Ezek a kis varrott "hurkok/fülek" mire valóak? Álcaanyagot lehet betűzni, esetleg vmi más, erősítés?
![]()
Ha ugyanarra gondolunk, akkor azokkal tudod a zipzárt kényelmesen húzogatni mindkét irányban - akár kesztyűben is ...
Ezek a kis varrott "hurkok/fülek" mire valóak? Álcaanyagot lehet betűzni, esetleg vmi más, erősítés?
![]()
Nem, a zsák felületén lévő - ránézésre heveder anyag levarrva egyenlő távolságonként - sok kis téglalapra gondolok.Ha ugyanarra gondolunk, akkor azokkal tudod a zipzárt kényelmesen húzogatni mindkét irányban - akár kesztyűben is ...
Ezek a kis varrott "hurkok/fülek" mire valóak? Álcaanyagot lehet betűzni, esetleg vmi más, erősítés?
![]()
Molle rendszer /egyik alapja./ zsebek es taskak rogzithetoek ra. De szinte barmit raagathatsz akar alcazo anyagot is ahogy irtad.Nem, a zsák felületén lévő - ránézésre heveder anyag levarrva egyenlő távolságonként - sok kis téglalapra gondolok.
Na sikerült meginterjúvolnom a csávótkéretik nem hivatalos információnak venni a srác nem a KMW melózik hanem az egyik beszállítójánál a RENK-l szerencsére ő azon a részlegen van ahol többek között a Leopardok sebességváltóit gyártják illetve újítják fel,ő annyit tud erről az IFV beszerzésről,hogy a KMW-l meg vannak arról gyözödve,hogy ők fogják szállítani az IFV-k a magyaroknak valami főmuksó ez ügyben tavasszal jött is volna Budapestre de a vírus miatt nem tudott jönni,azóta nem hallott arról,hogy hogy áll az ügy.Amúgy ők újítják fel és nézik át az A4-k sebességváltóját,azt mondta a németek úgy adják át nekünk ezeket az A4-t,hogy gyakorlatilag teljesen fel vannak újítva
.
Azok a szabványos PALS hevederek. Különféle felszereléseket lehet rájuk rögzíteni.
https://www.socom.hu/szemelyre-szabhato-felszerelesek-ismerd-meg-a-molle-es-a-pals-rendszereket/
https://www.socom.hu/utmutato-a-pals-rogzitesi-rendszerekhez/#
Molle rendszer /egyik alapja./ zsebek es taskak rogzithetoek ra. De szinte barmit raagathatsz akar alcazo anyagot is ahogy irtad.
Németh Szilárd ma mondott érdekes dolgokat az M1-en.
A kormány döntött nem csak a Z2026-ról, hanem a 2030-ig történő haderőfejlesztésről is. Ennek a bizottsági jóváhagyása megtörtént. Szóval a 3.000 milliardból az 1.300 milliárd sanszosan 2 vadászgépszázad.
Tehát az arra utaló jelek, hogy a Gripeneket F-35-re cseréljük:Nem értem hogy jutottál erre a következtetésre, de remélem igazad van.
Tehát az arra utaló jelek, hogy a Gripeneket F-35-re cseréljük:
Az összeg maga, amiből simán kijön két század, 28db F-35A Lightning II a lengyel szerződés paraméterei alapján.
- 1300 milliárd HUF = 4,2 milliárd USD, a 32 gépes lengyel beszerzés 4,6 milliárd USD
- négy gép hozzávetőleges árával kevesebb a magyar pénz, csakhogy nálunk egy század az tizennégy gépes.
- ennyi pénzért nem F-35-öt venni az elmebaj tetőfoka lenne.
A beszerzett légiharcrakéták mennyisége, 144-180 darab AIM-120C-7 Amraam rakéta nem egy századra való mennyiség.
- mint a napokban rebesgették, ez a repülőcsapatoknak (még úgy fogalmaztak, hogy a Gripeneknek) menne alapvetően.
