Meg voltak a követelmények. Voltak biztosan dolgok, amiket beáldoztak valami másért. A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi. Személyszerint a két emlitett helikoptert én nem is tekintem egy kategóriába tartozónak, ezért a "potensebb" eléggé zavarja a fülem. Mert pl. jelenleg a csupasz, önvédelmi szenzor és bármiféle fegyverzet nélküli szlovák BH-nál sokkalta potensebbek a magyar H145M-ek...és erre ha válasz volna, hogy majd lesz, akkor ugyanezt a lehetőséget tegyük az Airbus-ok mellé is, hogy pl. mi minden lehet hozzájuk (és nyilvánvalóan lesz is).
A fenti hasonlitásomhoz még csak annyit, hogy azért meg kell nézni mennyit tud pl. a 9db csupasz szlovák BH a 20db (10+5+5 felállású) magyar H145M-el szemben...
Európa sűrűn lakott környezetében, városokról nem is beszélve tagadhatatlanul praktikusabbnak tűnik a H145M/Lakota stb. megoldás...valljuk be. Utóbbival olyan helyekre is le lehet ereszkedni ill. nagyon alacsonyan akár épületek között is intenziven manőverezni, ahol BH-val nyögvenyelősen vagy sehogy.