A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
A lehetőség megvan a kérdés mennyire reális fenyegetés? ÉN nem tartom egyelőre annak meg a katonai és politikai döntéshozók sem.
Igen...egyenlőre.. persze!Én arról beszélek hgy 10-12-15 év múlva mi lesz,mert mi itt fogunk állni a gripenekkel
Ha Románia F-35-t akar azért kőkeményen ki kell nekik csengetni a zsét,nemrég az amcsik azt a román puhatolózást,hogy nem-e lehetne-e ,hogy csak úgy "puszira" kapjanak (a sivatagból előkapart eddig csőrgőkígyó tanyának használt) Abrams-t,egy igen csak komoly árcédulával hárították el,Romániának csak akkor lesz F-35e a közeljövőben ha mi vesszünk.akkor nyugodt lehetsz még a puliszkaadót is kivetik,hogy összekaparják rá a pénzt.
Így legyen...!
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Más téma: Azt azért meg kérdezhetem hogy ha valaki ill. valakik már egyszer kibeszélték ezt a témát akkor már mások nem beszélhetnek róla??hm??Nem tudom egyesek kinek képzelik magukat!
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 330
36 181
113
Félreértések elkerülése végett a J-20-at csak azért írtam, mert ettől tartok, hogy az egyre kiszámíthatatlanabb politikai helyzetben nehogy prioritássá váljon.
Ne felejtsük el azonban, hogy még nem derült fény arra az ominózus horribilis költségvetési tételre, amiről korábban sokat vitatkoztunk, az nagyobb légierő-fejlesztést sejtetett, pusztán az összeg nagysága okán. Igaz többször nyilatkozták már, hogy a program végrehajtása közben változhatnak a célok is, de ott lopakodó vadászgép beszerzést gyanítottam.

J-20 beszerzésének semmi realitása nincsen. Kína nem adná el egy NATO-tagállamnak, de egyáltalán exportálni sem fogja nagy valószínűséggel senkinek. Exportra a J-31-et fogják feltehetően kínálni (emlegetik J-35 néven is újabban), de ez még messze van a sorozatgyártástól.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

exsorkatona

Active Member
2014. szeptember 18.
120
158
43
Igen...egyenlőre.. persze!Én arról beszélek hgy 10-12-15 év múlva mi lesz,mert mi itt fogunk állni a gripenekkel
A románok részéről sem pénz sem akarat nincs. Amikor a magyarok bejelentették a Leo A7+ beszerzést ők is azonnal 57 db beszerzését szellőztették meg. Történt valami ez ügyben? Semmi. F-35 ügyben sem történne semmi, legfeljebb ajvékolnának, hogy miért adnak el ilyen szuper gépeket a a revízionista magyaroknak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak azért kérdeztem, mert egyesek szerint a Gripen jobb gép mint az F35.

Azzal nincs problémám ha valaki azt mondja hogy nincs pénzünk F35-re, de ne képzeljük már hogy a két gép egy kategória.
Be tudsz olyan commentet quotolni, ahol bárki ilyet állított, vagy ezzel egyenértékűt?
Tehát még egyszer:
Hiába kurv@ jó autó a Ferrari, de te a 3 gyerekes családdal átlagfizetésből maximum a kirakatban nézegetheted. Illetve megveheted 720 hónapos részletre, de akkor sem fogod tudni azokat a kölköket a hátsóülésre beszuszakolni.
Hogy emellett az első kötelező szervizbe nem tudod elvinni, abba senki nem.gondol bele.
A dánok (!!!) már megbánták, hogy nem F16V-t vettek. A lengyelek is igen csínján rendelik. A norvégok konkrétan a rendelt mennyiség 1/3-adát letárolják, mert nincs pénzük reptetni! Az angolok úgy néz ki megvágják a B rendelésüket.

