Ha valamibe szeretnél gyártani bármilyen alkatrészt ahhoz elöször a svédeknek el kell adni! Tudom hogy hol miért vesztett a gripen, de ez lényegen nem változtat, mégpedig nem lesznek más rendszeresítő országok! A brazilok messze vannak oda nem fogunk mi semmit adni még akkor se ha itt lesz nálunk bármilyen alkatrész gyártás / beszállítás! A két típus valóban nem a jó megoldás de nem nagy a mozgásterünk (gripen, F35 vagy a vegyes flotta átmenetileg)Ebből a svajcit először megnyete, majd kizárták, végül az amerikaiak san palira vettek a svájciakat a "szimulátor olcsó és elég, ne akarj annyit repülni az F-35tel" szlogennel.
Bolgaroknal szinten nyeresre allt, majd kegjelent az amerikai politikus és kilóra megvette (ill be is fenyitette) a politikai vezetést.
A szlovákoknal is tervben volt, majd a helyi politika miatt szoba sem jöhetett az, ami nálunk meg a cseheknél van.
A horvátoknál szerintem hülyeség volt a C/D ajanlgatni, de ahogyan a szlovak keg a blgar vasarlasok is ,a horvát is operettlegiero, teljesen mindegy.
A braziloknal evtizedekre elore biztos az E jövője és elég vilagosna megmondták, lesz naluk legalabb 70-80 belőle - az egyedul tobb mint az előbb emlitett megumbuldalt kisrendelesek lettek volna osszesen.
A svedeknel ugyanannyi lesz kb, mint a braziloknal, a csehek is szerintem végül két szazadra upgradelnek...
Mindez a mi 2 szazadunkkal egyutt hirtelen 200+ gép körül jár a következő 5-10 év alatt - fogalmam sincs, mitol kellene tartani...
Ezt te megmondod honnan is, Kőbánya-Alsorol...? És ha igen, akkor konkrétan milyen nem publikus információkból...?
Ennek se füle, se farka - ki beszélt itt Gripen eladásról?
A stílusból meg légyszíves vegyél vissza, nem kőbánya alsóról írok, mint ahogy én sem írtam neked semmi sértőt! Normális választ kérek ha ez nem megy a világ másik végéről akkor ne válaszolj!