1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem tudom, te mihez vagy szokva, de nagyon érzékeny lehet a füled. Szerintem te nem hallottál közelről Szu-22-est hajtóművezni. Az hangerő.
    A 11 ezer méteren halkan elbúgó cérnahangú A400M az egy kultúrprogram. Abból is a matiné előadás. Mintha valami Pilatus gyakorlógépet hallgatna az ember.

    Mondom, An-22-es. 7500 méteren áthaladó.
    6.5 méteres koax légcsavarok. Az ablaküveg is belezörrent, mikor áthaladt felettem.
    Mikor 96-ban 13-as pálya szerint jött be Ferihegyre itt Újpest felett, alacsonyan, az egész lakótelep kapkodta a fejét...
     
    fulcrum11, fishbed, alfa74 and 2 others like this.
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    Oh, az az ellenforgos, ugye? Olyasmi lett volna az AN-70-es is, akkor az is hangos lett volna...
    Nem, en nem hallottam ilyesmit, en budai vagyok, a dombok miatt nemigen jartak felenk ereszkedes kozben. :D
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Műveletlen vagy, ha ilyeneket írsz...
    Illene ismerni a szovjet technikát is. Az An-22 és az An-70-es két külön világ, két külön hajtómű, két külön tervezőirodától, két külön évtized és felfogás.
    Az egyik egy orosz (német) koax turboprop, a másik egy ukrán koax propfan.
     
    fishbed, fip7 and vilmoci like this.
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Az,hogy az A400-s amennyire lehet halk legyen az egyik tervezési szempont volt.
     
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Miért jó neked, ha hangos...?!? - Egy hangos hajtóműből jóval kevesebbet tudnál eladni, mert a civil piacon senki sem venné meg...! A csak katonai megrendelések miatt csak töredék bevételed lenne.

    Egy alacsonyan áthúzó zajos vadász talán el tud rettenteni néhány tapasztalatlan katonát. - No de mit csinál 1 zajos szállítógép...?!?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Civilek így sem veszik.
     
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Lehet, hogy annak szamit, de nem nekem, en informatikus vagyok eredetileg. :cool:

    En csak arra celoztam, hogy azon is ellenforgo legcsavarparok vannak es az is zajos. :)
     
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Turboprop hajtóművet vesznek, a turboprop utasszállítókhoz - lásd a Dash-8 és az ATR gépeit /hogy csak a legnagyobbakat említsem/...
    Civil koax turboprop gép tudtommal nincs, mert megsüketülnének az utasok és sok reptéren le sem szállhatnának...
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az A400M hajtóművét nem veszik és ez egy A400M topik nem általaban turboprop topik.
     
    Wilson likes this.
  10. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    És erre az első designed építve egy kisebb két hajtó műves verziót is létrehozhatnának (15-18t max teherrel).
     
    LMzek 2.0 likes this.
  11. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ezt annak mondd, aki az Atlas topikban szóba hozta a koax turbopropot...!
    /Amúgy az Atlas hajtóművét és annak gyártóját is kifejezetten az A400M miatt hozták létre, ami jelentősen növelte a költségeket...!/
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azért ez nem lenne olyan bonyolult. Akár úgy is, hogy a Transall-t modernizálják/építik át.
    Biztos vagyok benne, hogy ez volt a terv. Kérdés, hogy mennyire akarna az Airbus mostmár létrehozni egy A200M-et. Mindenesetre az eredeti számozás erre utalna! ;)
     
    LMzek 2.0 and Tegin like this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az A400M egy katonai teherszállító repülőgép. Senkit sem érdekel, hogy mennyire zajos.
     
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem úgy van, hogy korlátozhatják a polgári repülőterek használatát, amennyiben nincs polgári cert.-je? (kérdezem, nem kötözködök!!!)
     
