BTR-3 , BTR-4 (Ukrajna)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 789
57 613
113
Ezt most nem annyira értem.
Nem tudom, hogy mitől sérült meg a komplett bal oldali keréksor, de biztos vagyok benne, hogy egy láncos IFV nem jött volna le a terepről egy láncszakadással.
Amitől csak a gumi ég el attól nem szakad el a lánc. Jól látszik a videón, hogy csak a gumi sérült, mert minden tengely minimum forog. Bármi is történt ezzel a BTR-el az egy láncos járművet nem tett volna harcképtelenné.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 798
33 500
113
Amitől csak a gumi ég el attól nem szakad el a lánc. Jól látszik a videón, hogy csak a gumi sérült, mert minden tengely minimum forog. Bármi is történt ezzel a BTR-el az egy láncos járművet nem tett volna harcképtelenné.
Ha megnézed, az RPG rács le van szakadva a bal oldal első feléről. Ha jól tévedek, akkor ez tüzérségi tüzet kapott bal oldalról (eslő 2 kerék).
A gumi valószínűleg azért ég, mert a szétment gumikat és kerékagyakat erőltették (menekültek).
Nem kell feltétlen leesnie a keréknek ahhoz hogy olyat kapjon, ami a láncot különben leszedné egy láncosról. Különösen, ha picit már fáradtabbak a feszítő görgők, vagy kopottabb a lánc.
De nagyon jól demonstrálta azt is, hogy nem olyan könnyű mozgásképtelenné tenni egy kerekeset. Asszem a modern 8x8-ak már 2 kerék minuszban is elkocognak a mentőkig.
Különben meg abba sem gondolunk bele, hogy azért az a kerék egy elég király extra repeszvédelem a deszanttérnek.
Ha láncos kapja ugyan ezt az ütést, akkor ott a repeszek a görgők között azonnal a csupasz (és vékony) páncéltestet érik. A gumis kerék meg elég jól lefedezi az oldala jelentős részét. Persze nem egy kerámia betét, de a rugalmassága - szerintem - igen komolyan nyel el az energiából. Ráadásul 2 réteg fém erősítésű gumin kell a repesznek átmennie.
Ugye a PUMA is a lánc modulokba pont ilyen rugalmas üzemanyagtartályokat kapott, ezzel tovább növelve a deszanttér védelmét.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 789
57 613
113
Ha megnézed, az RPG rács le van szakadva a bal oldal első feléről. Ha jól tévedek, akkor ez tüzérségi tüzet kapott bal oldalról (eslő 2 kerék).
A gumi valószínűleg azért ég, mert a szétment gumikat és kerékagyakat erőltették (menekültek).
Nem kell feltétlen leesnie a keréknek ahhoz hogy olyat kapjon, ami a láncot különben leszedné egy láncosról. Különösen, ha picit már fáradtabbak a feszítő görgők, vagy kopottabb a lánc.
De nagyon jól demonstrálta azt is, hogy nem olyan könnyű mozgásképtelenné tenni egy kerekeset. Asszem a modern 8x8-ak már 2 kerék minuszban is elkocognak a mentőkig.
Különben meg abba sem gondolunk bele, hogy azért az a kerék egy elég király extra repeszvédelem a deszanttérnek.
Ha láncos kapja ugyan ezt az ütést, akkor ott a repeszek a görgők között azonnal a csupasz (és vékony) páncéltestet érik. A gumis kerék meg elég jól lefedezi az oldala jelentős részét. Persze nem egy kerámia betét, de a rugalmassága - szerintem - igen komolyan nyel el az energiából. Ráadásul 2 réteg fém erősítésű gumin kell a repesznek átmennie.
Ugye a PUMA is a lánc modulokba pont ilyen rugalmas üzemanyagtartályokat kapott, ezzel tovább növelve a deszanttér védelmét.
Azért hagyta el a harcteret, mert gyakorlatilag mozgásképtelen úgy, hogy a gumikon kívül láthatóan semmi másnak nincs baja a hajtásláncban.
A képzelgéseiddel szemben ezek azok a tények amik látszanak a videóban.
Majd ha lesznek más tények is akkor lehet beszélni azokról is, de egyenlőre nincsenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
5 632
10 761
113
Ha megnézed, az RPG rács le van szakadva a bal oldal első feléről. Ha jól tévedek, akkor ez tüzérségi tüzet kapott bal oldalról (eslő 2 kerék).
A gumi valószínűleg azért ég, mert a szétment gumikat és kerékagyakat erőltették (menekültek).
Nem kell feltétlen leesnie a keréknek ahhoz hogy olyat kapjon, ami a láncot különben leszedné egy láncosról. Különösen, ha picit már fáradtabbak a feszítő görgők, vagy kopottabb a lánc.
De nagyon jól demonstrálta azt is, hogy nem olyan könnyű mozgásképtelenné tenni egy kerekeset. Asszem a modern 8x8-ak már 2 kerék minuszban is elkocognak a mentőkig.
Különben meg abba sem gondolunk bele, hogy azért az a kerék egy elég király extra repeszvédelem a deszanttérnek.
Ha láncos kapja ugyan ezt az ütést, akkor ott a repeszek a görgők között azonnal a csupasz (és vékony) páncéltestet érik. A gumis kerék meg elég jól lefedezi az oldala jelentős részét. Persze nem egy kerámia betét, de a rugalmassága - szerintem - igen komolyan nyel el az energiából. Ráadásul 2 réteg fém erősítésű gumin kell a repesznek átmennie.
Ugye a PUMA is a lánc modulokba pont ilyen rugalmas üzemanyagtartályokat kapott, ezzel tovább növelve a deszanttér védelmét.


