Tökéletesen egyetértek, de amíg az AI nem tökéletes, a pilóták maradnak, mert jól kiegészíthetik egymást. Ráadásul mivel az LW miatt a jelenlegi vadászgép feladata kettéválik, így nem is baj, hiszen a front-drónon nem lesz pilóta, az lehet egy totál agilis platform - míg a pilóta a hátrébb irányító nagyobb vasban megadja a taktika rugalmasságot.Az USAF úgynevezett “következő generációs” repülőgépfejlesztési koncepciói gyakorlatilag a haderőnem 1947-es megalakulása óta ugyanazok a csörték mentén evolválódnak.
A mérnökök minduntalan ki akarják hajítani a pilótákat a gépből.
Mindent a rakétákra, az automatizált rendszerekre és a lehető legegyszerűbb, A-ból B-be útvonalon végrehajtott repülésekre akarnak bízni.
A pilótákkal a fedélzeten csak a baj van.
A manővereikkel meg méginkább.
Pilótakabin az életfenntartó rendszerekkel, műszerekkel, nameg a felesleges aerodinamika, tolóerő és strukturális igény a manővereikhez.
Ez mind nyűg.
Velük szemben a másik döntnökök a pilóták.
Ők repülni akarnak és repülni akarják a gépet, amitől ugyanakkor elvárják azt is, hogy ne kövér pulyka legyen, hanem sasmadár, vagy egyenesen egy sólyom.
Az NGAD fejlesztését is ezek az egymástól gyökeresen eltérő igények fogják meghatározni.
A B-21 alapú vadászban én sem hiszek, csak felvetették - ettől függetlenül valahol a jelenlegi vadászok és aközött lesz valahol, ebben biztos vagyok. Egyszerűen a hatótávolság megköveteli a nagyobb vasat, akár az agilitás kárára - hogy aztán egy F-4 féle fiaskó lesz-e (ami ugye hozta a gépágyús F-4E-t), vagy a fél évszázads fejlődés képes-e igazolni az elméletet ("raksik elintéznek mindent"), azt meglátjuk, én nagyon kíváncsi vagyok.