Sehol, de már sok Kelet-Európai ország az F-16-hoz szükséges amerikai képzés ára láttán is húzza a száját. Éppen ezért közösen tervezi több ország a pilótaképzést.
Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere
Ezen sztem nincs vita, de ha folyamatosan bővítünk 2 Gripen századig akkor 6-8 L-39 elfér képzésre, szinten tartásra. A bérképzés pedig netto haszon, amit vissza lehet pörgetni a rendszerbe. Sztem a térségben nagy igény lesz megfizethető áru pilotaképzésre. A csehek farvizén ebbe simán beszállhatunk.
Alapvetően a sugárhajtású kiképzőgép beszerzés 2016 óta a Zrínyi 2026 céljai közt szerepel. Kevés dolog volt ennyire konkrétan megfogalmazva, de ez igen. Nem kell meglepődni, amikor bekopogtat az ablakon.
És ez csak a direkt összefüggés. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.
Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.