Pont az a lényeg, hogy a lestrapált gépeket éri meg legjobban felhúzni, mert kb. mindent cserélni kell rajta.
Azonban a szerkezeti elemek öregedése okán már nem biztos, hogy megéri a modernizációt. Egy meggyengült, elöregedett acélszerkezett már nem fogja elbírni a rá aggatandó plusz 8-10 tonna súlyt.
És lehet, hogy statikusan menne neki, de mondjuk egy 50-60-as tempónál elnézett bukkanónál megroggyan a váz a határig terhelt járműben, akkor ott elég csúnya lesz a "kárbejelentő".
A Leo2-es támogató járművek viszont sokkal kisebb védettségűek, nincs rajtuk a torony, valamint kisebb a páncélozási igénye is a testben lévő 2-3 fős személyzetnek. Ugyan hatalmas terhelést kell elviselnie munka közben egy ilyen műszaki járműnek, azonban ezekre viszonylag egyszerűen lokálisan meg lehet erősíteni a szerkezetet.
Ha harckocsiként akarnánk modernizálni őket, akkor meg viszonylag egyenletesen kell elviselnie a brutális páncélzatot
Arról nem is beszélve, hogy egy Wiesent 2 nem a lándzsa hegyén lesz.
Kisebb példányszámban megoldható a modernizáció, ha nincs más opció, de hogy megvegyünk 150-200 A4-est és ezeket szakmányban modernizáljuk mástól megvett alkatrészekkel - már amelyiket lehet - az nem működik, mert tényleg megközelíti a végösszeg akár az új 2/3-át is elérheti.