A megállapítás a kiegészítő védelemre nagyon is áll, igaz.
Ez hiányzik a "torony-dobálós" orosz tankoknál --de qrvára nagyon--, látványosan mutatva, hogy mennyit számít(hat) az a kerekenként 40-50(+) kg anyag és az a 40-50(+) cm távolság a gyakorlatban a túlélés szempontjából.

A fajlagos-talajnyomás szempontjából viszont soha nem lesz a gumis megoldás a lánctalpas vagy a gumi-hevederes konstrukciók közelében sem.
...és ezen nem segít, hogy a védelem igénye miatt a gumisok (is) egyre csak "híznak, híznak, híznak". :oops:

.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
18 798
33 500
113
Amitől csak a gumi ég el attól nem szakad el a lánc. Jól látszik a videón, hogy csak a gumi sérült, mert minden tengely minimum forog. Bármi is történt ezzel a BTR-el az egy láncos járművet nem tett volna harcképtelenné.

Azért hagyta el a harcteret, mert gyakorlatilag mozgásképtelen úgy, hogy a gumikon kívül láthatóan semmi másnak nincs baja a hajtásláncban.
A képzelgéseiddel szemben ezek azok a tények amik látszanak a videóban.
Majd ha lesznek más tények is akkor lehet beszélni azokról is, de egyenlőre nincsenek.
Akkor fordítsuk meg! Szerinted milyen sérülés az, ami az összes kereket KIGYÚJTJA (a lávafolyamon való átkelést most hagyjuk! :rolleyes: ), miközben roncsolja? Egész biztos vagy benne, hogy a gumi füstöl?
Mert ha a kerékagy füstöl, akkor ott nagyobb ütés lehetett, és akkor már nem biztos, hogy megússza egy láncos is.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
40 789
57 613
113
Akkor fordítsuk meg! Szerinted milyen sérülés az, ami az összes kereket KIGYÚJTJA (a lávafolyamon való átkelést most hagyjuk! :rolleyes: ), miközben roncsolja? Egész biztos vagy benne, hogy a gumi füstöl?
Mert ha a kerékagy füstöl, akkor ott nagyobb ütés lehetett, és akkor már nem biztos, hogy megússza egy láncos is.
Bármilyen fényjelző vagy gyújtó lőszer képes kigyújtani a gumit. A kerékagyban meg egyértelműen a fékbetét füstöl vagy a csapágyazás kenőanyaga, hisz más éghető nincs ott.
De veled ellentétben én nem igazítom a tényekhez a teóriát, hogy igazam legyen. Én azt mondom amit látok. Ez egy alapvetően mozgásképes jármű ami a gumik tettek harcképetlenné azzal, hogy leszakadtak és leégtek róla.