Ehhez képest ha rárendelünk 14db Gripent a jelenlegi mennyiségre - mégpedig bérletbe - akkor '26 után max. az új század bérletét kellene fizetnünk, míg a jelenlegiből csak a karbantartási szerződést kellene fizetni.
Azaz még annyi sem lenne mint a jelenlegi század költségének a duplája. Tippem szerint megállhatna bőven 40Mrd HUF/év alatt. '26-ra ez aprópénz lesz a HM költségvetésben. És lenne 10 évünk, hogy egy újabb géptípust megszüljünk, a meglévőekkel készség szinten használjuk a legmodernebb fegyverrendszereket, valamint elkezdeni dobálni az aprót a malacperselybe, hogy a 10 év letelte után másik típusra váltsunk.
Én úgy tudom hogy az EW -hez fontos hogy legyenek valós adataid az ellenség rendszereiről. Az amerikaiak ehhez hozzájutnak a világ minden részéről. Vagy a saját felderítésüktől, vagy a szövetségeseiktől. A svédek honnan jutnak hozzá? Elkérik az oroszoktól meg a kínaiaktól?
Gondolkozz egy kicsit! Arról a légierőről beszélünk, ami saját jogon, hazai kivitelezésben rendelkezik az Erieye-jal. Körbe vannak véve az oroszokkal (gyakorlatilag a teljes spektrum meg szokott jelenni a balti tenger felett). A szomszédjaiban F-18-as (finn), F-16-os (lengyel, norvég, dán), Eurofighter (németek, angolok) és most már F-35-ös (dán, norvég). Ezekkel együtt jár gyakorlatokra.
Szerinted milyen plusz információra van még a svédeknek szükségük?:rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 039
80 779
113
A cseheknél még jobban "ketyeg a bomba", mivel náluk szó sincs a konstrukcióban tulajdonjog átruházasról. Bár 1 évvel tovább vakarózhatnak, de ennél olcsóbban semmivel nem jönnek ki. Náluk ez meg még komolyabb létkérdés, mint nálunk, amekkora haláltánc megy folyamatosan a védelmi költségvetés.
De '27-től jelen állás szerint semmilyük sem lesz!
Szóval elemi érdekük, hogy létrejöjjön egy cseh-magyar-horvát program. Kiképzési szinten pedig a szlovákok is beszállhatnak, mert az F-16 alá is megfelelő lehet az NG.
Az biztos, hogy mi vagyunk a legkényelmesebb helyzetben azzal, hogy itt maradnak a Gripenek.

Eleve kevesebbet fizetnek az egész lízingért. Ők simán átülnek C/D-ről E/F-re, mint egy rendes céges autó lízingnél 3 év után: új autó, közel azonos lízing díjjal, újabb 3 év lízinget vállalva. Ha meg nem akarnak váltani, akkor megy tovább a jelenlegi gépek "bérlése", mert ennél olcsóbban nem lesz gépük.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 871
7 146
113
Más téma: Azt azért meg kérdezhetem hogy ha valaki ill. valakik már egyszer kibeszélték ezt a témát akkor már mások nem beszélhetnek róla??hm??Nem tudom egyesek kinek képzelik magukat!
Te vmi ami Karen vagy? vagy mi? nem azzal van baj hogy beszélsz róla, hanem az hogy terjeszted a hülyeséget és még el sem ismered ha tévedtél, helyett gyors javítasz aztán hülyézel hogy hát nem is azt mondtad ....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A hadipar bevételei szerintem nem a költségvetés 13. fejezetét fogják gazdagítani.
A Honvédség csak olcsóbban és remélhetőleg gyorsabban fog hozzájutni a szükséges eszközökhöz, mintha egy külföldi cégtől rendelné meg. Nem a Honvédség, a hadipar lesz önfenntartó az exportnak köszönhetően.
De nem is a XIII. fejezet keretét költik most sem a beszerzésekre! Tehát amit jelenleg is hozzácsapnak a XIII. fejezethez, az később is könnyebben fog a rendelkezésre állni.
Igazság szerint lesz a MH-nak is plusz bevétele, mivel a hadi fejlesztésekhez általában csapatpróba, de minimum lőtér kell, ahol ki lehet az eszközöket próbálni.
Nagy méretűből meg csak a HM rendelkezik ilyenekkel. Ergo lesz a HM-nek is direkt bevétele a fejlesztésekből.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 026
129 799
113
Be tudsz olyan commentet quotolni, ahol bárki ilyet állított, vagy ezzel egyenértékűt?
Tehát még egyszer:
Hiába kurv@ jó autó a Ferrari, de te a 3 gyerekes családdal átlagfizetésből maximum a kirakatban nézegetheted. Illetve megveheted 720 hónapos részletre, de akkor sem fogod tudni azokat a kölköket a hátsóülésre beszuszakolni.
Hogy emellett az első kötelező szervizbe nem tudod elvinni, abba senki nem.gondol bele.
A dánok (!!!) már megbánták, hogy nem F16V-t vettek. A lengyelek is igen csínján rendelik. A norvégok konkrétan a rendelt mennyiség 1/3-adát letárolják, mert nincs pénzük reptetni! Az angolok úgy néz ki megvágják a B rendelésüket.

