 I have Mach one of closure”
Ezt semmilyen más vadászgép nem tudja előadni. Pont.
És ennek megállapítása olyan szintű tudás, hogy ezért a légi harc iskolájában még az kettes alát sem adják meg.
De ez is beszédes.
One of my favorite 4 v 12's was where we got cocky and arrogant, and just decided, "Let's see how fast we can just kill 'em all. We went right up to Mach 2 and just ran 'em down hard. From something like 80 nm separation, it took us 2 minutes and 22 seconds to kill all 12, they never saw us or took a shot."
Ameddig ilyen nyers erőt tud felmutatni egy gép, addig hova akar valaki okos lenni?
Mert sem a gép stealth képessége sem a repteljesítménye nem tud elavulni. Ez adott.
Ehhez képest pont a repteljesítmény az, ahol a kortárs fejlesztések, talán a Szu-57-est kivéve, de a “megúszásra” játszanak.Mert sem a gép stealth képessége sem a repteljesítménye nem tud elavulni. Ez adott.
Az F-35 az F-22 mellett nem arra készült, hogy M2-vel rohangáljon ellenséges vadászok ellen.Ehhez képest pont a repteljesítmény az, ahol a kortárs fejlesztések, talán a Szu-57-est kivéve, de a “megúszásra” játszanak.
Más.
Érdekes összevetés a Rafale kontra Raptor esetében, hogy a franciák egy ötödik generációs gép fejlesztési költségéből hoztak ki “csak” egy negyedik generációsnál éppen jobb gépet.
Ez igaz.
De milyen ötödik generációsat vetünk össze egy milyen negyedik generációssal?
Várom a véleményeket.
Mi a helyzet a modern NASAMS elven működő SAM rendszerekkel?Az F-35 az F-22 mellett nem arra készült, hogy M2-vel rohangáljon ellenséges vadászok ellen.
Az arra készült, hogy bucira pofozza a dobule digit radaros SAM-eket és szórja a SDB-t, mint a fűmagot.
Aztán lehet próbálkozni a 50-100-as SDB szalvók lelövésével...
Veszélyes tud lenni nagyon az F-35-re, bár a NASAMS csak közeli indításokat tud csinálni és a DAS meg tudja a dolgát.Mi a helyzet a modern NASAMS elven működő SAM rendszerekkel?
Nem azt írtam,hogy NASAMS hanem azt,hogy az olyan elven működö SAM.Az S400 vagy a Patriot egy elavult elvű rendszer,nem nagyon fognak már ilyeneket fejleszteni repülőgépek ellen(a rakétavédelem más kérdés).Már csak NASAMS,S350 és KM SAM(ha jól emlékszem az is ugyanez az elv)szerű rendszereket van értelme fejleszteni.Veszélyes tud lenni nagyon az F-35-re, bár a NASAMS csak közeli indításokat tud csinálni és a DAS meg tudja a dolgát.
Egy 8km magasan repülő cél nemigen van sokat egy indító HMZ-ban, ami egyből észleli is az emelkedő rakétát. Az AMRAAM ER már sokkal nagyobb probléma. Viszont a Sentinel radar X sávos...
Ha nem a HMZ szélén indítanak akkor a DAS nem fog sokat segíteni. Legjobb esetben lesz pár másodperce a pilótának a rakétához relatív olyan szögben fordulni, ami maximalizálja az RCS csökkentés hatásfokát vagy valamit kapcsol az ECM-en.Veszélyes tud lenni nagyon az F-35-re, bár a NASAMS csak közeli indításokat tud csinálni és a DAS meg tudja a dolgát.
Egy 8km magasan repülő cél nemigen van sokat egy indító HMZ-ban, ami egyből észleli is az emelkedő rakétát. Az AMRAAM ER már sokkal nagyobb probléma. Viszont a Sentinel radar X sávos...
Ha nem a HMZ szélén indítanak akkor a DAS nem fog sokat segíteni. Legjobb esetben lesz pár másodperce a pilótának a rakétához relatív olyan szögben fordulni, ami maximalizálja az RCS csökkentés hatásfokát vagy valamit kapcsol az ECM-en.
Innen ha lehet még ocsmányabb mint bármelyik másik szögből.Szetencsetlen géppel nagyon csúf tréfát űztek a tervezők.Inkább dob egy vontatott csalit, amiből egy rakatot hordoz.
![]()
![]()
Innen ha lehet még ocsmányabb mint bármelyik másik szögből.Szetencsetlen géppel nagyon csúf tréfát űztek a tervezők.
Mint valami bűzösbogár...
Egen, a radarok sem szeretnek ránézni...
![]()
Érdekes összevetés a Rafale kontra Raptor esetében, hogy a franciák egy ötödik generációs gép fejlesztési költségéből hoztak ki “csak” egy negyedik generációsnál éppen jobb gépet.
Ez igaz.
De milyen ötödik generációsat vetünk össze egy milyen negyedik generációssal?
Várom a véleményeket.
Jogos, erre nem gondoltamInkább dob egy vontatott csalit, amiből egy rakatot hordoz.
![]()
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..