A hajtóművek működéséről

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Háááát ... én így ránézésre meg nem mondom milyen hajtómű, de a hajtómű oldalán a sasos jelvény az szerintem a Pratt end Whitney logója ... ;):D
Igen, furcsa egy videó. Azt mondják, késsz a PD-14-gyel felszerelt 310es, de egy régebbi 300assal repülnek benne.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 469
58 885
113
A fehér cucc már a porlasztott üzemanyag indításkor?
Utasszállítón még nem láttam ilyet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 567
20 941
113
A fehér cucc már a porlasztott üzemanyag indításkor?
Utasszállítón még nem láttam ilyet.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ott van a videó leírásában:

> New engine started, preservation oil burned during the first engine start causing the smoke.

letároláshoz használt olaj ég le az első indításnál, az okozza a füstöt.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 862
4 285
113
GE Affinity, szuperszonikus bizjetekhez szánt hajtómű:


Ha jól látom, a fan-kompresszor-turbinafokozatok gyakorlatilag megegyeznek a GE F101-esével, a máshol olvasható 133 centi átmérűjű fan alapján a mérete is hasonló lehet (persze ennél nincs utánégető). Jól gondolom, hogy ez tulajdonképpen egy némileg, de nem túlzottan módosított 21. századi F101-es? Vagy ennél bonyolultabb a dolog? @Allesmor Obranna ?


Ezt meg csak úgy:

YJ-2030: Candidate Engine for a Supersonic Business Jet
AIAA Foundation 2019–2020 Undergraduate Engine Design Competition

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 362
86 442
113
Aki nem ismeri fel annak egyes!:D
20210201-095736.jpg
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 138
40 471
113
A Jak-141 hajtómüve(R79V 300)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
F35 motor forgató mechanizmus
A csúnya oroszok biztos lekoppintották az F35-ÖS tervrajzát.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 781
18 063
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
F35 motor forgató mechanizmus
A csúnya oroszok biztos lekoppintották az F35-ÖS tervrajzát.
akkor a LM pedig lekoppintotta majd 50 éves, magas hőmérsékleten üzemelő kalcinálókemencéket
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 670
113

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113
Ez a nem semmi:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

...de itthon nem tudnánk a 30 évvel ezelőtti --(Cseh)szlovákoknál gyártott-- DV-2-t lemásolni kis fejlesztéssel! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

375px-Lotarev_DV-2_Kosice.jpg


.

...mert ha nem akarjuk, nem is tudjuk!
wb.gif
+ :mad:


.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113
Mi szükségünk is lenne erre a hajtóműre?
Az Aero Vodochody("-nk" ;) ) által gyártott L-39NG-t (üzletileg-gazdaságilag) lazán meg tudják fojtani, mert a benne lévő amcsi Williams FJ44 hajtómű akármikor embargós lehet, hiszen az USA "Nemzetbiztonsági Kockázat" gumiparagrafust rá lehet húzni(bármelyik ipari konkurens, vagy bosszú-szomjas "filantrop" miatt).
...mert ugye "szeretnek" bennünket!
...most 4 évig majd különösen!!!

Így pedig nem nagyon lehet hosszútávra tervezni vele.
Egy saját hajtómű --becsülve-- fele/harmada árú lehetne, nem sokkal gyengébb paraméterekkel.
...12 millió helyett helyett akár 7-8m$ "TESCO-árasítva"(saját-"olcsó" hajtómű, pár olcsóbb elem...)!!!
...politikai kockázat nélkül vehetnék Afrikában, Közel-Keleten(napi fogyó eszköz !!!), Dél-Amerikában!!!
A különbözetből tudunk adni 2-3 tartalék hajtóművet, az 3-4-5 év függetlenség az üzemeltetőnek!
ha jól meg van csinálva, akkor a korábbi Albatroszokba is berakható: 1-2 ezret gyártottak!!!
Sok a drága (ukrán "megbízható" gyártású és "olcsó") eredeti hajtóművet nem akarják/tudják megfizetni.
Ha a hajtóműnek van még-olcsóbb verziója(kb. egyszer-használatos), az drón-L-39-be pont elég, pár-tíz-óra üzemidővel(de az megbízhatóan!! ).

