1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De tényleg mi jár ezen "emberek" fejében...?

     
    fishbed likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  3. alali77

    alali77 Well-Known Member

  4. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Én meg azt nem értem, hogy pl.: egy csoffadt Babettára -aminek a teljesítménye, de főleg a gyorsulása valahol a béka segge alatt kettővel van- kell bukósisak és moped kategóriájú jogosítvány; ezzel szemben az elektromos biciklire, meg robogó kinézetű elektromos közlekedési eszközökre meg nem kell egyik sem, pedig szerintem a menetteljesítménye, gyorsulása sokkal jobb, mint a példaként hozott Csehszlovák csodáéra.
     
  5. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Én meg azt nem értem, hogy pl.: egy csoffadt Babettára -aminek a teljesítménye, de főleg a gyorsulása valahol a béka segge alatt kettővel van- kell bukósisak és moped kategóriájú jogosítvány; ezzel szemben az elektromos biciklire, meg robogó kinézetű elektromos közlekedési eszközökre meg nem kell egyik sem, pedig szerintem a menetteljesítménye, gyorsulása sokkal jobb, mint a példaként hozott Csehszlovák csodáéra.

    Meg jogsi sem ártana, ma reggel épp láttam, hogy egy ilyen elektromos robszival elcsapnak egy gyalogost a JÁRDÁN!
     
    antigonosz, misinator, fip7 and 2 others like this.
  6. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Pont ezt írtam. Sisak+jogsi.
     
    antigonosz and hunter85 like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most tényleg csak a kamerák miatt, vagy tényleg ennyivel több köcsögbarom balfasz van az utakon? 2011 óta tekerek és régről gyakorlatilag nem tudok ilyeneket felidézni. Ma alig telik el nap, hogy ne lássak súlyos szabálysértést...
     
    fishbed likes this.
  8. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    fulcrum11 likes this.
  9. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Is - is szerintem
     
  10. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Hiszem, ha látom (az üzletekben).

    Azt persze továbbra sem válaszolták meg, hogy ha az akkuk már szupik lesznek, és mindenki villanyautóba ülne át, akkor az elektromos hálózat hogy lesz elég kapacitású az igények kiszolgálására.
     
    fishbed, alali77, fip7 and 1 other person like this.
  11. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Úgy, hogy bővítik. BADA-TSS.

    Ahogyan a nemlétező benzinkúthálózatot, illetve autópályahálózatot is kialakították a gépkocsik megjelenésekor.
     
    pöcshuszár likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A benzinkutak filléres dolgok a villamos hálózat bővítéséhez képest. Sőt, az első benzinkutak még kézi pumpával mentek. A villamos hálózat átszabása ennél "picivel" több lesz. A bázisteleptől induló tankautó ugyanazt az utat használja, minta a forgalom. Ha meg tényleg komoly gyorstöltőt akarsz letenni, akkor kezdheted keresni az első közelben levő HV kábelt és lehet letenni az új trafót.
     
  13. gafzhu

    gafzhu Active Member

    A másik oldal: az átlagvezető egyre lassabban megy (és nem forgalmi okokból, sőt ez okozza a dugók egy részét), aki meg siet, az megbolondul tőlük és elkezd előzni, időnként eszetlenül.
     
  14. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ha egy benzinkúton van most 6 kútfej, és azzal egy óra alatt ki tudnak szolgálni mondjuk autónként 5 perces tankolási idővel (elég laza tempó) 72 autót.

    Ha egy villanyautót fél óra lesz feltölteni gyorstöltővel, akkor 72 autó egy óra alatt töltéséhez kell 144 töltőpont. A legnagyobb Tesla Supercharger 250 kW-os, 144 ilyet egyszerre bekapcsolva 36MW csúcsterhelés jelentkezik. Hogy oldjuk meg, hogy ez ne fektesse meg a hálózatot? Benzinkútnál begördül pár naponta egy tartálykocsi, és nem dugul be tőle a város, nem kell mások szolgáltatását korlátozni. Vagy nem fog tudni gyorsan tölteni a gyorstöltő,hogy ne álljon le a lélegeztetőgép amíg Józsi tankol az állam által pármillióval dotált autójába? Esetleg kell még több autónyi akkutelep a töltőállomásra, és abból balanszolnak, hogy kisebb állandó terhelést jelentsenek? Az lesz ám a különösen olcsó és környezetbarát, főleg, hogy a 10k töltési ciklust így gyorsan el fogja érni az az akkupakk. Mert 1-2 napelem a "kút" tetejére téve ezt nem fogja megoldani, ez egy komplett hektáros naperőmű park.

