A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
A használt angol roverek nem segíííílykeként jöttek, mint az MTP ruhák, meg a mk6-os sisakok?
De bezony. Sajna vagyis az a baj részben rá vagyunk utalva az ilyen olyan segélyekre. Másrészt nem ártanna az évenkénti ilyen ació. Még úgy is ha pénzt adunk ki érte. Lássuk be azok az MTP ruhák igen hasznosak voltak. Ha jővőre az az már idén eljátszanák egy 10-20 ezres beszerzést azzal igencsak növelnék a morált a szerződésesek per hivatásosok között.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 478
84 559
113
Csak a tartalékosok kapnak aangol felszerelést.A rendes katonák 15M-et kapnak ha végre sikerül értelmes mennyiséget legyártania az EI zrt-nek...
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 309
81 288
113

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Őőőőő felesleges volt jópofáskodni. Annyi is elég lett volna, hogy: igen.
Szóval kössz szépen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 932
73 151
113
A kivonásra váró gép az nem olyan, amit már szétrepültek? Gondolom még jó gépeket ők sem szerelnének le.
A Viggenek között is volt állítólag még bőven amelyik kellő üzemidővel rendelkezett. Másrészt a svédeknek megvan a saját okuk rá hogy miért vegyenek NG-t. Viszont a lassú bevezetés miatt szerintem is csereberélgetni fognak házon belül. Másrészt annyira lestrapált gépeket se ajánlhatnak fel mert azzal elriasztják a vevőket vagy épp ez a cél és NG-vétel felé terelik azokat? Másrészt a mi 13+1 gépes flottánk is bele fog futni üzemidő hosszabbításba még na még néhány nyalánkság pl a svédekkel való szerződés megszűnése az üzemképesség szinten tartásával kapcsolatban. Meglátjuk mi lesz, korosodnak is a gépeink szóval több szempont és érdek ütközik...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 932
73 151
113
Egyébként a szomszédok légierejét főként a románokét ha fillérekből akarnád részben ellensúlyozni. Akkor egész egyszerűen szerezünk be pár száz db os vagy ezres tételben Manpads okat. Vállról indítható változatból. Így legalább nemcsak a romulán légierőre lennénk részben veszélyesek,hanem végre lenne valamilyen szinten minimális csapatlégvédelmünk is. Talán egy két db jutna a tartalékosokhoz is. És mi lenne tovább ennek a manpads nak a hozadéka. A romulán sajtó sírásba menne át hogy a gaz magyarok bezony fillérekből (igaz katonai haszna?) megoldják az F-16 ok "semlegesítését". Amiről tudjuk hogy csak részben működne. De hát istenem a sajtó már csak ilyen. Igen ha nincs pénz komoly gépekre vagy Alca ra vagy bármire. Akkor szerezünk be csapatlégvédelmet manpads ok formájában. Jó gesztus lenne a romulánok idegeskedésére. Mi meg így viszonylag olcsón megúsznánk a számlát egy darabig. Legalábbis addig amíg a földi erőket részben gatyába nem ráztuk.
Max nem jönnek le mindenhol 3-4000m alá vagy közelebb. Emellé még bőven kéne normális csapat légvédelem, de kitől, milyen? És ez csak csapat légvédelem, hol van ez egy rendes orosz vagy izraeli integrálttól... Amúgy lehet nekünk manpadunk? Nem arról volt szó hogy terroristákhoz kerülhet tőlünk?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 932
73 151
113
Akkor ha nem tették tönkre a sárkányt egy eldurvult légiharcimitáciban vagy bemutatón, akkor az 30-40 évre elég kellene legyen. Így már a 20 éves nem leharcolt svéd C/D Gripen is jó üzlet lehet, persze kérdés, hogy mennyiért adják, mennyiért adják a mostaniakat és az alkatrészellátás + szervíz mibe fog kerűlni. A lízing lejárta után meg ha lesz második század, érdemes lenne valami hasonló szerződést kötni az üzemeltetésre, mint ami most van. Legyen meg mindig a 80%-os(?) hadrafoghatóság, de így már olcsóbban jönne ki a repóra, mert a gépek már a MH tualjdonába lennének.
Nekem az rémlik valahonnét hogy a C/D sárkányát használják fel az új gépekhez vagy alkatrészeit? Így csökkentve az új svéd gépek árát. De nem vagyok naprakész ezügyben hogy őszinte legyek. Viszont ez így volt az A/B vel is annak idején. Tudom hogy kibeszéltük már ezt párszor de nekem így rémlik.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 932
73 151
113
2011-es újságcikk: (remélem nem könyvelitek el belplitikának...)
http://nol.hu/belfold/gripenek__nem_volt_problema__de_azert_megoldottak-1155881
Közel ötszázmillió forintért vásároltak üzemanyagot a honvédség Gripen vadászgépeihez, ezzel biztosíthatóvá válik, hogy a megfelelő repülési óraszámot teljesíteni tudják a pilóták – értesült megbízható forrásból a Népszabadság. Úgy tudjuk, hogy a vezérkar ki is adta az utasítást a második félévre szóló repülési terv kidolgozására, a számítások szerint év végéig 1600 órát „ki tudnak repülni” a Gripen-pilóták. Forrásaink szerint a félmilliárdos összeget az új honvédelmi vezetés által eszközölt költségcsökkentéseknek és spórolásoknak köszönhetően tudták felszabadítani erre a célra.