Nekünk kellene --"csak" a józan ész szerint :rolleyes::rolleyes::rolleyes: , ami a "pop-szakmában" nem mindig számít :oops:-- egy-két tucat drón-csapásmérő a használtakból (1-200 ezer$ a használt -piacon ! ), csak egy kicsit ellensúlyozni "mindenféle baráti" HIMARS-okat, Bayraktar-okat, és még sok mindent...


Kezd "kicsit" a tököm tele lenni a "mindent, németet, de csak qrva drágát" elvből, a nagyobb függetlenséget adó saját erős LEGO-csapat kutatás-fejlesztés helyett --mondjuk izraeli mintára, de a szerbek is példa-adóan fejlesztenek nagyságrenddel kisebb összegből sokkal nagyobb valós haderőt--!
...modjuk ők nem NATO-kölcsönadni csinálják, hanem honvédelemre !!!
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 727
13 447
113
Az Aero Vodochody("-nk" ;) ) által gyártott L-39NG-t (üzletileg-gazdaságilag) lazán meg tudják fojtani, mert a benne lévő amcsi Williams FJ44 hajtómű akármikor embargós lehet, hiszen az USA "Nemzetbiztonsági Kockázat" gumiparagrafust rá lehet húzni(bármelyik ipari konkurens, vagy bosszú-szomjas "filantrop" miatt).
...mert ugye "szeretnek" bennünket!
...most 4 évig majd különösen!!!

Így pedig nem nagyon lehet hosszútávra tervezni vele.
Egy saját hajtómű --becsülve-- fele/harmada árú lehetne, nem sokkal gyengébb paraméterekkel.
...12 millió helyett helyett akár 7-8m$ "TESCO-árasítva"(saját-"olcsó" hajtómű, pár olcsóbb elem...)!!!
...politikai kockázat nélkül vehetnék Afrikában, Közel-Keleten(napi fogyó eszköz !!!), Dél-Amerikában!!!
A különbözetből tudunk adni 2-3 tartalék hajtóművet, az 3-4-5 év függetlenség az üzemeltetőnek!
ha jól meg van csinálva, akkor a korábbi Albatroszokba is berakható: 1-2 ezret gyártottak!!!
Sok a drága (ukrán "megbízható" gyártású és "olcsó") eredeti hajtóművet nem akarják/tudják megfizetni.
Ha a hajtóműnek van még-olcsóbb verziója(kb. egyszer-használatos), az drón-L-39-be pont elég, pár-tíz-óra üzemidővel(de az megbízhatóan!! ).

Nekünk kellene --"csak" a józan ész szerint :rolleyes::rolleyes::rolleyes: , ami a "pop-szakmában" nem mindig számít :oops:-- egy-két tucat drón-csapásmérő a használtakból (1-200 ezer$ a használt -piacon ! ), csak egy kicsit ellensúlyozni "mindenféle baráti" HIMARS-okat, Bayraktar-okat, és még sok mindent...


Kezd "kicsit" a tököm tele lenni a "mindent, németet, de csak qrva drágát" elvből, a nagyobb függetlenséget adó saját erős LEGO-csapat kutatás-fejlesztés helyett --mondjuk izraeli mintára, de a szerbek is példa-adóan fejlesztenek nagyságrenddel kisebb összegből sokkal nagyobb valós haderőt--!
...modjuk ők nem NATO-kölcsönadni csinálják, hanem honvédelemre !!!
Értem, csak az a helyzet, hogy ha nincs olyan technikai eszköze, aminek nekünk el nem adásával, illetve, ha már nálunk van raktáron, akkor annak beépítésével tilalom alá helyezhetné a bármikori aktuális szövetséges az eladást, akkor megszankciózza...az egész országot. Oszt' jónapot!
Nem emlékszel a Mistral helikopter hordozó oroszoknak eladásával hogy jártak a fansziák!?
Pedig ők nagyhatalom, vagy mi...