A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ennek örülök,...a H145M-nek és a H225M-nek is. Jó választás volt szerintem.
Szerintem is, csak az NG-el már annyi pénzt pazarlunk el a Mihutól indulva, hogy pompásabb dróntüzérsége lenne a szárazföldieknek és támadódrón századai a légierőnek, mint amit az azeriek villantottak! Abba sem vagyok már biztos, hogy nem e a Gripen az utolsó pilóta vezette harci repülője a magyar haderőnek, erre a hidegháború visszakacsint és ahelyett, hogy szégyenkezve hallgatnának róla, még a Facebookra is ki merik posztolni!
 
Ja! Meg az a sok egyéb roncs mint a HK-k,artyk, helik,szállítógepek, fegyverek,nyuszibuszok stb...
Szégyelltem is magam erősen amikor Airbuson repültem Donauworth-be!

Lófaszt! Most először büszke voltam a technikáinkra (és szerencsere kb mindenki más is aki nem csinál ebből is bicskanyitogató módon belpolt...)!

Úgyhogy ha ez az ára akkor jöjjenek az Albák! (Akár Kefír is,ki a francot érdekel a komoly cuccok árnyékában!)
5faec5b222226511630019.jpg



5f9a810bcb379334426905.jpg


Hát nem tudom én akkor lennék büszke ha több ilyen képet nem kéne látnom 30 évvel a rendszerváltás után...
De ahogy már mondtam párszor a látványberuházásra mindig van pénz meg a hülyeségre, az alapok meg 30 éve le vannak szarva.
 
Ezen imádkozom, mióta hallani erről a gépről.

Mielőtt ide költöztek a Griffek már volt szó 6 darabról. Meglátjuk...
Egyébként meg a szlovákoknak még értelmetlenebb lenne,viszont ha ide járnának "vezetni tanulni"... Jut eszembe,nekik szóba jöhetnek a Zlinjeink?
 
Mielőtt ide költöztek a Griffek már volt szó 6 darabról. Meglátjuk...
Egyébként meg a szlovákoknak még értelmetlenebb lenne,viszont ha ide járnának "vezetni tanulni"... Jut eszembe,nekik szóba jöhetnek a Zlinjeink?
Még 2016-ban volt szó közös pilótképzéssel köztünk, a csehek meg a szlovákok közt gripenre kihegyezve, csak a szlovákok bebújtak az amcsik seggébe az F16-al és ez sírba tette az egészet, lehetésges, hogy ez annak a felmelegítése esetleg még a horvátokat beédesgetve.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and tindalos
Még 2016-ban volt szó közös pilótképzéssel köztünk, a csehek meg a szlovákok közt gripenre kihegyezve, csak a szlovákok bebújtak az amcsik seggébe az F16-al és ez sírba tette az egészet, lehetésges, hogy ez annak a felmelegítése esetleg még a horvátokat beédesgetve.
Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.
Tartsák meg ezt a jó szokásukat, mondjuk ott kicsapták a biztosítékot a cseheknél is, amikor kitáncoltak a gripenből. (közös légtérvédelmi rendszerük van csehekkel és fontos lett volna a teljes interoperabilitás)
 
Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.

PavolR fórumtárs szerint a szlovákok M345-öt fognak venni a Leonardotól, mert így kapnak mellé egy C-27 regionális szervízközpontot is. És az olaszokról tudjuk, hogy jó a "meggyőző képességük"... Így Szlovákia lenne a típus első külföldi rendszeresítője annak minden előnyévél és hátrányával. (Milyen ismerős szituáció... :oops:)
 
