K
kamm
Guest
Arról hogy beszerzésről beszélnek, nem üzemeltetési költségről.
Te érted, hogyan mukodik egy flotta?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Arról hogy beszerzésről beszélnek, nem üzemeltetési költségről.
De te azt érted, hogy egy beszerzésről beszélnek?Te érted, hogyan mukodik egy flotta?
Mennyivel jobb a Gripen E, mint a Viper?Dehogy teszi. Vilagosan leirta, hogy ha el is koltesz 3-4 milliard dollart a gepre, az üzemeltetése masik 10+ milliard dollar lesz, ami egy hajmeresztő osszeg, amikor mindent cserelni kell es fejleszteni kell a kovetkezo husz-huszonot evben.
Abba meg bele se menjunk, hogy a tersegben semmi ertelme erre kolteni, ha kozben ott a Gripen E es mar Gripebjeink vannak.
Érdemes elolvasni az @Anti által berakott szlovák white paper-t. Nagyon durva helyzetben vannak.Szerintem ez 2030- tól lenne!
Addigra a budget 6 éve 2% fölött lesz.
Mi köze a 160 ezres fizuhoz? Meg melyik pilóta keres ennyit?
Sokkal jobb vagy, minthogy fegyvernemeket ütköztessünk. A két század komoly előrelépés és méghozzá komoly magyar felértékelődéssel a térségben.
Értelmes európai alternatíva pedig sajnos nincs. Meggyőződésem, hogy a lopakodó technológia zsákutca, egy fejezet lesz, mind az állítható szárnyállás, de csak lesz. Értelmes döntés.
Szerintem ez 2030- tól lenne!
Addigra a budget 6 éve 2% fölött lesz.
Mi köze a 160 ezres fizuhoz? Meg melyik pilóta keres ennyit?
Sokkal jobb vagy, minthogy fegyvernemeket ütköztessünk. A két század komoly előrelépés és méghozzá komoly magyar felértékelődéssel a térségben.
Értelmes európai alternatíva pedig sajnos nincs.
Meggyőződésem, hogy a lopakodó technológia zsákutca, egy fejezet lesz, mind az állítható szárnyállás, de csak lesz. Értelmes döntés.
Lehetővé teszi.
Az, hogy ki, mit szeretne, vagy mi lenne ildomos, az más kérdés.
A beszerzéshez hozzátartozik a későbbi üzemeltetés is!De te azt érted, hogy egy beszerzésről beszélnek?
Reméljük.A cseh IFV tenderen kb 2 milliárdért akartak 200 járművet, ha mi tõbber akarunk vagy kiszolgáló járműveket is csomagban, akkor az ezer milliárdos tétel meg is van. Ez sokkal esélyesebb, mint az F35...
A beszerzéshez hozzátartozik a későbbi üzemeltetés is!
Mennyivel jobb a Gripen E, mint a Viper?
Hol a technikai fölény? Amúgy tételezzünk fel egy 40+ darabos F-16os román flottát.
Ezenkívül a technikai versenynek van olyan vetülete is, hogy versenytárs államokat olyan kiadásokra szorítasz, amit nem bírnak ki...
Én ezt értem. Még egyszer tényleg utoljára: a szemlézett cseh cikk megemlíti, hogy 9+ Milliárd USD-t el akarunk költeni. Ebbe belefér, hogy vegyünk, és linkel egy cikket, amiben már erről beszéltek.
Namost: kérek mindenkit, hogy nézze át a DSCA engedélyeket, nézze meg a végösszeget. Itt érdekes módon idéztek is ilyet. Kisebb volt, mint kilenc milliárd.
A fenti összegek BESZERZÉSEKRE vonatkoznak. Szóval ne keverjünk már mindent ide.
Meg tudjuk ennyiből venni. Tökmindegy, hogy utána repül-e, és milyen feltételekkel. De nekem erről amúgy eszem ágában sem volt beszélni, mint ahogy most is igen ellenemre van ezen ennyit gépelni.
Ott vannak a beszerzések. Nézzétek meg mennyi a végösszeg. Nekünk most ott a kilenc milliárd. Hasonlítsátok össze.
Ez a pénz beszerzésekre van. Nem üzemeltetésre (igen, lehet, hogy az is a szerződés része). Ugorjunk, kérlek szépen.
15 év, abból 11 már 2%os bidget-el. A budget meghatározó részét pedig fejlesztésre kell költened.Érdemes elolvasni az @Anti által berakott szlovák white paper-t. Nagyon durva helyzetben vannak.
Per pillanat belelavírozták magukat egy olyan helyzetbe, hogy gyakorlatilag minden pénzük a fizetésekre, juttatásokra megy el.
Majdnem dollárra azonos pénzt költenek el a védelmi kiadásokra, mint mi, csakhogy jóval kisebb a gazdaság. A NATO célértékre (2%) kell emelniük 2 éven belül költségvetésüket, mert a magas bérköltségek és a 14 F-16-os gyakorlatilag felzabál minden mozgásteret. Már a T-72-es meg BMP modernizációkat is meggondolják. De nem gazdaságossági okokból, hanem mert már arra sincs pénzük.
Ők már azon gondolkodnak, hogy hol tudnának spórolni a juttatásokon.
Meggyőződésem, hogy egy F-35-ös beszerzés pont ugyan ilyen helyzetbe hozna bennünket is. Ha bele is ugrunk, akkor 2% esetén is vagy a fizuemelésekről vagy az egyébb fegyvernemekről mondunk le. És abban az esetben is max. ugyan így 14db-ot tudnánk üzemeltetni. Ez a szám pedig nem azért lett ennyi, mert ez olyan kielégítő, hanem mert ennyire futotta.
