Ezt nem értik meg nagyon sokan akik életveszélyesnek tartják Oroszországra a kínai szövetséget, az oroszoktól nem lehet fegyverrel területet szerezni, mert akkor kölcsönösen elolvadnak, illetve lehet egy módon, ha az orosz államiság belülről omlik össze. Kína lakossága nagy, de öregszik, és rosszabbul áll mint Oroszország, remélem ez ellen hamarosan tenni fognak. Ez azért lényeges mert az afrikai kolóniákba is rengeteg ember kell, csomó dolgot a helyiek képtelenek megcsinálni. Miért erőltetnék Szibéria kolonizációját? nekik a nyersanyag kell amiért ha szépen fizetnek az oroszoknak is jó lesz és nekik is mert biztosítva van a hátuk. Kína stabil szövetséges, az usa és a nyugat a változó vezetéseivel,nem az.Nem fogja tudni, met az orosz nem konvencionálsi fegyverrel vágna vissza! Kína sem hülye. Neki elég ha olcson megkapja még vagy 100 évig a nyersanyagot. Hogy mi lesz azután, nem tudható.
Egy érdekszövetség volt, amiből lassan létrejött volna egy EU (értsd, Német)-Orosz gazdasági szövetség. Na ez nincs az ínyére az USA-nak. Ahogy G. Friedman mondta, hogy ez az usa rémálma. Vagysi továbbra is mindent megteznek, hogy ez ne jöjjön létre.
Ide válaszolok mert Magyarország topicba off lenne.Magm is irtam,hogy egyébbként is létezik már,Transzibériai vasútnak hivják.
De nem épitenek párhuzamos útvonalat,holott megtehetnék.De a tengeri útvonal nagyságrenddel fontosabb.
És mindig fontosabb lesz a lengyel útvonal,mert a német-benelux piacokra egyszerűen rövidebb.
Nyilván nem fogjuk átvenni a vezető kikötők és állomások helyét, de egyetértünk dicséretes a fejlesztés és reméljük sikertörténet lesz. Magáról a vasútról, igazából folyamatosan fejlődik, és kiváló tartalékútvonal, Közép Ázsia rácsatlakozásával sok dolog mozgatható majd rajta aminél ez lesz a legolcsóbb megoldás, vízi út hiányában. Sok vele a baj, de a lényeg nem rohad le, nem szedik fel hanem működik és fejlődhet. Ebben is egyet értünk.
Az usa topicban ugye abból indultunk ki hogy a déli hajózási útvonalt blokkolni fogják az usa vezetésével és majd a vasút, nos lesz amit át tud venni a vasút, de ahogy te is mondtad mennyibe tart felrobbantani a síneket, semmibe. Illetve arra se vennék mérget hogy nem e dézsmálják meg a szállítmányokat.
Viszont van Oroszországnak valami ennél sokkal se sokkal értékesebb útvonala. Az északi tengeri útvonal, a leggyorsabb és legolcsóbb útvonal Európába, ha Vlagyivosztokban rakodnak be akkor nem kell japán és Dél-korea közé bemenniük a kínai hajóknak ( ha ilyen szinten lenne a dolog hogy ezt kéne nézni, akkor mind nagy bajban vagyunk), és rengeteget keresnek az oroszok, alapból őket is érdekli a terület nyersanyagkészlete. És ezzel még inkább kényszerbe hozza Kínát hogy az még inkább az oroszok kedvében járjon.