A magyar hadiipar napjainkban

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ezt a ppe ws tes ppe hb elyellatokat miota gyartja a propatria? Csak mert eddig nem lattam az oldalukon pedig havonta ra ra nezek
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Ugye az nem az MCLOS-os ezer éve elavult szar Malyutka
Azon gondolkodok hogy ha ők képesek egy régi 30 éves konstrukciójú Bov ból ezt kihozni. Akkor mi is tudnánk a komondor rok helyet egy normálisabb 4x4 et tervezni és gyártani. A mistraloknak illetve ATGM nek.
Ott vannak a fejek a videó végében. A legújabb már rádió irányítással is rendelkezik. Nem a legmodernebb cucc sokkal inkább hogy mit tudtak belőle kihozni. És ahogy látom a legújabbat Helikopterre is rá lehet intregrálni. 200m/s sebesség.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 249
5 293
113
Azon gondolkodok hogy ha ők képesek egy régi 30 éves konstrukciójú Bov ból ezt kihozni. Akkor mi is tudnánk a komondor rok helyet egy normálisabb 4x4 et tervezni és gyártani. A mistraloknak illetve ATGM nek.
Ott vannak a fejek a videó végében. A legújabb már rádió irányítással is rendelkezik. Nem a legmodernebb cucc sokkal inkább hogy mit tudtak belőle kihozni. És ahogy látom a legújabbat Helikopterre is rá lehet intregrálni. 200m/s sebesség.
Itt az a kérdés, hogy nekik mennyi maradt a hadiiparból és nekünk mennyi. Illetve mekkora befektetéssel tudnák az ő szintjükre eljutni ha őket vesszük alapul.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Illetve mekkora befektetéssel tudnák az ő szintjükre eljutni ha őket vesszük alapul
Hát nem ismerem a magyar had ipar helyzetét de a látva őket biztosan legalább 6-8 év és jelentős befektetésekkel. És így is csak elérnénk őket szerintem.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 539
12 771
113
Nem tudom, hogy linkelte-e már valaki, ha még nem, akkor itt van egy kis visszatekintés a magyar hadiipari fejlesztésekre.

87120.jpg

Sárhidai Gyula - Hajdú Ferenc:
A Magyar Királyi Honvéd Haditechnikai Intézettől a HM Technológiai Hivatalig

katt a linkre, PDF, négy rész.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 312
8 812
113
Pedig debizony. Sőt, ha igaz a híresztelés, a többit is ők fogják majd.