Azért nézzük úgy, hogy:
  • meg kell venni/vagy bérelni kell x darabszámú gépet
  • mindezt karbatartani=képzett műszaki gárda (és nem, nem jó a korábban L-39-en bütykölgetők hada)+alkatrészbázis
  • mindezt etetni=üzemanyag, meg üyemanyag+minden más fenntartással járó költség
  • oktatók és az egész intézmény működését biztositó emberanyag pilótától a titkárnőig
  • ezek bére, versenyképes bére...
  • és akkor még mindig nincs garantálva, hogy olyan képzést villantunk, mint a mit külföldön a jólbejáratott nagy iskolákban gyak. végtelen légtereken igénybevehetnél
  • az, hogy majd ezt más is pénzért igénybe veszi az egy sovány vigasz...
Szerintem,...de legyen hamár
 
Most betettél egy marketing anyagot de az nem jelenti azt, hogy ez az optimális és jó megoldás.
Figyelj krisss szinte minden modern közepes, vagy annál kisebb légierő egyszerűsíti képzési rendszerét (spanyol, francia, svájci, ). A legtöbben PC-21-gyel (az volt az úttörő), vagy esetleg Super Tucanoval.
Induljunk ki abból, hogy a csehek évek (évtizedek) óta használják az NG elődjeit. Gyakorlatilag a Gripenhez nem nagyon kell az iskola gép és a Gripen közé további 2-3 lépcső.
Az a saját pilótaképzés nagyjából megegyezik azzal, hogy miért kell itthonra Leo2 fahrschulpanzer, meg szimulátor. Azt a kevés ember egyszerűen kiküldhetnénk képződni a németekhez, nem? Aztán mégis azt választottuk, hogy lesz mindkettő, meg képezd a képzőt rendszert csinálunk.
Ha maradnak a jelenlegi harckocsi számok, és a Gripeneket kibővítik 2 (netán 3) századra, akkor szerintem simán meg fog állni, hogy több pilótára lesz szükség, mint pl. harckocsi irányzóra, meg vezetőre összesen. o_O:)
 
Figyelj krisss szinte minden modern közepes, vagy annál kisebb légierő egyszerűsíti képzési rendszerét (spanyol, francia, svájci, ). A legtöbben PC-21-gyel (az volt az úttörő), vagy esetleg Super Tucanoval.
Induljunk ki abból, hogy a csehek évek (évtizedek) óta használják az NG elődjeit. Gyakorlatilag a Gripenhez nem nagyon kell az iskola gép és a Gripen közé további 2-3 lépcső.
Az a saját pilótaképzés nagyjából megegyezik azzal, hogy miért kell itthonra Leo2 fahrschulpanzer, meg szimulátor. Azt a kevés ember egyszerűen kiküldhetnénk képződni a németekhez, nem? Aztán mégis azt választottuk, hogy lesz mindkettő, meg képezd a képzőt rendszert csinálunk.
Ha maradnak a jelenlegi harckocsi számok, és a Gripeneket kibővítik 2 (netán 3) századra, akkor szerintem simán meg fog állni, hogy több pilótára lesz szükség, mint pl. harckocsi irányzóra, meg vezetőre összesen. o_O:)
Nem fogsz meggyőzni abban a tekintetben, hogy jelenleg ennek közel kéne lennie a prioritásokhoz.
 
Ne lepődjön meg senki 6-12 db érkezésén.. Csak nem tudom minek

Lesz nagy sírás, ha kiderül hogy ezekből áll majd a kecskeméti második század... a két kétüléses Gripennel együtt lesz belőlük egy kiképző század. Persze minek ennyi kiképző gép és pilóta, ha nem lesz még egy Gripen század... csak az akkor úgy már három század lenne.
 
Azért nézzük úgy, hogy:
  • meg kell venni/vagy bérelni kell x darabszámú gépet akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...

  • mindezt karbatartani=képzett műszaki gárda (és nem, nem jó a korábban L-39-en bütykölgetők hada)+alkatrészbázis
    akármilyen furcsa, de ezeket akár a jelenleg is itthon működő L-39-es karbantartó cégekkel is karbantartathatjuk, de ott a Légijármű Javító is. Nekik már nem kell a Ancsákat életben tartani. Mivel oktató gépek, ezeknek nem kell készenlétet adniuk. Ha valamelyik géppel gond van, akkor egyszerűen el lesz halasztva az aznapi program.

