Repülés közben lényegesebb szerintem, hogy nehezebb legyen kiszúrni. Földön többnyire a hangárban vannak amúgy is a H145M-ek.
Alulról nézve jó a szürke, felülről inkább a "terepszín" lenne jobb. A szovjet Hindek alulról világos kékek voltak, felülről/oldalról terep-mintásak. Szerintem ez lenne a legjobb. A szerbek pl. egy
terep-festést választottak a helikoptereiknek, a US Army Lakotak meg olajzöldek - biztos ők is "fogyatékosok" ahogy te mondod.
Igazából a helikopterek festésének viszonylag kis szerepe van az elrejtésükben, hiszen infra-érzékelők (pl. RM FIRST, IRST-k) és AESA radarok korában már nem olyan lényeges a vizuális észlelés, mint amikor 5-8 km-es hatótávolságú Sidewinder és Atol rakétákkal és gépágyúkkal voltak felszerelve a vadászgépek. Konkrétan látni kellett vizuálisan a célt, hogy rálőhess. (Valószínűleg ezért voltak MIG-21-eseink mind terep színűek - akár csak az szovjet gyártású helikoptereink is).
Ezért lehet mondani, hogy picit "divat" vagy "trend" kérdése, hogy ki milyen festést választ: nem igazán ezen fog múlni, hogy észreveszik-e. Nyilván a piros, sárga meg egyéb rikító színeket hagyjuk - de hogy szürke vagy terep-minta annak a kicsi a jelentősége. Haderőnként változik, hogy hol mi a "trend": az éghez vagy földhöz igazítják-e a festést.
Nekem a "földi festés" jobban tetszik, de az éghez igazodó szürkében is van logika. Mind a kettő lehet jó.