A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Kiemelve beleírtam
  • akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...
Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.
  • akármilyen furcsa, de ezeket akár a jelenleg is itthon működő L-39-es karbantartó cégekkel is karbantartathatjuk, de ott a Légijármű Javító is. Nekik már nem kell a Ancsákat életben tartani. Mivel oktató gépek, ezeknek nem kell készenlétet adniuk. Ha valamelyik géppel gond van, akkor egyszerűen el lesz halasztva az aznapi program.
Itt arról van szó, hogy mindez nincs ingyen. Nem arról, hogy lehet-e javitani/karban tartani vagy sem. Pénz. Ennyit mondtam.
  • gondold végig, hogy ezzel plusz repült órákat tudsz adni a már aktív Gripen pilótáknak is, a Gripen repóránál jóval olcsóbban. Szóval ez csak viszonyítás kérdése.
Nekem az nagyobb értékkel bir, ha egy Gripen pilótának Gripenen van sok repideje. Nem tehetek róla...
  • Akkor most hasnlítsuk ahhoz a költséghez, hogy eddig a Magyar Honvédség költségén éltek kint az NFTC halgatók, és az ottani személyzet nem magyar szintű fizetését kellett finanszíroznunk. Nem véletlen, hogy olyan sokan nem mentek ki! Sőt gyakran csak azok, akik kijutottak is csak olyan helyekre kerültek, aminek a finanszírozását az USA állta - adományként, támogatásként....
o_O
  • Ez szerintem orvosolható, akár külföldi együttműködésekkel.
Micsoda, a mindenre alkalmas "szinte végtelen légtér" gyakorlásra...? Ám legyen.
  • Szerény véleményem szerint, ha más nem is ugrik bele, akkor is van értelme.
Mondom még 1x, felőlem lehet, de tényleg ez a prioritások között ez nálam a sokadik...ebben szkeptikus vagyok. De mint mindig, engem meg lehet győzni,...nem lesznek álmatlan éjszakáim, mint egy HTKA-s kollégának a magyar KC topik láttán :D
 
Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.

Sehol, de már sok Kelet-Európai ország az F-16-hoz szükséges amerikai képzés ára láttán is húzza a száját. Éppen ezért közösen tervezi több ország a pilótaképzést.

Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere

Nekem az nagyobb értékkel bir, ha egy Gripen pilótának Gripenen van sok repideje. Nem tehetek róla..

Ezen sztem nincs vita, de ha folyamatosan bővítünk 2 Gripen századig akkor 6-8 L-39 elfér képzésre, szinten tartásra. A bérképzés pedig netto haszon, amit vissza lehet pörgetni a rendszerbe. Sztem a térségben nagy igény lesz megfizethető áru pilotaképzésre. A csehek farvizén ebbe simán beszállhatunk.

Alapvetően a sugárhajtású kiképzőgép beszerzés 2016 óta a Zrínyi 2026 céljai közt szerepel. Kevés dolog volt ennyire konkrétan megfogalmazva, de ez igen. Nem kell meglepődni, amikor bekopogtat az ablakon.

És ez csak a direkt összefüggés. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
 
Sehol, de már sok Kelet-Európai ország az F-16-hoz szükséges amerikai képzés ára láttán is húzza a száját. Éppen ezért közösen tervezi több ország a pilótaképzést.

Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere



Ezen sztem nincs vita, de ha folyamatosan bővítünk 2 Gripen századig akkor 6-8 L-39 elfér képzésre, szinten tartásra. A bérképzés pedig netto haszon, amit vissza lehet pörgetni a rendszerbe. Sztem a térségben nagy igény lesz megfizethető áru pilotaképzésre. A csehek farvizén ebbe simán beszállhatunk.

Alapvetően a sugárhajtású kiképzőgép beszerzés 2016 óta a Zrínyi 2026 céljai közt szerepel. Kevés dolog volt ennyire konkrétan megfogalmazva, de ez igen. Nem kell meglepődni, amikor bekopogtat az ablakon.