És most, hogy a 3000 milliárdot tételben benne van a 2030-ig történő haderőfejlesztés is.
- márpedig a 2026 utánra halasztott legfontosabb beszerzés a vadászbombázó képesség jövőjéről szólna.
Egy tételről van szó, ez a 1300 milliárd egy specifikus eszközt takar.
Annyi pénzt fizetni, elavult, 4,5 vagy 4+ generációs gépekért, mintha 5. generációs F-35-öt vennénk a legdurvább hazaárulás és pénzügyi visszaélés lenne. +senkivel nem tárgyaltunk semmi ilyesmiről, kivéve az F-35-el kapcsolatos magyar érdeklődést. Már rég kiszivárgott volna az F-35 iránti érdeklődésünkhöz hasonlóan, hogyha másfele is kacsingattunk volna.Szerintem F-35 esetén az nem biztos, hogy 28 db lenne, hanem inkább 24 db a két század. A tizennégy gépes század a kétüléses gépekből - 2 db/század. Ezek leginkább kiképzési célokat szolgálnak és ebből is kifolyólag "túlhasználtabbak" az együléses gépeknél. F-35 -nél ilyen nincs (mármint kétüléses gép).
Ez viszont a tekintetben is érdekes lenne, hogy F-35 mellé - mármint, ha saját kiképzőgépeket akarnák - akkor a cseh kiképzőtípusoknál erősebb kellene ... (azaz ez az irány nem biztos, hogy F-35 -öt enged sejtetni).
A 60db Amraam ER külön tétel. Az lehetséges, hogy a 144 vagy 180 darab C-7-ből néhány majd szintén az NASAMS-ot erősíti, de csak a hatvan ER kerül biztosan a NASAMS-ba.Abból az AMRAAM mennyiségből, ha jól emlékszem 60 db AMRAAM-ER (azaz ezeket a NASAMS "eszi"). Amennyiben nem csak AP -ban (légtérrendészkedés - egy századdal) gondolkozunk, akkor a maradék mennyiség bármilyen géptípusnak (akár 2 század Gripen például) elég két vagy akár három század erejéig (ugye olyan forgatókönyvek is voltak itt a fórumon pedzegetve, hogy a mostani 1 század mellé jönne még kettő ...) ...
Esetleg arról is tudna nyilatkozni, hogy lesz-e újabb 44+24 leo+pzh beszerzés?
Szerintem 26 utánra logikus volna.
Ha 100-200 között lesz az ifv-k száma, akkor egyértelmű.
Annyi pénzt fizetni, elavult, 4,5 vagy 4+ generációs gépekért, mintha 5. generációs F-35-öt vennénk a legdurvább hazaárulás és pénzügyi visszaélés lenne. +senkivel nem tárgyaltunk semmi ilyesmiről, kivéve az F-35-el kapcsolatos magyar érdeklődést. Már rég kiszivárgott volna az F-35 iránti érdeklődésünkhöz hasonlóan, hogyha másfele is kacsingattunk volna.
A 60db Amraam ER külön tétel. Az lehetséges, hogy a 144 vagy 180 darab C-7-ből néhány majd szintén az NASAMS-ot erősíti, de csak a hatvan ER kerül biztosan a NASAMS-ba.
Azt értsd meg, hogy semmilyen más ajánlat nincs és nem is lehetséges, mert nincs más eladó ötödik generációs gép a piacon, annál rosszabbat pedig nem engedhetünk meg magunknak. Amit veszünk, az lesz a magyar légierő 2060-ig, addig kell fölényben lennie vagy legalább fifti-fiftire kihoznia az esélyt!Itt azért érdemes óvatosan "hazaárulózni" az F-35 -el kapcsolatosan. Különösen úgy, hogy egyetlen szomszédos országban sincs rendszeresítve és nem is tervezik. Vannak nagyon komoly érvek és ellenérvek is. Pénzügyi vonalon vizsgálva pedig pláne. Ezeket én is fejtegettem korábban - most nem mennék bele részletesen. Ráadásul úgy, hogy pl. a szárazföldieknek a "letolt gatyán" kívül még mindig nincs semmi ... Ugyanekkora hevülettel lehetne "hazaárulózni" F-35 választása esetén is ...
