Meg voltak a követelmények. Voltak biztosan dolgok, amiket beáldoztak valami másért. A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi. Személyszerint a két emlitett helikoptert én nem is tekintem egy kategóriába tartozónak, ezért a "potensebb" eléggé zavarja a fülem. Mert pl. jelenleg a csupasz, önvédelmi szenzor és bármiféle fegyverzet nélküli szlovák BH-nál sokkalta potensebbek a magyar H145M-ek...és erre ha válasz volna, hogy majd lesz, akkor ugyanezt a lehetőséget tegyük az Airbus-ok mellé is, hogy pl. mi minden lehet hozzájuk (és nyilvánvalóan lesz is).
A fenti hasonlitásomhoz még csak annyit, hogy azért meg kell nézni mennyit tud pl. a 9db csupasz szlovák BH a 20db (10+5+5 felállású) magyar H145M-el szemben...
Szerintem félreértettél. Én örülök, hogy két külön típust, egy nagyobbat, meg egy kisebbet vettünk. Ha Blackhawkot vettünk volna, akkor valszeg csak az az egy típus lenne és ebben a formában az rosszabb lenne, mint a mostani felállás.
A potenst csupán úgy értettem, hogy a "csupasz" Blackhawk képességei felülmúlják a "csupasz" H145M képességeit. Ilyenekre, hogy 1700 kg vs 4000 kg emelhető tömeg, 10 fő vs 14-15 fő szállíthatósága, stb. A többi már nyilván attól függ, melyik gépet mennyire pimpelik fel önvédelmi és egyéb eszközökkel (mondjuk a BH nagyobb teherbírása miatt nyilván több cucc is fér rá, mint a H145M-re). És csakis abban a relációban, hogy mely típusok férnek be a KC-390-esbe. És ezek közül a BH a "potensebb", plusz egyszerűbb is betenni-kivenni.
A H225M még talán atomjaira szedve sem férne be, tehát azt nem is vettem számításba.
Szóval most sem azt mondom, hogy a H145M-H225M kombó helyére kéne BH, hanem csak azt, hogy a KRD-nek jól jöhetne pár darab BH a meglévő típusok
mellé.
A H145M-et pedig nem véletlenül próbálták bele Pápán a C-17-esbe, ahogyan az Atlasba is a németek. Ebből következik, hogy az MH nem saját szállitásban gondolkodott, ha expediciós erőt szeretne mozgatni...ennyi.
Ja, ez tök jól hangzik, amíg be nem üt valami gond. Pl. hogy nagyon sürgősen le kell lépni valahonnan, ahol mondjuk a németekkel, meg az amcsikkal vagyunk és helit is vittünk oda. Na most, akkor az amcsik, meg németek a saját cuccaikat fogják vinni a "közös gépekkel", mi meg nézhetünk szomorúan, ha nincs már idő kellően szétkapni a pár milliárdos H145M-et ahhoz, hogy a
saját gépünkbe beférjen. Tehát még a kivitel hagyján, bár ha épp nem érnek rá a közös használatú gépek, mert a "fontosabb" tulajdonostársak használják, miközben nekünk is kéne a cucc, az is tud gáz lenni, de a hazahozatalnál üthet be csak igazán a szar.
Jó dolog ez a közösködés, ha nem nagyon sürgős épp a dolog, de ha igen, akkor már jobb, ha saját eszközökkel is meg tudjuk oldani.