1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A német lista végén található gépeket 2018 második felében adták át, azok azért is repültek kevesebbet.
    A korábbi gépeknél a kis óraszámot esetleg valamelyen tervezett karbantartás is befolyásolhatja.
    Azt meg tudja valaki mondani, hogy az A400M-nél hogyan alakulnak az előírt karbantartások? Mennyi idő után mit kell elvégezni és az mennyi ideig tart?
     
    fedett_mókus likes this.
  2. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem neked szólt az amit idéztél ez az egyik ,a másik a nem igazán érdekel amit felsoroltál a pontokban mert leírtam már hogy IGEN pazarolnak össze-vissza , ez tény rendben , értem , de pont ahogy engem se, őket se érdekli ez a dolog mert van rá pénzük és inkább kísérleteznek és abból tanulnak , megesik az ilyen , amúgy láttam már amit linkeltél , nem rossz film
    (kiegészítés : értem én molni hogy rengeteg problémád van és biztos feszült vagy de kérlek szépen ne itt köss bele abba akibe csak tudsz mert rohadt idegesítő hogy az ember már nem tud írni egy kommentet normálisan úgy hogy te ne kezdenél el személyeskedni , semmi besértődés nem volt a kommentemben , mint ahogy anno se de látom téged ez nem zavar, rugjuk ahol ér elvet használod, tanácsolom hogy járj el futni vagy valamit csinálj hogy le tudd vezetni a feszültséget mert itt rohadt idegesítő, köszi)

    hát ha ugyanazok a szabályok vonatkoznak rájuk mint a polgárikra ( szerintem igen) akkor a következő:
    -A check : minden 400-600 repült óra után ( kb 50-70 munkaóra összesen, 4-6 ember végzi és olyan 10 órát áll a gép a hangárban , legalább is anno letudták ennyi idő alatt de típusfüggő))
    -B check: 6-8 havonta ( 160-180 munkaóra , 1-3 napot áll a hangárban a gép de típusfüggő))
    -C check: 20-24 havonta (ez az első "komolyabb" pihi , 6000 munkaóra kb és 1-3 hetet vesz igénybe de típusfüggő))
    -D check : 6-10 évenként (50000 munkaóra és 2-3 hónapot vesz igénybe de típusfüggő)
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    "On 7 September 2018, the French Air Force announced that they had logged 10,000 flying hours with their fleet of 14 A400Ms
    (1st delivered Aug 01, 2013)"

    5 év alatt 10 ezer órát repültek a franciák a 14 géppel.
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Három. Végül azért nem csak 1, mert olyan kötbért kellett volna fizetniük, hogy olcsóbb megépíteni a maradék kettőt.
     
    borisz, misinator, fishbed and 3 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Na tessék...
     
  6. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    sok dolgon nem változtat abban amit írtam , de látom nem esik le
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem fejtem ki. Hidd csak azt, hogy buta vagyok. Sajnálom, hogy te valamiért nem hozhatsz fel az érveid mellett hivatalos forrást, biztos nagyon nehéz lehet neked.
    De, hogy te honnan a jó öreg tündérmesekönyvből vetted ezt a fél éves amerikai elő-bölcselkedést, azt nem vágom.

    Ez egy szép szöveg volt. Gondolom a fogalmazás még úgy sem az erősséged, hogy hozzád képest én vagyok a buta.
    Az általam kiemelt rész a kedvencem.
    Ezt a zagyvaságot te honnan vetted?!
    Amúgy érdekes, hogy épp az általad tipikus magyar mentalitásnak tartott pénzügyi felülvizsgálat (mert így hívják) vetett véget a RAH-66 Comanche-nak is.
    :)
     