Ehhez képest ha rárendelünk 14db Gripent a jelenlegi mennyiségre - mégpedig bérletbe - akkor '26 után max. az új század bérletét kellene fizetnünk, míg a jelenlegiből csak a karbantartási szerződést kellene fizetni.
Azaz még annyi sem lenne mint a jelenlegi század költségének a duplája. Tippem szerint megállhatna bőven 40Mrd HUF/év alatt. '26-ra ez aprópénz lesz a HM költségvetésben. És lenne 10 évünk, hogy egy újabb géptípust megszüljünk, a meglévőekkel készség szinten használjuk a legmodernebb fegyverrendszereket, valamint elkezdeni dobálni az aprót a malacperselybe, hogy a 10 év letelte után másik típusra váltsunk.

Gondolkozz egy kicsit! Arról a légierőről beszélünk, ami saját jogon, hazai kivitelezésben rendelkezik az Erieye-jal. Körbe vannak véve az oroszokkal (gyakorlatilag a teljes spektrum meg szokott jelenni a balti tenger felett). A szomszédjaiban F-18-as (finn), F-16-os (lengyel, norvég, dán), Eurofighter (németek, angolok) és most már F-35-ös (dán, norvég). Ezekkel együtt jár gyakorlatokra.
Szerinted milyen plusz információra van még a svédeknek szükségük?:rolleyes:
Illetve a svédek kiemelt NATO partnerország egy raklap közös fejlesztésben nemzetközi haditechnikai konglomerátumokkal, amit a NATO megkap infót annak a nagy részét ők is megkapják, főleg mivel be akarják őket édesgetni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Eleve kevesebbet fizetnek az egész lízingért. Ők simán átülnek C/D-ről E/F-re, mint egy rendes céges autó lízingnél 3 év után: új autó, közel azonos lízing díjjal, újabb 3 év lízinget vállalva. Ha meg nem akarnak váltani, akkor megy tovább a jelenlegi gépek "bérlése", mert ennél olcsóbban nem lesz gépük.
Értem én, de honnan lesz nekik E/F, mert a mostani C/D-ből ha van is, E-ből pont annyit rendelnek a svédek, amennyire szükségük van. F-ük meg egyáltalán nem lesz. Azt újonnan kell gyártatni a brazilokkal! Szerinted mekkora lesz a lízing díj, ha 10 évre bérelnek ki vadi új gépeket?
A másik opció meg teljesen reális, hogy tovább bérlik. Nekik nem igazán jelent senki környező ország fenyegetést. Azonban egy továbbbérlésre is el kell kötelezniük magukat 5-10 évre, mert 2-3-ra szerintem nem nagyon fognak ajánlatot adni a svédek.
De hangsúlyozom: Mindkettőhöz DÖNTÉS kell. Anélkül ott maradnak a 2 szék között.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
781
2 301
93
Ma azon tanakodtam hogy mi a túrónak nekünk Carl Gustaf páncéltörő??? Nem is kellett volna megvenni.. Mikor ott a Flak 88 as!
Annál több tankot semmivel sem lőttek ki,az már bizonyított,és olcsón le is tudnánk gyártani a Dunaferrbe...
Szerintetek?? ;)
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 969
7 795
113
amúgy Gripen unit árral aero vodochody -val a Gripen gyártás akár bele férne a 4,7 billiárdos keretbe , mondjuk 70 de még realisztikusabban 60 darab legyártása , az jó nekünk , svédek is pénzt kapnak ... igaz hogy bombák,rakéták meg kiképzés meg infrastuktúra az új gépekhez még sok extra pénz , de ha a reptér felújítás programot meg az egyébb programokat nézzük , akkor simán keretbe lehet még a repülőkön felül a többi rész , és csak a Gripenekre hazai gyártással 4,7 billiárd
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 039
80 779
113
Értem én, de honnan lesz nekik E/F, mert a mostani C/D-ből ha van is, E-ből pont annyit rendelnek a svédek, amennyire szükségük van. F-ük meg egyáltalán nem lesz. Azt újonnan kell gyártatni a brazilokkal! Szerinted mekkora lesz a lízing díj, ha 10 évre bérelnek ki vadi új gépeket?
A másik opció meg teljesen reális, hogy tovább bérlik. Nekik nem igazán jelent senki környező ország fenyegetést. Azonban egy továbbbérlésre is el kell kötelezniük magukat 5-10 évre, mert 2-3-ra szerintem nem nagyon fognak ajánlatot adni a svédek.
De hangsúlyozom: Mindkettőhöz DÖNTÉS kell. Anélkül ott maradnak a 2 szék között.