Ha csak tíz Amraam ER-t vettünk volna, akkor is ugyanolyan fenyegetés lenne, mert az ellenséges pilóta nem tudhatja mi van a konkrét NASAMS ütegnél betárazva!Ezen én is gondolkodtam, hogy mennyi AMRAAM kerülhet még a NASAMS -hoz. Ez nyilván valamilyen szinten tudna rugalmas lenni, de alhangon betervezteünk kb. 1-1 arányt az ER verzióhoz viszonyítva. Ugye helikopterre, vagy pl. L-39NG szerű dolgokra (futár, felderítő, könnyű csapásmérő szerepkörökben - azaz "öngyilkos" lelkületű pilótáknak) vagy akár közepes fegyveres/fegyvertelen drónokra (ilyenek már vannak a szomszédban) sőt bármi más amit adott esetben a "sima" verzióval is le lehet küzdeni azt nem az ER -el terveznénk puffogtatni - legalábbis remélem.
Itt azért érdemes óvatosan "hazaárulózni" az F-35 -el kapcsolatosan. Különösen úgy, hogy egyetlen szomszédos országban sincs rendszeresítve és nem is tervezik. Vannak nagyon komoly érvek és ellenérvek is. Pénzügyi vonalon vizsgálva pedig pláne. Ezeket én is fejtegettem korábban - most nem mennék bele részletesen. Ráadásul úgy, hogy pl. a szárazföldieknek a "letolt gatyán" kívül még mindig nincs semmi ... Ugyanekkora hevülettel lehetne "hazaárulózni" F-35 választása esetén is ...
Ezen én is gondolkodtam, hogy mennyi AMRAAM kerülhet még a NASAMS -hoz. Ez nyilván valamilyen szinten tudna rugalmas lenni, de alhangon betervezteünk kb. 1-1 arányt az ER verzióhoz viszonyítva. Ugye helikopterre, vagy pl. L-39NG szerű dolgokra (futár, felderítő, könnyű csapásmérő szerepkörökben - azaz "öngyilkos" lelkületű pilótáknak) vagy akár közepes fegyveres/fegyvertelen drónokra (ilyenek már vannak a szomszédban) sőt bármi más amit adott esetben a "sima" verzióval is le lehet küzdeni azt nem az ER -el terveznénk puffogtatni - legalábbis remélem.
Tehát az arra utaló jelek, hogy a Gripeneket F-35-re cseréljük:
Az összeg maga, amiből simán kijön két század, 28db F-35A Lightning II a lengyel szerződés paraméterei alapján.
- 1300 milliárd HUF = 4,2 milliárd USD, a 32 gépes lengyel beszerzés 4,6 milliárd USD
- négy gép hozzávetőleges árával kevesebb a magyar pénz, csakhogy nálunk egy század az tizennégy gépes.
- ennyi pénzért nem F-35-öt venni az elmebaj tetőfoka lenne.
A beszerzett légiharcrakéták mennyisége, 144-180 darab AIM-120C-7 Amraam rakéta nem egy századra való mennyiség.
- mint a napokban rebesgették, ez a repülőcsapatoknak (még úgy fogalmaztak, hogy a Gripeneknek) menne alapvetően.
És most, hogy a 3000 milliárdot tételben benne van a 2030-ig történő haderőfejlesztés is.
- márpedig a 2026 utánra halasztott legfontosabb beszerzés a vadászbombázó képesség jövőjéről szólna.
Egy tételről van szó, ez a 1300 milliárd egy specifikus eszközt takar.
Sok a tétel rendben van. Z2026 3.500 milliárdos fejlesztés volt 2026-ig. Ez a plusz 3.000 milliárd lehet teljes egészében új összeg 2026-2030 közt vagy egy mix. részben a Z2026, részben Z+2030 (ilyen progi nincs, csak most találtam ki).