És ez csak a direkt összefüggés. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
Sorry, de jelenleg a NATO közös pilótaképzés nem több mint egy memorandum:
https://aero-space.eu/2020/09/08/ne...litary-pilots-and-conditions-for-its-success/
Fizetett reklám:) Az Alb, NG-t tolja.
Megj:
 
Bérképzés:
A good quality ground infrastructure, enough airspace and a large enough airport able to provide for intensive air traffic are all needed.

Ebből mi van meg?
 
. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
Ebben bízom én is, nyugi, ha már,... de (külön) véleményem azért csak lehet... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...
Már jópárszor leírtam, hogy a lengyelekkel közös üzemeltetés esetén preferálnám csak végső megoldásként a saját kiképzőgépet.

- Tehát a legjobb megoldás valamilyen nemzetközi programba becsatlakozni és itthon max Zlin +valamilyen turbopropból féltucat, hogy ne teljesen hülye/alkalmatlan növendékeket küldjünk ki!
- Ha ez nem járható, akkor itthon Zlin +valamilyen turboproból féltucat és emellé hat darab M346 Master a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Ha vennünk kell, akkor a legszükségesebb minimálmennyiségben, de azt a típust kell válasszuk, ami képes az F-35-re, teljes értékű harci pilótát kibácsájtani, hogy semmilyen meglepetés ne érje ott az újjoncokat, ne a százötvenmillió dolláros technikát zúzzák le. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy lesz e magyar F-35 vagy sem, a kaput ne zárjuk be, hogy a légierőnk kényszerűen háztáji pilótaképzése alkalmas legyen erre!
 
Már jópárszor leírtam, hogy a lengyelekkel közös üzemeltetés esetén preferálnám csak végső megoldásként a saját kiképzőgépet.

- Tehát a legjobb megoldás valamilyen nemzetközi programba becsatlakozni és itthon max Zlin +valamilyen turbopropból féltucat, hogy ne teljesen hülye/alkalmatlan növendékeket küldjünk ki!
- Ha ez nem járható, akkor itthon Zlin +valamilyen turboproból féltucat és emellé hat darab M346 Master a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Ha vennünk kell, akkor a legszükségesebb minimálmennyiségben, de azt a típust kell válasszuk, ami képes az F-35-re, teljes értékű harci pilótát kibácsájtani, hogy semmilyen meglepetés ne érje ott az újjoncokat, ne a százötvenmillió dolláros technikát zúzzák le. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy lesz e magyar F-35 vagy sem, a kaput ne zárjuk be, hogy a légierőnk kényszerűen háztáji pilótaképzése alkalmas legyen erre!

Rendben, és mikorra érkeznének az magyar F-35-ök?
 
Rendben, és mikorra érkeznének az magyar F-35-ök?
A lengyel program szerint az első század hat éven belül válik bevethetővé (2026), míg a második négy évvel később (2030). Nagyjából ebből lehet kiindulni. De az egészben ott van, hogy el lehet e adni Biden bandájának, hogy mégiscsak szövetségesek vagyunk, a NATO szétmarcangolása helyett a jó viszonyra törekvésre kellene fordítani az energiákat és azzal mindkét fél jól jár. Ha nem sikerül, akkor nyilván soha, ha sikerül, akkor szerintem 2027-28 lehet amikor F-35 ad először készültséget Kecskeméten.
 
Mielőtt ide költöztek a Griffek már volt szó 6 darabról. Meglátjuk...
Egyébként meg a szlovákoknak még értelmetlenebb lenne,viszont ha ide járnának "vezetni tanulni"... Jut eszembe,nekik szóba jöhetnek a Zlinjeink?

Mindegy is, csak szervezzük be a pilótáikat.
 
A kérdés/téma a kiképzésre vonatkozott... ;)
Nem úgy van az! A cseheknél tudtommal a már képzett Gripen pilóták is vissza-vissza/át-átülnek az ALCA-kar. Mindha ilyet olvastam volna. De pl. a BW is azért fog H145M-eket még beszerezni, hogy pl. a Tiger piloták olcsóbban tegyenek "magukba" repült órákat...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas