A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
809
2 096
93
Lesz nagy sírás, ha kiderül hogy ezekből áll majd a kecskeméti második század... a két kétüléses Gripennel együtt lesz belőlük egy kiképző század. Persze minek ennyi kiképző gép és pilóta, ha nem lesz még egy Gripen század... csak az akkor úgy már három század lenne.

Azért nem lesz sírás, mert a légierő további bővítésére 2030-ig nemigen lesz esély ebben a helyzetben, addig meg nagyon is jól jönnek, legalább valami van alapon. Remélem lesz rajtuk fegyver, nemcsak röpködnek majd, mint a szúnyogok.
Azért a két kétüléses gripen helyett lízingelhetnénk kettőt az eredeti századba.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 734
46 840
113
Nem fogsz meggyőzni abban a tekintetben, hogy jelenleg ennek közel kéne lennie a prioritásokhoz.
Ezzel én tisztában vagyok! :rolleyes::D
De ahhoz, hogy ezek idekerüljenek, még jó sok idő kell (folyik a tesztelés). Aztán szerintem minimum 1,5-2 év mire ezeket használva Gripen képzésre érett pilóták legyenek.
DE mielőtt a képzést elkezdik, először össze kell gründolni a képzési rendszert. Ha ezt még készen is kapjuk, akkor is a kiképzőknek is saját képzés kell.
Ehhez képest, ha füttyentünk a svédeknek, szerintem 2 éven belül itt a 2 század C/D+ konfigurációba. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 527
121 326
113
Ezzel én tisztában vagyok! :rolleyes::D
De ahhoz, hogy ezek idekerüljenek, még jó sok idő kell (folyik a tesztelés). Aztán szerintem minimum 1,5-2 év mire ezeket használva Gripen képzésre érett pilóták legyenek.
DE mielőtt a képzést elkezdik, először össze kell gründolni a képzési rendszert. Ha ezt még készen is kapjuk, akkor is a kiképzőknek is saját képzés kell.
Ehhez képest, ha füttyentünk a svédeknek, szerintem 2 éven belül itt a 2 század C/D+ konfigurációba. :rolleyes:
Hát valószínűleg 2 évnél hosszabb időre lenne nyújtva a szállításuk.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 921
22 521
113
Kiemelve beleírtam
  • akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...
Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.
  • akármilyen furcsa, de ezeket akár a jelenleg is itthon működő L-39-es karbantartó cégekkel is karbantartathatjuk, de ott a Légijármű Javító is. Nekik már nem kell a Ancsákat életben tartani. Mivel oktató gépek, ezeknek nem kell készenlétet adniuk. Ha valamelyik géppel gond van, akkor egyszerűen el lesz halasztva az aznapi program.
Itt arról van szó, hogy mindez nincs ingyen. Nem arról, hogy lehet-e javitani/karban tartani vagy sem. Pénz. Ennyit mondtam.
  • gondold végig, hogy ezzel plusz repült órákat tudsz adni a már aktív Gripen pilótáknak is, a Gripen repóránál jóval olcsóbban. Szóval ez csak viszonyítás kérdése.
Nekem az nagyobb értékkel bir, ha egy Gripen pilótának Gripenen van sok repideje. Nem tehetek róla...
  • Akkor most hasnlítsuk ahhoz a költséghez, hogy eddig a Magyar Honvédség költségén éltek kint az NFTC halgatók, és az ottani személyzet nem magyar szintű fizetését kellett finanszíroznunk. Nem véletlen, hogy olyan sokan nem mentek ki! Sőt gyakran csak azok, akik kijutottak is csak olyan helyekre kerültek, aminek a finanszírozását az USA állta - adományként, támogatásként....
o_O
  • Ez szerintem orvosolható, akár külföldi együttműködésekkel.
Micsoda, a mindenre alkalmas "szinte végtelen légtér" gyakorlásra...? Ám legyen.
  • Szerény véleményem szerint, ha más nem is ugrik bele, akkor is van értelme.
Mondom még 1x, felőlem lehet, de tényleg ez a prioritások között ez nálam a sokadik...ebben szkeptikus vagyok. De mint mindig, engem meg lehet győzni,...nem lesznek álmatlan éjszakáim, mint egy HTKA-s kollégának a magyar KC topik láttán :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 132
92 339
113
Hol van az előirva, hogy kell az F-35 előtt saját (!) hazai kiképzőgép?! Bármilyen is....naugye.

Sehol, de már sok Kelet-Európai ország az F-16-hoz szükséges amerikai képzés ára láttán is húzza a száját. Éppen ezért közösen tervezi több ország a pilótaképzést.

Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere

Nekem az nagyobb értékkel bir, ha egy Gripen pilótának Gripenen van sok repideje. Nem tehetek róla..

Ezen sztem nincs vita, de ha folyamatosan bővítünk 2 Gripen századig akkor 6-8 L-39 elfér képzésre, szinten tartásra. A bérképzés pedig netto haszon, amit vissza lehet pörgetni a rendszerbe. Sztem a térségben nagy igény lesz megfizethető áru pilotaképzésre. A csehek farvizén ebbe simán beszállhatunk.

Alapvetően a sugárhajtású kiképzőgép beszerzés 2016 óta a Zrínyi 2026 céljai közt szerepel. Kevés dolog volt ennyire konkrétan megfogalmazva, de ez igen. Nem kell meglepődni, amikor bekopogtat az ablakon.

És ez csak a direkt összefüggés. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Sehol, de már sok Kelet-Európai ország az F-16-hoz szükséges amerikai képzés ára láttán is húzza a száját. Éppen ezért közösen tervezi több ország a pilótaképzést.

Európai pilótakiképző program indításáról döntött a NATO tizenegy védelmi minisztere



Ezen sztem nincs vita, de ha folyamatosan bővítünk 2 Gripen századig akkor 6-8 L-39 elfér képzésre, szinten tartásra. A bérképzés pedig netto haszon, amit vissza lehet pörgetni a rendszerbe. Sztem a térségben nagy igény lesz megfizethető áru pilotaképzésre. A csehek farvizén ebbe simán beszállhatunk.

Alapvetően a sugárhajtású kiképzőgép beszerzés 2016 óta a Zrínyi 2026 céljai közt szerepel. Kevés dolog volt ennyire konkrétan megfogalmazva, de ez igen. Nem kell meglepődni, amikor bekopogtat az ablakon.

És ez csak a direkt összefüggés. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
Sorry, de jelenleg a NATO közös pilótaképzés nem több mint egy memorandum:
https://aero-space.eu/2020/09/08/ne...litary-pilots-and-conditions-for-its-success/
Fizetett reklám:) Az Alb, NG-t tolja.
Megj:
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Bérképzés:
A good quality ground infrastructure, enough airspace and a large enough airport able to provide for intensive air traffic are all needed.

Ebből mi van meg?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 921
22 521
113
. Indirekt módon még több mindenre is van lehetőség, főleg a légierőhöz kapcsolódó hazai hadiipari kapacitások megteremtéséhez. Ehhez lehet ez a megrendelés a belépő.

Mivel rendszerben gondolkodik a Zrínyi, így itt sem önmagában az kiképzőgép beszerzést kell nézni.
Ebben bízom én is, nyugi, ha már,... de (külön) véleményem azért csak lehet... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 483
27 862
113
akkor most gondold végig, hogy mi lenne, ha a minimum 3x annyiba kerülő M346-ot melegítené ránk @blogen De bármelyik nagysebességű kiképzőgép, amelyik az F-35-höz elengedhetetlen (Pl.: KAI T-50, T-7 Red hawk, M346 Mater) minimum a duplájába kerül, és a fenntartása sem annyi...
Már jópárszor leírtam, hogy a lengyelekkel közös üzemeltetés esetén preferálnám csak végső megoldásként a saját kiképzőgépet.

- Tehát a legjobb megoldás valamilyen nemzetközi programba becsatlakozni és itthon max Zlin +valamilyen turbopropból féltucat, hogy ne teljesen hülye/alkalmatlan növendékeket küldjünk ki!
- Ha ez nem járható, akkor itthon Zlin +valamilyen turboproból féltucat és emellé hat darab M346 Master a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Ha vennünk kell, akkor a legszükségesebb minimálmennyiségben, de azt a típust kell válasszuk, ami képes az F-35-re, teljes értékű harci pilótát kibácsájtani, hogy semmilyen meglepetés ne érje ott az újjoncokat, ne a százötvenmillió dolláros technikát zúzzák le. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy lesz e magyar F-35 vagy sem, a kaput ne zárjuk be, hogy a légierőnk kényszerűen háztáji pilótaképzése alkalmas legyen erre!
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
Már jópárszor leírtam, hogy a lengyelekkel közös üzemeltetés esetén preferálnám csak végső megoldásként a saját kiképzőgépet.

- Tehát a legjobb megoldás valamilyen nemzetközi programba becsatlakozni és itthon max Zlin +valamilyen turbopropból féltucat, hogy ne teljesen hülye/alkalmatlan növendékeket küldjünk ki!
- Ha ez nem járható, akkor itthon Zlin +valamilyen turboproból féltucat és emellé hat darab M346 Master a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Ha vennünk kell, akkor a legszükségesebb minimálmennyiségben, de azt a típust kell válasszuk, ami képes az F-35-re, teljes értékű harci pilótát kibácsájtani, hogy semmilyen meglepetés ne érje ott az újjoncokat, ne a százötvenmillió dolláros technikát zúzzák le. És ebből a szempontból tök mindegy, hogy lesz e magyar F-35 vagy sem, a kaput ne zárjuk be, hogy a légierőnk kényszerűen háztáji pilótaképzése alkalmas legyen erre!

Rendben, és mikorra érkeznének az magyar F-35-ök?