  • mindezt etetni=üzemanyag, meg üyemanyag+minden más fenntartással járó költség Gondold végig, hogy ezzel plusz repült órákat tudsz adni a már aktív Gripen pilótáknak is, a Gripen repóránál jóval olcsóbban. Szóval ez csak viszonyítás kérdése.

  • oktatók és az egész intézmény működését biztositó emberanyag pilótától a titkárnőig
    Ez gyakorlatilag elhanyagolható. Jelenleg is több oktató pilóta van az állományban, akik megjárták már az NFTC-t is, mint oktatók.

  • ezek bére, versenyképes bére... Akkor most hasnlítsuk ahhoz a költséghez, hogy eddig a Magyar Honvédség költségén éltek kint az NFTC halgatók, és az ottani személyzet nem magyar szintű fizetését kellett finanszíroznunk. Nem véletlen, hogy olyan sokan nem mentek ki! Sőt gyakran csak azok, akik kijutottak is csak olyan helyekre kerültek, aminek a finanszírozását az USA állta - adományként, támogatásként....
  • és akkor még mindig nincs garantálva, hogy olyan képzést villantunk, mint a mit külföldön a jólbejáratott nagy iskolákban gyak. végtelen légtereken igénybevehetnél
    Ez szerintem orvosolható, akár külföldi együttműködésekkel.

  • az, hogy majd ezt más is pénzért igénybe veszi az egy sovány vigasz... Szerény véleményem szerint, ha más nem is ugrik bele, akkor is van értelme.
Szerintem,...de legyen hamár
Kiemelve beleírtam
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Lesz nagy sírás, ha kiderül hogy ezekből áll majd a kecskeméti második század... a két kétüléses Gripennel együtt lesz belőlük egy kiképző század. Persze minek ennyi kiképző gép és pilóta, ha nem lesz még egy Gripen század... csak az akkor úgy már három század lenne.

Azért nem lesz sírás, mert a légierő további bővítésére 2030-ig nemigen lesz esély ebben a helyzetben, addig meg nagyon is jól jönnek, legalább valami van alapon. Remélem lesz rajtuk fegyver, nemcsak röpködnek majd, mint a szúnyogok.
Azért a két kétüléses gripen helyett lízingelhetnénk kettőt az eredeti századba.
 
Nem fogsz meggyőzni abban a tekintetben, hogy jelenleg ennek közel kéne lennie a prioritásokhoz.
Ezzel én tisztában vagyok! :rolleyes::D
De ahhoz, hogy ezek idekerüljenek, még jó sok idő kell (folyik a tesztelés). Aztán szerintem minimum 1,5-2 év mire ezeket használva Gripen képzésre érett pilóták legyenek.
DE mielőtt a képzést elkezdik, először össze kell gründolni a képzési rendszert. Ha ezt még készen is kapjuk, akkor is a kiképzőknek is saját képzés kell.
Ehhez képest, ha füttyentünk a svédeknek, szerintem 2 éven belül itt a 2 század C/D+ konfigurációba. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
Ezzel én tisztában vagyok! :rolleyes::D
De ahhoz, hogy ezek idekerüljenek, még jó sok idő kell (folyik a tesztelés). Aztán szerintem minimum 1,5-2 év mire ezeket használva Gripen képzésre érett pilóták legyenek.
DE mielőtt a képzést elkezdik, először össze kell gründolni a képzési rendszert. Ha ezt még készen is kapjuk, akkor is a kiképzőknek is saját képzés kell.
Ehhez képest, ha füttyentünk a svédeknek, szerintem 2 éven belül itt a 2 század C/D+ konfigurációba. :rolleyes:
Hát valószínűleg 2 évnél hosszabb időre lenne nyújtva a szállításuk.