Már megint bepörögtél kispajtás?!
Akkor szépen végezz el egy egyszerű kivonást. 3000Mrd - 1300Mrd = 1700Mrd.
Akkor most kezdd el levezetni nekünk, hogy a fennmaradó 1700Mrd (kb.: 5,4Mrd USD) -ből hogyan hozol ki:
- minimum 400gyalogsági járművet (darabja 6-10M USD)
- fegyverzeti fejlesztést a légierőnek (mert elég vicces lesz, ha az F35-ösről mk81-84 bombákat fogsz hajigálni)
- minimum 2 féle légvédelmi rendszert (CRAM, közepes hatótávolságú ne adjisten ABM?)
- kiképző gépeket az F-35-ök mellé
- 8-10db réskitöltő mobil radart
- ugyan ennyi tüzérségi felderítő radart
- minimum 1 zl. 155mm-es tüzérségi eszközt
- minimum 1-2 osztálynyi önjáró aknavetőt
- opcionálisan rakétatüzérséget a hozzá való nagyobb mennyiségű rakétákkal
- egy új GBP-t (benne lánctalpas logisztikai járművekkel is!)
- a páncélozott török 4x4-ek árát
- a forgószárnyasok fegyverzetét
- Irgalmatlan mennyiségű gyalogsági lőszert (5,56mm; 7,62mm; .50; 30-35-40mm, 40mm gránátok,) 60-80-120mm-es akna gránátokat, 155mm-es tüzérségi gránátot (közte az aranypor árában mért precíziós gránátok)
- ATGM-et irgalmatlan mennyiségbe, és teljes skálában (MANPAD indítókkal, és járműre integrálva LOS, valamint NLOS)
- és akkor a harcoló alakulatok egyéni felszerelése még nem került szóba
- Az MH teljes géppuska és DMR készletének cseréjét
- opcionálisan rakétatüzérséget a hozzá való nagyobb mennyiségű rakétákkal
- stb.,stb.
Hajrá!![]()
Sok a tétel rendben van. Z2026 3.500 milliárdos fejlesztés volt 2026-ig. Ez a plusz 3.000 milliárd lehet teljes egészében új összeg 2026-2030 közt vagy egy mix. részben a Z2026, részben Z+2030 (ilyen progi nincs, csak most találtam ki).
A török 4x4 tételt semmiképpen sem terhelném a új pénz számlájára, tavaly aláírt tétel, rég jóvá lett hagyva.
Azt értsd meg, hogy semmilyen más ajánlat nincs és nem is lehetséges, mert nincs más eladó ötödik generációs gép a piacon, annál rosszabbat pedig nem engedhetünk meg magunknak. Amit veszünk, az lesz a magyar légierő 2060-ig, addig kell fölényben lennie vagy legalább fifti-fiftire kihoznia az esélyt!
Istennek hála a szomszédaink nem bírtak magukkal és vagy tizenöt-húsz évvel a mi Gripen beszerzésünk után elkötelezték magukat a felújított negyedik generációs hidegháborús gépek vagy vadonat új 4++ generációs gépek mellett vagy olyan hülyeségekre költötték a pénzüket, mint a HIMARS, miközben a seggük az kilóg a gatyából. Nagyon jó, király, sőt!
Ha csak tíz Amraam ER-t vettünk volna, akkor is ugyanolyan fenyegetés lenne, mert az ellenséges pilóta nem tudhatja mi van a konkrét NASAMS ütegnél betárazva!
Dehogy van!Sok a tétel rendben van. Z2026 3.500 milliárdos fejlesztés volt 2026-ig. Ez a plusz 3.000 milliárd lehet teljes egészében új összeg 2026-2030 közt vagy egy mix. részben a Z2026, részben Z+2030 (ilyen progi nincs, csak most találtam ki).
A török 4x4 tételt semmiképpen sem terhelném a új pénz számlájára, tavaly aláírt tétel, rég jóvá lett hagyva.