Megérte nekik a két kis mókussal jó munkát végezni, mégpedig határidő előtt, még ha nem is keresték magukat agyon rajta, de így most már van referencia munkájuk a honvédség felé, így már bízhatnak abban, hogy majd később is ők kapják a többi EC-t.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 531
132 401
113
A bmw nem ment oda mert nincs repülőtér! Ez itt nem volt hatrány? Egy repülőgépes cégnél?
Ahogy en látom Miskolc egy haldokló, pusztuló varos. Talán meg épp idejében jött ez a hír. Ugyanakkor miert épp Miskolc? Miért nem Debrecen vagy Nyiregyhaza? Szerintem Db ideálisabb lett volna.
Épp azért hogy fejlődjön.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 875
7 166
113
A bmw nem ment oda mert nincs repülőtér! Ez itt nem volt hatrány? Egy repülőgépes cégnél?
Ahogy en látom Miskolc egy haldokló, pusztuló varos. Talán meg épp idejében jött ez a hír. Ugyanakkor miert épp Miskolc? Miért nem Debrecen vagy Nyiregyhaza? Szerintem Db ideálisabb lett volna.
Nem , ez egy olyan folyamat pont amihez nem kell reptér mert olyan munka fog folyni amihez a reptér mint olyan csak extra lenne de nem elsődleges , a karbantartás ebben az iparban kicsit más mint mondjuk egy autónál , ha egy gépről leszednek egy hajtóművet akkor akár több hónapig is parkoló pályára rakják , tehát bőven elég idő van karbantartásra küldeni teherautóval , ez főleg igaz akkor ha a hajtóműben beazonosítják a hibát , kiszerelik az alkatrészt és csak azt küldik el ,a vasba kerül másik és már megy is vissza a madárra egy földi teszt után , sok ilyet láttam , wizznél volt olyan hogy a gép hajtómű hiba miatt visszafordult , az itthoniaknak sikerült beazonosítani hogy csak egy szivattyú a hiba , gyors csere , teszt és este már rakták is vissza a hajtóműt a 321-esre , a kiszedett darabot meg küldték vissza a gyártóhoz. Miskolcra szerintem meg azért esett a választás mert 400 embert könnyebb leakasztani elvileg mint egy debrecenből ahova épp bmw gyár megy de ehhez már nem nagyon értek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A bmw nem ment oda mert nincs repülőtér! Ez itt nem volt hatrány? Egy repülőgépes cégnél?
Ahogy en látom Miskolc egy haldokló, pusztuló varos. Talán meg épp idejében jött ez a hír. Ugyanakkor miert épp Miskolc? Miért nem Debrecen vagy Nyiregyhaza? Szerintem Db ideálisabb lett volna.
Nem repülőgépeket fognak javítani, hanem repülőgépekről leszerelt hajtóműveket, vagy a hajtóművekről leszerelt segédberendezéseket: tüzelőanyag és olajszivattyúkat, szűrőket, generátorokat, szelepeket, tüzelőanyag-fúvókákat, starter-turbinákat, segédberendezés-meghajtásházat, stb.. Egyikhez se kell repülőtér mert ezeket kamionnal szállítják, egyetlen kitétel hogy a hajtóművet csak légrugózású kocsival szabad szállítani. Ráadásul Debrecenben épp elég lesz ha a BMW-hez tudnak megfelelő munkaerőt szerezni, szerintem nem az a cél hogy a két német cég egymást ölje a munkaerőért.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Nem repülőgépeket fognak javítani, hanem repülőgépekről leszerelt hajtóműveket, vagy a hajtóművekről leszerelt segédberendezéseket: tüzelőanyag és olajszivattyúkat, szűrőket, generátorokat, szelepeket, tüzelőanyag-fúvókákat, starter-turbinákat, segédberendezés-meghajtásházat, stb.. Egyikhez se kell repülőtér mert ezeket kamionnal szállítják, egyetlen kitétel hogy a hajtóművet csak légrugózású kocsival szabad szállítani. Ráadásul Debrecenben épp elég lesz ha a BMW-hez tudnak megfelelő munkaerőt szerezni, szerintem nem az a cél hogy a két német cég egymást ölje a munkaerőért.
Khm...a bmw nem csak Debrecen tábláig toboroz. Ha nyilvános lesz az infó, jelzem...de 100 km-es rádiuszt nyugodtan számíthatsz ;)
 

igaziigaz

Well-Known Member
2019. február 11.
351
288
63
Azon gondolkodok hogy ha ők képesek egy régi 30 éves konstrukciójú Bov ból ezt kihozni. Akkor mi is tudnánk a komondor rok helyet egy normálisabb 4x4 et tervezni és gyártani. A mistraloknak illetve ATGM nek.
Ott vannak a fejek a videó végében. A legújabb már rádió irányítással is rendelkezik. Nem a legmodernebb cucc sokkal inkább hogy mit tudtak belőle kihozni. És ahogy látom a legújabbat Helikopterre is rá lehet intregrálni. 200m/s sebesség.
Elég megnézni a cseh fórumokat, hogy mi véleményük a "modernizációkról" papíron jók, de a gyakorlatban a t72 modernizációjukat is fikázzák és a magyarokat irigyelik, hogy képesek újat venni ők meg foltozgatnak. A szerbek ugyanez és leginkább nekik mutatóba vannak a cuccaik 1-2 darabszámokkal. Ezek nem igazi fegyvergyártások A tótok még vicceskednek de nekik se jön össze a minőségi cuccok. Egyébként a Currus révén hasonlókat lehetne csinálni ha nagyon akarnák erőltetni. Tehát semmivel sincsenek előrébb ezek.