Ahogy ez korában is történt: a svéd légierőnek szánt gépek át lesznek adva a cseheknek, így a svédek majd későbbi gyártásból kapják meg a sajátjaikat. Első az üzlet. Azért szerintem a svédek csak össze tudnak szerelni 1-2 F változatot is ha nagyon kell. Épp fejlesztenek valamilyen kétüléses EW változatot. De ha a svédek a D-t tartják meg pilótaképzésre, akkor tehetnek így a csehek is. Az lesz izgalmas a Saabnak, ha nekünk és a cseheknek is kell 14-14 Gripen 2026-2027-re. De lesz két gyártósor, valahogy csak megoldják. Ha nem néztem be valamit, akkor a csehek ugyanannyiért bérelték az első 10 évre az új C/D gépeiket mint amennyiért a magyarok bérelték volna a használt A/B gépeket, átszámolva 160 milliárd forintért. Nem teljesen ugyanazt tartalmazta a két csomag, de nem lett sokkal drágább attól mert újabb változatot kaptak. Nyilván az E/F-re váltás nagyobb ugrás, de talán nem lesz annyival drágább a bérlés. Persze ha fizetni kellene a gép árát is, akkor már nagyobb lenne a különbség.
 
K

kamm

Guest
amúgy Gripen unit árral aero vodochody -val a Gripen gyártás akár bele férne a 4,7 billiárdos keretbe , mondjuk 70 de még realisztikusabban 60 darab legyártása , az jó nekünk , svédek is pénzt kapnak ... igaz hogy bombák,rakéták meg kiképzés meg infrastuktúra az új gépekhez még sok extra pénz , de ha a reptér felújítás programot meg az egyébb programokat nézzük , akkor simán keretbe lehet még a repülőkön felül a többi rész , és csak a Gripenekre hazai gyártással 4,7 billiárd

Egyebkent ez igy van, csak nekunk nincs hozza Embraerunk - de amugy:
- brazilok 36 gepet rendeltek 39.3B SEK azaz $4.7B aron, amiben nemhogy full technology transfer de teljes gyartasatadas es kozos tovabbi fejlesztes, gyartas es eladas van; mondjuk ok tovabbi 36-ra terveznek
- a finneknek $12B alatt ajanlanak 64 E/F w/ a vadiuj EW Jammer Pod & egy decoy missile system (ezt amugy a Saab meglevo finnorszagi fejlesztokozpontjaban fejlesztettek ki) + Globaleye es van benne personnel training, simulators, 5-y in-service support 2025-2030 es egy “substantial weapons package” (!)

A finneknel mar most is benn van a Saab mindenhol, ott nem is kerdes, hogy rengeteg penz megy vissza finn penztarcakba ill tech marad helyben.
A braziloknal ott az Embreaer, kezenfekvo volt full gyartast kerni - es a Saab bele is ment.

Nalunk sem a Saab nincs itt, sem Embraerunk nincs; a Harangozo-fele 1300 milliardos elszolas $4.4B korul jon mar csak ki mai aron.
Ugyanakkor ez meg mindig siman 30-32 E/F ara, azaz kicsivel talan szerenyebb, de azert eleg hasonlo ellentetelezesi igenyeink lehetnek a Saab fele. (En mondjuk inkabb kernek 28-at gepet es ket fullra kipimpelt Globaleyet.)
Az peldaul vilagos, hogy az erkezo KC-390-ek ill. azokba mar most is bedolgozo Aero kapcsan valamit biztos ki lehetne okoskodni, ami mar nemcsak harom kompozitdarab meg egy ajto legyartasat jelentene, hanem valodi tech transfert is, no meg az EW temaban egyaltalan nem ordongosseg sajat kepessegeket fejleszteni a svedekkel, hazai foldon.
Ez persze egyben azt is jelentene, hogy elkotelezzuk magunkat 20-30 evre - de ez mar mas, mint a 20 evvel ezelotti dontes, mert kozben a brazilok, egy 210 millios orszag beallt mogejuk. Ok ugyanugy 30-40 evre elore gondolkodnak, mint a svedek, ma mar sokkal biztosabb a Gripen jovoje, mint korabban valaha. Ha osszeadom a C/D es a jovobeni E/F szallitasokat, (magunknak mondjuk 30 gepet) akkor 350 gepnel jarna valahol a Saab; ha a brazilok kiszornak masik 50-60 gep korul a del-amerikai piacon, akkor 400 felett lenne - osszehasonlitasul a EF valahol 500-600 gep kozott tart feluton, ha jol emlekszem...

