Háát nem tudom. Jelenleg a rendőröknek van talán 4db MD-500-a, meg 11db MD-902-ese. Az 500-asok életkorát nem igazán tudom, de olyat is olvastam, hogy '91-ben érkeztek. Hogy ezek még az eredetik, vagy már azóta cserélték őket, nem tudom. Az biztos, hogy az MD902-esek már használtan érkeztek hozzánk 2016 után a német és az angol rendőrségtől, és lassan 20 évesek is elmúlnak. Elvileg van még bennük üzemidő, az biztos. Ugyanakkor beszereztünk azóta 36 db Airbus-t a Honvédségnek (H145M, H225M), meg van - most már saját tulajdon - 9db mentőhelikopter (EC135/H135). Érdekes módon a mentőhelik későbbi beszerzésűek, de az MD-k mellett ezeket is a Készenléti Rendőrség üzemelteti, ők adják rájuk a pilótákat.
Ezek után elgondolkodtató, hogy lenne értelme a légimentésnek, és a rendőrségi gépeknek is a közös platform. Mondjuk H135 alapon.
Nem tudom, hogy a rendőrségi helikopterekre érvényes-e a 2 hajtóműves szabályozás (ugye emiatt kerültek a Mókusok a mentőktől a Honvédséghez), de szerintem ha cserélni kell az MD500-asokat, akkor H135 lesz helyettük, mint ahogy az MD902-helyett is inkább az valószínű. Esetleg a H145.
A Katasztrófavédelemnek nem hiszem, hogy szükséges lenne külön ilyen gép. Arra ott vannak a Honvédség SAR helikopterei, amik ha kell egy erdőtüzes szituációt is meg kell hogy tudjanak oldani. (A régi orosz technikai is velünk lesz még egy kicsit. )
Ha jobban összeszámolom, akkor az állami szféra minimum vagy 60+ Airbus helikoptert is tudna üzemeltetni.
16db H225M, 20db H145M, 2db Mókus (ha fejlesztik a pilótaképzést, akkor ezt akár 4-re is bővíthetnék, mert láttuk, hogy mi volt amikor tört az egyik), 15db rendőrségi (Mondjuk 7db H135, és 8db H145), és 9 H135 mentőheli.
Maximálisan egyetértek!