Mert kibaszott beszerzésről beszéltek a cikkben. Ti meg beszéltek minden szarról, amiről amúgy szó se volt. Leszarom, hogy mennyibe kerül üzemeltetni. Mi is X összegért vettünk Leopardot, és további Y összegért üzemeltetjük, infrastruktúrát építünk, stb. nincs a beszerzésnél mégsem felsorolva. Leszarom most már, komolyan...Nem, nem erted, meet folyamatosan ignoralni probalod az üzemeltetesi ktg es ra vagy kattanva a berszerzesi ktgre.
Érdemes elolvasni az @Anti által berakott szlovák white paper-t. Nagyon durva helyzetben vannak.
Per pillanat belelavírozták magukat egy olyan helyzetbe, hogy gyakorlatilag minden pénzük a fizetésekre, juttatásokra megy el.
Majdnem dollárra azonos pénzt költenek el a védelmi kiadásokra, mint mi, csakhogy jóval kisebb a gazdaság. A NATO célértékre (2%) kell emelniük 2 éven belül költségvetésüket, mert a magas bérköltségek és a 14 F-16-os gyakorlatilag felzabál minden mozgásteret. Már a T-72-es meg BMP modernizációkat is meggondolják. De nem gazdaságossági okokból, hanem mert már arra sincs pénzük.
Ők már azon gondolkodnak, hogy hol tudnának spórolni a juttatásokon.
Meggyőződésem, hogy egy F-35-ös beszerzés pont ugyan ilyen helyzetbe hozna bennünket is. Ha bele is ugrunk, akkor 2% esetén is vagy a fizuemelésekről vagy az egyébb fegyvernemekről mondunk le. És abban az esetben is max. ugyan így 14db-ot tudnánk üzemeltetni. Ez a szám pedig nem azért lett ennyi, mert ez olyan kielégítő, hanem mert ennyire futotta.
A cseh IFV tenderen kb 2 milliárdért akartak 200 járművet, ha mi tõbber akarunk vagy kiszolgáló járműveket is csomagban, akkor az ezer milliárdos tétel meg is van. Ez sokkal esélyesebb, mint az F35...
Érdemes elolvasni az @Anti által berakott szlovák white paper-t. Nagyon durva helyzetben vannak.
Per pillanat belelavírozták magukat egy olyan helyzetbe, hogy gyakorlatilag minden pénzük a fizetésekre, juttatásokra megy el.
Majdnem dollárra azonos pénzt költenek el a védelmi kiadásokra, mint mi, csakhogy jóval kisebb a gazdaság. A NATO célértékre (2%) kell emelniük 2 éven belül költségvetésüket, mert a magas bérköltségek és a 14 F-16-os gyakorlatilag felzabál minden mozgásteret. Már a T-72-es meg BMP modernizációkat is meggondolják. De nem gazdaságossági okokból, hanem mert már arra sincs pénzük.
Ők már azon gondolkodnak, hogy hol tudnának spórolni a juttatásokon.
Meggyőződésem, hogy egy F-35-ös beszerzés pont ugyan ilyen helyzetbe hozna bennünket is. Ha bele is ugrunk, akkor 2% esetén is vagy a fizuemelésekről vagy az egyébb fegyvernemekről mondunk le. És abban az esetben is max. ugyan így 14db-ot tudnánk üzemeltetni. Ez a szám pedig nem azért lett ennyi, mert ez olyan kielégítő, hanem mert ennyire futotta.
Őszintén megmondom nagy a fantáziám, de 2045-ig nem tudok előre gondolkodni.Ha akarnak valamit kezdeni a repülőgépgyárukkal, akkor nem F-35 lesz a váltótípus, mert ahhoz nem fognak gyártani/beszállítani semmit. Az új európai vadászgéphez (FCAS) viszont még gyárthatnak valamit. Csatlakozni kell a fejlesztéshez és addig valahogy ki kell húzni, amíg az elkészül és rendszerbe állítható lesz. 2035-re ígérték az első felszállást, 2040-re valami csak lesz belőle. Addig még a jelenlegi Gripenekkel is ki lehet húzni. Érdemes-e a kb. 2026-2045 közti időszakra saját tulajdonba kerülő E/F Gripent rendszeresíteni úgy hogy beszállítóként gyárthatnának is hozzá valamilyen alkatrészt?
Így van kivitelezhető lenne a gépekmegvétele!Én ezt értem. Még egyszer tényleg utoljára: a szemlézett cseh cikk megemlíti, hogy 9+ Milliárd USD-t el akarunk költeni. Ebbe belefér, hogy vegyünk, és linkel egy cikket, amiben már erről beszéltek.
Namost: kérek mindenkit, hogy nézze át a DSCA engedélyeket, nézze meg a végösszeget. Itt érdekes módon idéztek is ilyet. Kisebb volt, mint kilenc milliárd.
A fenti összegek BESZERZÉSEKRE vonatkoznak. Szóval ne keverjünk már mindent ide.
Meg tudjuk ennyiből venni. Tökmindegy, hogy utána repül-e, és milyen feltételekkel. De nekem erről amúgy eszem ágában sem volt beszélni, mint ahogy most is igen ellenemre van ezen ennyit gépelni.
Ott vannak a beszerzések. Nézzétek meg mennyi a végösszeg. Nekünk most ott a kilenc milliárd. Hasonlítsátok össze.
Ez a pénz beszerzésekre van. Nem üzemeltetésre (igen, lehet, hogy az is a szerződés része). Ugorjunk, kérlek szépen.
Követni kéne a szakirodalmat...Honnan veszel ilyen sületlenségeket?