    Parapitecus likes this.
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én úgy tudom,hogy igen,de remélem ha nem így van egy nálam hozzáértőbb majd kijavít.Állítólag az az egyik oka,hogy az A400 tervezésénél fontos szempont volt a minél halkabb működésés,hogy korlátozás nélkül használhassa a polgári reptereket.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez nem így megy. A zajkorlátozás a polgári gépekre vonatkozik. A katonai gépek különleges besorolású gépek, azok engedéllyel bárhol jöhetnek-mehetnek. És akkor még nem is beszéltünk a kettős feladatú repülőterekről. Mint amilyen Ferihegy is. Van katonai státusza. Üzemelhet róla akár az USAF F-15-öse is, ha erre volna igény.

    Amennyi dolga egy katonai teherszállítónak a civil reptereken van, az alapján lehet akár zajos is. Meg fogja kapni a hatóságoktól az engedélyt.
     
    arcas, alfa74 and fishbed like this.
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Mivel nem értek hozzá, ezért én nyugodtan írhatok naiv kérdéseket...

    Én azt tudom elképzelni laikusként az általad javasolt megoldás hátrányaiként, hogy:
    - bonyolult, tehát drága, de akkora hatásfok növekedést nem hozna, akkor már inkább teljes értékű koax.
    - Lehet a mérnökök jobban preferálják azt, hogy a légcsavartollak tiszta, örvénylésmentes közegben dolgozzanak, amikor is minden sebességen és magasságon kihozhatják a gyakorlati maximumot. Gondolom, ez is az egyik oka, hogy pl. a tolólégcsavarok is azért annyira nem terjedtek el.
     
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ha már ugye RAF és Atlas ez a cikk 2018 januárban született és az RAF Ruman műveletében résztvevő Atlas szerepvállalásáról és a vele való tapasztalatokról szól.Van benne egy kis összehasonlítás a C-130-l kapcsolatban is,szerintem érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat.Annyit még hozzá tennék,hogy a cikk születése óta az A400 képességei folyamatosan bővültek.

    https://www.aerosociety.com/news/atlas-shoulders-the-load/
     
    LMzek 2.0 and pöcshuszár like this.
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Tévedsz, az "ennél hitelesebb forrás" - aminél tényleg nincs hitelesebb - az maga a piac. Ha 1 gép jó, az ár-érték aránya megfelelő, költséghatékonyan üzemeltethető és bevethető, magyarul megfelel a vásárlók igényeinek, AZT MEGVESZIK...!

    Ezzel szemben az A400M-et NEM VESZIK MEG...!!!
     
  20. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Nahh, foglaljuk össze.

    Az A400M egy koncepcionálisan elcseszett konstrukció, az ellenforgó, egyedi meghajtásával. Ettől eltekintve egy rakás dolgot alapból tud, amit a nagy előd (amit mindenki ismer és tisztel, és nekünk bőven elég lenne, négy motorja van, Lockheed, stb.) is tud, csak külön kell rá kérni.

    Egyébként a teljesítménye amellett, hogy véleményes, hiszen messze és gyorsan szállít, mindazonáltal a szállítható mennyiség nem stratégiai, bár több, mint a nagy elődé.

    Nagyon szép!

    Sajnos az üzemeltetéssel sok baj volt, most megoldódni látszik sok minden, de ezzel együtt még mindig nem egy nagy előd szint. Jó gép ez, nekünk kicsit nagy (mégsem elég nagy, ha már nagy, ez vele a legnagyobb baj), nekünk kicsit sok vele a macera, meg kicsit drága is.

    De nagyon szép!

    Viszont, és ez nagyon fontos, egy mondjuk 60-70-os rendelkezésre állás ettől a géptől még mindig sokkal több lenne, mint a most rendelkezésre álló NULLA, ami még akkor is sokáig így lesz, ha valami isteni csoda folytán holnap leszállna az új gép Kecskeméten.

    Nos, szerintem mindenki engedje el a hitéleti nézőpontot, és haladjunk tovább! Veszik, nem veszik, meglátjuk, mi mit veszünk...
     

Ezen oldal megosztása