  8. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem hiszem hogy buta vagy csak szerettem volna nyomatékosítani hogy szeretnék valami bizonyítékot arra amit mondasz , ha megsértettelek akkor bocsánatot kérek
    a család egyik nagyon kedves ismerőse mesélte aki benne volt nem egy ami programban már :)
    nem tudom mire gondolsz, kitudnád emelni hol rossz a fogalmazásom?
    nem nem nem :D nem az a magyar mentalitás , arra céloztam hogy csak a kudarcokat nézzük nem azt ami utána a kudarcok eredményeképp leírható tapasztalat
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Értem én, hogy te azt állítod, hogy "ahol gyalulnak, ott forgács is van", a baj csak az, hogy nincs érdemi választói/adófizetői kontrol az ilyen becsődölt, vagy becsődöltetett hadiipari túlköltekezések felett.
    Nem mind arany, ami fénylik.
    Ezek a fiaskók nagyon is jó pénzek a tenderen indulóknak.
    Na nem mindegyiknek. De vicces, hogy pl a Northrop, amelyik ezer éve az örök vesztes a különféle tendereken (YA-9, YF-17, F-18L, F-20, YF-23), vígan éli világát (az F-35-ös program egyik legnagyobb hazai beszállítója), a McDonnell Douglas azzal, hogy társként elbukta az YF-23-assal az ATF tendert, nem választották be a pályázatát a JSF programba úgy került csődbe és felvásárlásba, hogy javában dolgozott a Navy által bebiztosított 500 darabos Super Hornet kifejlesztésén, megnyerte a Hornet-tel a finn és svájci tendert, elkezdte exportálni is az AH-64D-t és gyártani a C-17-et. Továbbá az F-15I-t és az SA-t is.
    Nem épp egy kudarcközeli állapotnak nevezném.
    A Boeing általi felvásárlás során még a névhasználati jogot is elvették! Nem különös?

    Szóval az amerikai hadiipar egy felettébb érdekes üzleti környezet.
     
    nyugger, fip7, fishbed and 4 others like this.
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    az szép... évente 10000 óra se lenne sok ennyi gépre...
    legalább nem kopnak...
     
  11. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    látod ebben egyetértünk :D
    igen, az katasztrofálisan kevés szerintem
     
  12. Ratamahata

    Ratamahata Well-Known Member

    Nincs ebbe semmi extra, az a vállalat amelyik megtolja az elnök kampányát, zsírosan vissza lesz hálálva az adófizetők pénzéből..... miután senki nem ellenőrzi így brutális pénzeket lehet belőle kiszedni.... azt mondanak fejlesztési költségre amennyit akarnak...
     
    fedett_mókus likes this.
  13. misinator

    misinator Well-Known Member

    Tehát akkor eddig hozzák egy KGST személygépkocsi akkori átlagos(?) használatát; hétvégi járgánynak megteszi.
    Azért ma már máshol kéne tartania - bármilyen összetett és bonyolult is - egy új repülőgép konstrukciónak...
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mostanság volt hír, hogy már koppannak ki az üzemidők az első szériás EF Typhoon-okból.
    Azok tán olyan sokat repültek volna mostanáig?
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Na! Mivan. Olcsóbb lett már?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vagy csak azok a gyártási hibások, amiken nem végezték el a javítást és 4000 óra után game over?
     
    borisz likes this.
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Pontosan, egy marhasag 10 ezer orat "katasztrofalisan" kevesnek hivni, amikor egyreszt fogalmunk sincs, miert, maszreszt mihez kepest? A jarorozo vadaszok meg jobban is hajtva vannak, de ehhez kepest peldaul a lengyel F-16-osok (regi Block 52+) 12 ev alatt 50-60 ezer ora kozott repultek - 48 gep...
     
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    En semmit sem kevertem, en az eredeti gyari specifikaciokat ideztem, mindket gepnel. Viszont rolad kiderult, hogy nem is ertetted, miert sokkal elonyosebb felszallasnal a turboprop mint a turbofan, kulonosen tactical kornyezetben, masreszt hogy keptelen vagy tenyeket elfogadni, ha azok ellenkeznek a teves elkepzeleseiddel.
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    A wunstorfi melle masodik allomashelyet kap a nemet A400M flotta Bajororszagban, a lechfeldi bazison: https://www.br.de/nachrichten/bayern/a400m-wird-auch-in-bayern-stationiert,RE0OLhb
    Ami erdekes, hogy az eddig atvett 25 Atlast - ha jol ertem, egy nemetes leellenorizhetne - a Bundeswehr a szallitokapacitas gerincenek nevezte...

    Meg erdekesebb, hogy a wunstorfi repter is igen spartai bazis, igy feltetelezem, hogy Magyarorszag is el tudna helyezni 2-3 darabot szinte azonnal:
    [​IMG]
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    A sok legbol kapott velemenyt ignoralva ezt a targyi tevedest azert kijavitom: termeszetesen pont befer a Puma, a Wikipedian konkretan irjak is, hogy a design envelope pontosan az A400M ill 35 tonna volt, ezert teljesen harckesz allapotban elviszi az alaptipust: "The whole combat-ready vehicle in its base configuration will be air transportable in the Airbus A400M tactical airlifter.[1]."
     
    pöcshuszár likes this.

Ezen oldal megosztása