Korábban a HM még határozottan tagadta, hogy gond lenne az üzemanyag-ellátással. A szaktárca a Magyar Nemzet korábbi írására reagálva – amelyben arról írtak, hogy nincs kerozin a Gripenekben, így azok a földre kényszerülnek - határozottan állította, hogy nincs üzemanyag-ellátási probléma, ami veszélyeztetné a gépeken folyó kiképzést és a pilóták felkészítését.
A Jakok voltak földön ha jól emlékszem úgy 10-12 éve keróhiány miatt.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
2011-es újságcikk: (remélem nem könyvelitek el belplitikának...)
http://nol.hu/belfold/gripenek__nem_volt_problema__de_azert_megoldottak-1155881
Közel ötszázmillió forintért vásároltak üzemanyagot a honvédség Gripen vadászgépeihez, ezzel biztosíthatóvá válik, hogy a megfelelő repülési óraszámot teljesíteni tudják a pilóták – értesült megbízható forrásból a Népszabadság. Úgy tudjuk, hogy a vezérkar ki is adta az utasítást a második félévre szóló repülési terv kidolgozására, a számítások szerint év végéig 1600 órát „ki tudnak repülni” a Gripen-pilóták. Forrásaink szerint a félmilliárdos összeget az új honvédelmi vezetés által eszközölt költségcsökkentéseknek és spórolásoknak köszönhetően tudták felszabadítani erre a célra.

Korábban a HM még határozottan tagadta, hogy gond lenne az üzemanyag-ellátással. A szaktárca a Magyar Nemzet korábbi írására reagálva – amelyben arról írtak, hogy nincs kerozin a Gripenekben, így azok a földre kényszerülnek - határozottan állította, hogy nincs üzemanyag-ellátási probléma, ami veszélyeztetné a gépeken folyó kiképzést és a pilóták felkészítését.
Ja. Ellátási porbléma akkor lenne, ha nem lenne kerozin a boltban. Itt meg csak simán nem vették meg. Az nem "ellátasi probléma", hanem "költségvetési prioritások".
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pal

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Ha nagyon kellett volna a referencia, akkor vékonyabban is foghatott volna az a ceruza. Mondjuk nem tudom, hogy a beszerzés és kormány- meg miniszterváltás(ok) alatt hányszor kellett emiatt pénzt osztani hány embernek és mennyit, mert ez mind mind drágítja a gépek árát. Olyan szempontból biztosan kedvező volt, hogy a gépek hadrafoghatósági aránya kb világelső, és a szigorú megkötések matt nem hagyhatták szétrohadni az egszet, hanem ügyesen fűtött / hűtött hangárban kellett tárolni őket jó körülmények között és nem hanyagolhatták el a szervízt sem. Persze ez rengeteg pénzbe kerűlt.
Nekem (kövezzetek meg) pont ezért tetszik a Gripen-konstrukciónk. Ismerve az állami vállalatokra jellemző tárgykultúránkat a fullservice lízing egy kiváló megoldás bármilyen eszköz üzemben tartásáról legyen szó. A "megvesszük-ganyoljuk-lerohad" protokollnál meg természetesen drágább lesz.
Érzékeltetésül, mozdonyra kértem lízing ajanlatot, ott a 4 millió eurós gépnél benne volt a mozvezek betanítása, a szoftveres támogatás, diagnosztika, kopó alkatrészek cseréje stb, csak a balesetes gép pótlása nem volt benne 3 éven keresztül havi 40 rugóert (eur). Enhez képest Ejus pénzből megvette a Mávstopp azt a kis Traxx flottát 3 millió eur darab áron, majd masfél évig 80km/h-ra le volt korlátozva a flotta nagyobbik fele, mert meglepetésként érte a vízfejet az, hogy a flotta kerekei elkoptak (ami igencsak km függő...).
Szóval a nemzethy gányolda szolgáltatasai helyett adófizetőként inkább csengetek a Saabnak a Griffek üzemeltetéséért, mert akkor max azert nem mennek a gépek, mert még kerozinra sincs pénz, vagy mert elégtelen repóraszámú pilótabácsi összetöri. Ilyen remek indiai-bangladeshi statisztikákat meg nem szeretnék itthonra, elég volt az az egy szegény pilóta, akit tönkre tett az eddigi egy szem műszaki hiba a típus hazai üzemeltetése során.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ilyen remek indiai-bangladeshi statisztikákat meg nem szeretnék itthonra, elég volt az az egy szegény pilóta, akit tönkre tett az eddigi egy szem műszaki hiba a típus hazai üzemeltetése során.
Sajnálatosan az mindjárt két műszaki hiba volt egyszerre, egyik a futóprobléma, a másik hogy a kés a katapult-ülésben nem vágta el egyik kar-behúzó hevedert. Ennél azért több műszaki probléma is előfordul repülőgépeknél, csak azok nem mindig végződnek így. Volt ugye egy vész-üzemmódú hajtóművel történt kényszerleszállás, meg egy Svédországból hazaúton tüzelőanyag-ellátási hiba miatt Kassán történt kényszerleszállás is. Meg amiről még nem tudunk, mert simán leszálltak vele Kecsón, vagy föl se szálltak valami hiba miatt.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Sajnálatosan az mindjárt két műszaki hiba volt egyszerre, egyik a futóprobléma, a másik hogy a kés a katapult-ülésben nem vágta el egyik kar-behúzó hevedert. Ennél azért több műszaki probléma is előfordul repülőgépeknél, csak azok nem mindig végződnek így. Volt ugye egy vész-üzemmódú hajtóművel történt kényszerleszállás, meg egy Svédországból hazaúton tüzelőanyag-ellátási hiba miatt Kassán történt kényszerleszállás is. Meg amiről még nem tudunk, mert simán leszálltak vele Kecsón, vagy föl se szálltak valami hiba miatt.
Igen, de itt volt egyedül, hogy géphiba miatt össze is tört a gép. Azért ez elég jó arány.
 
  • Tetszik
Reactions: Pal