    Ez egy forgalmasabb benzinkúttal megegyező kapacitás.*

    * a számítás csak szalvéta-becslés minőségű reggeli kávé közbeni szemléltetése a nagyságrendeknek.
     
  15. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Azt nem tudom, hogy az átlagos vezetőre igaz-e, de sokszor látok indokolatlanul lassan közlekedőket, mind vidéki főutakon, mind Budapesten belül.
     
    fishbed, nyugger, fip7 and 1 other person like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ilyenkor mindig a szokásos mantra jön, hogy úgyis lépésenként épül ki.
    A baj azzal az, hogy akkor fajlagosan még drágább. Mert először csak mondjuk kettő gyorstöltőt tesznek le és akkor csak 1MVA alatti trafó is elég. Majd amikor elfogy, akkor még kéne bővíteni. És ki a fene akar használt trafót venni?

    A 0 bővítéssel, csak magát töltőpont lerakását igénylő árammal töltés jövedéki adó nélkül már azonos árban van a benzinnel úgy, hogy itt szuperolcsó az áram. A németeknél a villannyal töltés már drágább, mint a benzin...
     
    fishbed and Veér István like this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sokszor meg indokolatlanul gyorsan. A szűk, 1 vagy akár két oldalt parkolós utcákban is tolják neki az 50-et...
     
    Veér István likes this.
  18. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Én azt gondolom, hogy a szintetikus üzemanyag-gyártás atomenergiával légködi CO2-ből hitelesebb program lenne a CO2 semlegességre, és ugyanúgy "már mindjárt működik", mint ahogy a lítiumos technológia. Ezt a hibrid meghajtással kiegészítve a városi levegő tisztaságában is lehet előre lépni, és nem omlik össze az elektromos hálózat.

    Ami még működhetne: cserélhető akkuk szabványos interfésszel. Akkor lehet szépen lassan egyenletes tempóban tölteni, ami az akkuknak is jobb, a hálózatnak is jobb.
     
    vata likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Szerintem a hiteles meg az lenne, hogy akkor rendeletileg -X% az engedélyezett sebesség, ami megfelel átlagosan 10% emissziócsökkentésnek. Semmit nem kell rá külteni.

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy az emberiség ezt sértésként éri meg és a szent technológiában bízik...
    Az eredmény ismert. 2 tonna feletti "környezetvédő" autók.

    Megyek sírva röhögni, mert más nem jut eszembe,
    Lehet, hogy lesz itt Kuba életérzés majd EU-ban, amikor 40-60 éves autók szelik majd az utakat, mert a f*sz akar a drága villanyizékkel szenvedni...
    Tényleg az van, hogy attól a rétegtől, akinek számít és kell elveszik az megfizethető autózás lehetőségét, úgy, hogy sanszosan nem ők a fő CO2 szennyezők. Más szennyezőben lehet, de CO2-ben sanszosan a magát kibaszottul környezetvédő Hasn jelenti, hogy 200+ felett csapatja a autóályán. Nem az, akinek azért van kocsija, mert anélkül vidéken nincs élet és megy vele évi 15 ezer km-et sem.

    Az összes EU-s döntéshozót fejbebasznám és addig nem jöhetnének ki egy szobából, ameddig legalább egy nem bundázott fizika 4-es nincs meg középsulis szinten. Akkor talán elkezdhetnének dönteni olyan téren, amihez láthatóan teljesen hülyék.
     
    misinator, fishbed, alali77 and 3 others like this.
  20. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    A kisautók üzemanyaga is lehetne szintetikus, és kisebb akkucsomaggal is lehetne 20km "tiszta" közlekedés, ami nekem egy szaladgálós napra a városban elintézni dolgokat elég szokott lenni, illetve amíg egy partnernél vagyok, a kocsi szépen konnektorról töltődhetne _lassan_, ha van rá lehetőség, pár újabb kilométer tisztább közlekedést betárazva.

    Szerintem vannak tachnológiailag is jó dolgok a horizonton, de nem kizárólagosan,és nem vak megváltóvárással kéne kezelni őket. 20km elektromos üzemmel tesóm elmegy a szomszéd faluba melóba. Lehet olcsó hibridet is fejleszteni, csak limitált lesz a tudása, de sokkal nem lesz se drágább, se nehezebb.

    Ehelyett kinyírják a kisautókat szőröstül-bőröstül.

    Az új Cliot akarom már kipróbálni, a kuplung mentes hibrid hajtásával.

    A sebességcsökkentés meg ... nem gondolom, hogy maradéktalanul működne. Sokszor így is alig lehet haladni az önkéntes környezetvédőktől :)
     

Ezen oldal megosztása