Ahogy ez korában is történt: a svéd légierőnek szánt gépek át lesznek adva a cseheknek, így a svédek majd későbbi gyártásból kapják meg a sajátjaikat. Első az üzlet. Azért szerintem a svédek csak össze tudnak szerelni 1-2 F változatot is ha nagyon kell. Épp fejlesztenek valamilyen kétüléses EW változatot. De ha a svédek a D-t tartják meg pilótaképzésre, akkor tehetnek így a csehek is. Az lesz izgalmas a Saabnak, ha nekünk és a cseheknek is kell 14-14 Gripen 2026-2027-re. De lesz két gyártósor, valahogy csak megoldják. Ha nem néztem be valamit, akkor a csehek ugyanannyiért bérelték az első 10 évre az új C/D gépeiket mint amennyiért a magyarok bérelték volna a használt A/B gépeket, átszámolva 160 milliárd forintért. Nem teljesen ugyanazt tartalmazta a két csomag, de nem lett sokkal drágább attól mert újabb változatot kaptak. Nyilván az E/F-re váltás nagyobb ugrás, de talán nem lesz annyival drágább a bérlés. Persze ha fizetni kellene a gép árát is, akkor már nagyobb lenne a különbség.

Addigra siman megoldjak, plane ha ezzel 30 evre megint a platformnal maradunk.
A cseheknel szinte biztos vagyok benne, hogy tovabb fogjak berelni a jelenlegi gepeiket meg par evig, tovabb tokolnek, majd vegul ugyanazt rendelik meg, mint mi, csak joval utanunk kapjak majd es sokkal kevesebb ellentetelezessel. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 304
96 573
113
A hadipar bevételei szerintem nem a költségvetés 13. fejezetét fogják gazdagítani.
A Honvédség csak olcsóbban és remélhetőleg gyorsabban fog hozzájutni a szükséges eszközökhöz, mintha egy külföldi cégtől rendelné meg. Nem a Honvédség, a hadipar lesz önfenntartó az exportnak köszönhetően.
Kvázi önfenntartót irtam. Az állam szempontjából a végén mind1 melyik zsebébe teszi a pénzt bevételi oldalon, ha a kiadásin marad a 2%, csak bővül a torta.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Elég szerencsétlenül indult idehaza a Gripen rendszeresítése, tekintve az első szerződés megkötését ami kb. semmire nem volt való. Gondolom, annak a felelősei se lettek felelősségre vonva, szánalmas volt az egész. Így nem volt nehéz a cseheknek jobb ajánlatot kapni. De itt van és gyanítom itt is lesz. Érthető az F-35 szimpátia szerintem vagy más 5.generációs típussal való kacérkodás (egyelőre nem nagyon van), meglátjuk mi sül ki az egészből. Nem tudom az összelegózott Gripenekben mennyi tartalék van még, gondolom azért van bőven de ha új gépek lesznek, bízom benne, hogy még egyszer már azt a hibát nem követik el mint anno.
Szerintem itt mindenki megelégedne az E/F vásárlással, ahogy én is. A környező országok meg, hogy reagálnak erre, majd kiderül. Az ellenségkép tömködése a fejekbe tudjátok, hogy képes megnyitni a pénztárcát.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Lejárt a szerkesztési idő.. A jövőbe nézve valóban az F-35 lehet a következő slágertípus az F-16 után, hiába a borsos árcédula de mint írtátok, tud is valamit. A többi leendő 5. generációs típust nézve a Tempest jó volna esetleg egyszer, de kötve hiszem, hogy az európai sebességet nézve egyhamar lesz belőle valami, a japán pedig egyrészt szintén amerikai érdekeltség, másrészt olvasatomban első körben légifölény gépnek készül a kínaiak ellen.
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 822
6 157
113
Lejárt a szerkesztési idő.. A jövőbe nézve valóban az F-35 lehet a következő slágertípus az F-16 után, hiába a borsos árcédula de mint írtátok, tud is valamit. A többi leendő 5. generációs típust nézve a Tempest jó volna esetleg egyszer, de kötve hiszem, hogy az európai sebességet nézve egyhamar lesz belőle valami, a japán pedig egyrészt szintén amerikai érdekeltség, másrészt olvasatomban első körben légifölény gépnek készül a kínaiak ellen.

Amúgy pont ebben vagyon a japánok igazsága: az emberes gép légifölény gép legyen. A többire ott lesznek körülötte a remote carrierek, meg az azokból eregetett drónok, amiket eltol az anyagép küldetésekre. Földi célok ellen ne pazaroljuk az eröforrásokat emberes lopakodókra.

Off: amúgy Japán annyira amerikai érdekeltség, mint mi meg a németek. Csak öket a US még le is atomozta. Biztosan öszinte a mosolyuk. Ne legyenek kétségeink, az LM azért van ott, hogy rajta tartsa a kezét/szemét a fejlesztéseken.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74