Ezen imádkozom, mióta hallani erről a gépről.Viszont ha csak mondjuk 6 gép lenne (ennyiről volt szó) és az is valami "közösködéssel" a szomszedokkal akkor nem akkora gáz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezen imádkozom, mióta hallani erről a gépről.Viszont ha csak mondjuk 6 gép lenne (ennyiről volt szó) és az is valami "közösködéssel" a szomszedokkal akkor nem akkora gáz.
Ezen imádkozom, mióta hallani erről a gépről.
Még 2016-ban volt szó közös pilótképzéssel köztünk, a csehek meg a szlovákok közt gripenre kihegyezve, csak a szlovákok bebújtak az amcsik seggébe az F16-al és ez sírba tette az egészet, lehetésges, hogy ez annak a felmelegítése esetleg még a horvátokat beédesgetve.Mielőtt ide költöztek a Griffek már volt szó 6 darabról. Meglátjuk...
Egyébként meg a szlovákoknak még értelmetlenebb lenne,viszont ha ide járnának "vezetni tanulni"... Jut eszembe,nekik szóba jöhetnek a Zlinjeink?
Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.Még 2016-ban volt szó közös pilótképzéssel köztünk, a csehek meg a szlovákok közt gripenre kihegyezve, csak a szlovákok bebújtak az amcsik seggébe az F16-al és ez sírba tette az egészet, lehetésges, hogy ez annak a felmelegítése esetleg még a horvátokat beédesgetve.
Tartsák meg ezt a jó szokásukat, mondjuk ott kicsapták a biztosítékot a cseheknél is, amikor kitáncoltak a gripenből. (közös légtérvédelmi rendszerük van csehekkel és fontos lett volna a teljes interoperabilitás)Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.
Most betettél egy marketing anyagot de az nem jelenti azt, hogy ez az optimális és jó megoldás.Ennyire "xar" képzésre az L-39NG....pont idealis.
http://www.aero.cz/underwood/download/images/training-l-39ng.jpg
Az új szlovák kormány már kért ajánlatot az Aerotól. Igyekszik részben kitáncolnia horrordrága amcsi képzési szerződésből.
Azért nézzük úgy, hogy:Ennyire "xar" képzésre az L-39NG....pont idealis.
http://www.aero.cz/underwood/download/images/training-l-39ng.jpg
Figyelj krisss szinte minden modern közepes, vagy annál kisebb légierő egyszerűsíti képzési rendszerét (spanyol, francia, svájci, ). A legtöbben PC-21-gyel (az volt az úttörő), vagy esetleg Super Tucanoval.Most betettél egy marketing anyagot de az nem jelenti azt, hogy ez az optimális és jó megoldás.
Nem fogsz meggyőzni abban a tekintetben, hogy jelenleg ennek közel kéne lennie a prioritásokhoz.Figyelj krisss szinte minden modern közepes, vagy annál kisebb légierő egyszerűsíti képzési rendszerét (spanyol, francia, svájci, ). A legtöbben PC-21-gyel (az volt az úttörő), vagy esetleg Super Tucanoval.
Induljunk ki abból, hogy a csehek évek (évtizedek) óta használják az NG elődjeit. Gyakorlatilag a Gripenhez nem nagyon kell az iskola gép és a Gripen közé további 2-3 lépcső.
Az a saját pilótaképzés nagyjából megegyezik azzal, hogy miért kell itthonra Leo2 fahrschulpanzer, meg szimulátor. Azt a kevés ember egyszerűen kiküldhetnénk képződni a németekhez, nem? Aztán mégis azt választottuk, hogy lesz mindkettő, meg képezd a képzőt rendszert csinálunk.
Ha maradnak a jelenlegi harckocsi számok, és a Gripeneket kibővítik 2 (netán 3) századra, akkor szerintem simán meg fog állni, hogy több pilótára lesz szükség, mint pl. harckocsi irányzóra, meg vezetőre összesen.
Ne lepődjön meg senki 6-12 db érkezésén.. Csak nem tudom minek
Kiemelve beleírtamAzért nézzük úgy, hogy:
Szerintem,...de legyen hamár
- meg kell venni/vagy bérelni kell x darabszámú gépet akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...
- mindezt karbatartani=képzett műszaki gárda (és nem, nem jó a korábban L-39-en bütykölgetők hada)+alkatrészbázis
akármilyen furcsa, de ezeket akár a jelenleg is itthon működő L-39-es karbantartó cégekkel is karbantartathatjuk, de ott a Légijármű Javító is. Nekik már nem kell a Ancsákat életben tartani. Mivel oktató gépek, ezeknek nem kell készenlétet adniuk. Ha valamelyik géppel gond van, akkor egyszerűen el lesz halasztva az aznapi program.
- mindezt etetni=üzemanyag, meg üyemanyag+minden más fenntartással járó költség Gondold végig, hogy ezzel plusz repült órákat tudsz adni a már aktív Gripen pilótáknak is, a Gripen repóránál jóval olcsóbban. Szóval ez csak viszonyítás kérdése.
- oktatók és az egész intézmény működését biztositó emberanyag pilótától a titkárnőig
Ez gyakorlatilag elhanyagolható. Jelenleg is több oktató pilóta van az állományban, akik megjárták már az NFTC-t is, mint oktatók.
- ezek bére, versenyképes bére... Akkor most hasnlítsuk ahhoz a költséghez, hogy eddig a Magyar Honvédség költségén éltek kint az NFTC halgatók, és az ottani személyzet nem magyar szintű fizetését kellett finanszíroznunk. Nem véletlen, hogy olyan sokan nem mentek ki! Sőt gyakran csak azok, akik kijutottak is csak olyan helyekre kerültek, aminek a finanszírozását az USA állta - adományként, támogatásként....
- és akkor még mindig nincs garantálva, hogy olyan képzést villantunk, mint a mit külföldön a jólbejáratott nagy iskolákban gyak. végtelen légtereken igénybevehetnél
Ez szerintem orvosolható, akár külföldi együttműködésekkel.
- az, hogy majd ezt más is pénzért igénybe veszi az egy sovány vigasz... Szerény véleményem szerint, ha más nem is ugrik bele, akkor is van értelme.
Lesz nagy sírás, ha kiderül hogy ezekből áll majd a kecskeméti második század... a két kétüléses Gripennel együtt lesz belőlük egy kiképző század. Persze minek ennyi kiképző gép és pilóta, ha nem lesz még egy Gripen század... csak az akkor úgy már három század lenne.
Ezzel én tisztában vagyok!Nem fogsz meggyőzni abban a tekintetben, hogy jelenleg ennek közel kéne lennie a prioritásokhoz.
Hát valószínűleg 2 évnél hosszabb időre lenne nyújtva a szállításuk.Ezzel én tisztában vagyok!
De ahhoz, hogy ezek idekerüljenek, még jó sok idő kell (folyik a tesztelés). Aztán szerintem minimum 1,5-2 év mire ezeket használva Gripen képzésre érett pilóták legyenek.
DE mielőtt a képzést elkezdik, először össze kell gründolni a képzési rendszert. Ha ezt még készen is kapjuk, akkor is a kiképzőknek is saját képzés kell.
Ehhez képest, ha füttyentünk a svédeknek, szerintem 2 éven belül itt a 2 század C/D+ konfigurációba.
Kiemelve beleírtam
Ízlelgessük: Az F-35 repült órája valahol 35.000USD körül van!Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.
Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.
Nekem az nagyobb értékkel bir, ha egy Gripen pilótának Gripenen van sok repideje. Nem tehetek róla..