Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Spoiler: nem wc papír.

PCESuBn.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 679
113
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...


Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
Néhány dolgot még mindig jobban csinál a komplett autóiparnál. A saját árkategóriájukban USA és EU piacvezetők (évek óta) és még úgy is röhögve lenyomják a konkurenciát, hogy már kaphatók legalább 1 éve az első komolyan vehető "Tesla-killerek".

Illetve amióta létezik, de legalábbis a Model S óta temetik a céget ("lufi" meg "hülye befektetők" stb stb).
A piacvezetőségük, az értelmesen csinált vertikalizációjuk (sokkal kevesebb beszállítójuk van, mint egy átlag autógyárnak, ugyanis rengeteg mindent házon belül fejlesztenek és gyártanak) és a "szerencsés" politikai környezet miatt imádják a befektetők.
Legalább 5 éves előnye van a Teslának mindenki máshoz képest EV know-howban. Talán a feltörekvő (/"prémium") kínai modellektől kéne tartaniuk.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Vajon meddig mehet a csonthülye befektetők hülyítése?
Lassan az Idiocracy film szintjén vagyunk...


Az persze majd amikor kideről erről és a világ stártáp mániájáról, hogy a nagy büdös semmi van mögötte, akkor persze mindenki érezni fogja a reccset.
Akkor nézd meg az RTL-es cápás befektetős show baromságot. Marson akar valaki kertészkedni és ez már sztártáp...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 679
113
Néhány dolgot még mindig jobban csinál a komplett autóiparnál. A saját árkategóriájukban USA és EU piacvezetők (évek óta) és még úgy is röhögve lenyomják a konkurenciát, hogy már kaphatók legalább 1 éve az első komolyan vehető "Tesla-killerek".

Illetve amióta létezik, de legalábbis a Model S óta temetik a céget ("lufi" meg "hülye befektetők" stb stb).
A piacvezetőségük, az értelmesen csinált vertikalizációjuk (sokkal kevesebb beszállítójuk van, mint egy átlag autógyárnak, ugyanis rengeteg mindent házon belül fejlesztenek és gyártanak) és a "szerencsés" politikai környezet miatt imádják a befektetők.
Legalább 5 éves előnye van a Teslának mindenki máshoz képest EV know-howban. Talán a feltörekvő (/"prémium") kínai modellektől kéne tartaniuk.
Nocsak, a Daimler is vertikalizálni akar. Kicsit elkéstek vele.
...ezen a gyakorlaton változtatnak az új, kifejezetten elektromos modellekhez tervezett, 2024-től gyártani tervezett MMA és MB.EA platformokkal: ezekbe már teljes egészében házon belül tervezett hajtásrendszer kerül. Schaefer szerint arról még nem döntöttek, hogy a gyártást is házon belül oldják-e meg.
A tipikus jelenkori autógyártó fő kompetenciája az autó gyártása, piaci bevezetése (és az ezzel járó töméntelen adminisztráció) és a dealerhálózat fenntartása. A fejlesztések túlnyomó többsége már rég a beszállítóktól jön (kivétel a Tesla).
Kíváncsian várom, hogy a Daimlernél most megszületni látszó akarat vajon hova növi ki magát. Szerintem sehova, egy üres butikmárka lesz a Mercedes, mert valójában a közeljövő autóinak műszaki tartalma igazából indifferens lesz a legtöbb vásárló/bérlő számára.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113

“…Például mára általánossá vált a nagy szilárdságú alkalmazása, amivel úgy lehet masszív karosszériákat alkotni, hogy azok könnyűek is egyben. Példa erre több egy tonna alatti, vagy a körüli japán kisautó (Suzukik, Mazda 2, stb.), bár ezek kibontakozásának sem használ az európai szabályozásban alkalmazott, a súllyal korrigáló képlet. (Ami annál inkább hajtja a vizet a közkedvelt SUV-ok malmára)…”

Hát igen.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 861
15 262
113
Egyszerűen nem értem ami történik. Illetve hogy miért.

Azon túl Így lehet pár másodperc alatt többmillió forintos, kimenthetetlen kártérítési és büntetőpert húzni a nyakadba.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Egyszerűen nem értem ami történik. Illetve hogy miért.

Azon túl Így lehet pár másodperc alatt többmillió forintos, kimenthetetlen kártérítési és büntetőpert húzni a nyakadba.
Én ezt simán letöltendőt is adnék.
Nem látszik a morál semmiféle megváltozása.
Akkor mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért.
A nevetséges pénzbüntetések és ejnyebejnye nem használ láthatólag semmit.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 795
113
A helyiek elmondása szerint, egy emelkedőre vezették az elszabadult, rakott tehervonatot, ahol megállt. A szlovákok nem tudtak magyarul, eleve későn szóltak és így nem is tudták elmondani rendesen, hogy mi a baj.

Majdnem összement az IC-vel, mert csak úgy, a semmiből megjelent egy mozgó rakott tehervonat.

De a vonat után jöttek gk-val a szlovák vasutasok és rendőrök.

Nagy szerencse volt, a magyar vasutasok hárították a bajt. :)

 
M

molnibalage

Guest
A helyiek elmondása szerint, egy emelkedőre vezették az elszabadult, rakott tehervonatot, ahol megállt. A szlovákok nem tudtak magyarul, eleve későn szóltak és így nem is tudták elmondani rendesen, hogy mi a baj.

Majdnem összement az IC-vel, mert csak úgy, a semmiből megjelent egy mozgó rakott tehervonat.

De a vonat után jöttek gk-val a szlovák vasutasok és rendőrök.

Nagy szerencse volt, a magyar vasutasok hárították a bajt. :)

Az igen.
Viszont ez jól mutatja mennyire jól tartja sebességét egy vonat, ha megindult.
Nemrég volt erről szó.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 379
24 795
113
Az igen.
Viszont ez jól mutatja mennyire jól tartja sebességét egy vonat, ha megindult.
Nemrég volt erről szó.
Hét igen, az a fránya gördülési ellenállás, meg a tehetettlenség.

Ebben az esetben a rakomány 2200 t volt és kb. 40 km/h-val is suhant, a lerakott fékező sarukat egymás után kidobálta.

Ja, én nem vagyok és nem is voltam vasutas, sem MÁV alkalmazott. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 652
55 301
113
Hét igen, az a fránya gördülési ellenállás, meg a tehetettlenség.

Ebben az esetben a rakomány 2200 t volt és kb. 40 km/h-val is suhant, a lerakott fékező sarukat egymás után kidobálta.

Ja, én nem vagyok és nem is voltam vasutas, sem MÁV alkalmazott. :D
Filmbe illik....
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogyan néz ki egy ilyen?

Azért az komoly, hogy egy határ menti régióban senki sem tudja a másik nyelvét, vagy egy közös (pl. angol) nyelvet... Ha nincs esemény, akkor nem is kommunikálnak soha?
Digitális határátmenet van, automatikusan fordítja a rendszer az üzeneteket.