BTR-60, -70, -80, -90, -94

Az a 10 db amit most szedtek ki a kísérleti járműtelepről?

Én úgy tudtam az előszérián nem ment túl a dolog.
Nem veszek rá mérget, de talán a Nemzeti Gárda rendszeresítette.
De, ha történetesen igen, az lényegében nullával egyenlő.
 
Ha BTR-82-t gyártanak ugyanúgy nem tudnak ugyanott BTR-90-et gyártani, mint ahogy nem tudnak BMP-2-t gyártani ott ahol BMP-3-at gyártanak.
Én azért ebben nem vagyok ennyira kategórikus. BTR-nek rengeteg változata van, ami jelentősen eltér az alapváltozattól: aknavető, parancsnoki stb, aminek jelentősen eltér a páncélteste az alapváltozattól. Viszont motor, kerekek stb ugyanaz.
BMP-nél olyan alap dolgok, mint a lánctalp külömböznek.
BTR-80 és 90 esetében a kerekek egyformák.
Lehet leállnak R149 BMR gyártással és helyettük 90-esekre koncentrálnak.

https://www.defencetalk.com/military/photos/btr-80-r149-bmr-command-vehicle.42231/

 
Nem azért nem lett rendszeresítve mert nyűgös volt meg drága?

Hát én akkor úgy olvastam, hogy a BTR-80-at BTR-82-re modernizálni harmad annyiba került, mint egy új BTR-90-et legyártani.
És ezt mondjuk el is hiszem a BMP-2-es torony, meg a combosabb motor+váltó miatt.
Ellenben (szerintem) vastagabbak a lemezek, így már védhet a PKM ellen is, ami nem hátrány.
A jobb torony végre kihasználható tűzerő, ahogyan a fejlettebb rendszerek alkalmazásának (pl. elektromos toronymozgatás) sem gátja az elégtelen motorerő.
Én úgy látom, hogy a BTR-80-ból BTR-82 fabrikálás az a T-72B-ből T-72B3 logika szerint ment.
És kb. most jöttek ez esetben is, hogy ez így nem jó.

Persze lehet mondani, hogy a BTR-90 még mindig szutyok hiszen nem Patria AMV vagy GTK Boxer, ellenben ezeknek a töredékébe kerül, és gondolom egységnyi idő alatt vagy 10-szer annyit lehet belő gyártani.
És hát a semminél, illetve a BTR-60/70/80/82-nél szinte biztosan nagyobb potenciállal bír a gép.
 
Hát én akkor úgy olvastam, hogy a BTR-80-at BTR-82-re modernizálni harmad annyiba került, mint egy új BTR-90-et legyártani.
És ezt mondjuk el is hiszem a BMP-2-es torony, meg a combosabb motor+váltó miatt.
Ellenben (szerintem) vastagabbak a lemezek, így már védhet a PKM ellen is, ami nem hátrány.
A jobb torony végre kihasználható tűzerő, ahogyan a fejlettebb rendszerek alkalmazásának (pl. elektromos toronymozgatás) sem gátja az elégtelen motorerő.
Én úgy látom, hogy a BTR-80-ból BTR-82 fabrikálás az a T-72B-ből T-72B3 logika szerint ment.
És kb. most jöttek ez esetben is, hogy ez így nem jó.

Persze lehet mondani, hogy a BTR-90 még mindig szutyok hiszen nem Patria AMV vagy GTK Boxer, ellenben ezeknek a töredékébe kerül, és gondolom egységnyi idő alatt vagy 10-szer annyit lehet belő gyártani.
És hát a semminél, illetve a BTR-60/70/80/82-nél szinte biztosan nagyobb potenciállal bír a gép.
A PKM-et eddig is fogta a btr.
De a 90-esnek elvileg sokkal jobb a páncèlvédelme. Mindenképpen előrelépés minden tekintetben egyébként csak az a rohadék farmotort nem tudom mire vélni amikor van orrmotoros alternatíva.
 
A PKM-et eddig is fogta a btr.

Én úgy tudom közel se minden szögből....
A BTR-80-as eleje van 10 mm-s lemezből.
Az oldalai 7 mm-s lemezből vannak, enyhén döntve.
A 7.62X54R-ből még a "hagyományos" acélmagvasak is belőnek 7 mm-s 90 fokos lemezt, 500 méterről (úgy tudom).
Szóval ha a BTR-t oldalba kapják ennél kisebb távolságon akkor ott van esélye a behatolásnak. (Szerintem)
Szemből persze csak a wolfram magvasnak van esélye.
 
Lehet, hogy még egy BTR-90-es ment a kukába?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Lehet, hogy még egy BTR-90-es ment a kukába?:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem úgy vanank vele, hogy gyorsan kispöprik azt a párat amit legyártottak maguknak, legalább nem foglalja a helyet, hisz annyira nincs nekik, hogy meg kell toldani Ukrajna egy részével.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
F8wEd47XAAAdfhj


BTR-80UP – An improved version, produced in Ukraine in cooperation with Poland for Iraq (98 planned). Fitted with a new 300 hp engine, additional armour and air conditioner

BTR-80UP-KB – battalion level command vehicle.
BTR-80UP-KR – company level command vehicle.
BTR-80UP-S – staff vehicle.
BTR-80UP-M – ambulance.
BTR-80UP-BREM – recovery vehicle.
BTR-80UP-R – reconnaissance version.
BTR-80UP-T – cargo version.

BTR-80UP is an upgraded version, developed by Polish and Ukrainian companies to meet Iraqi requirement. Upgrades were carried on in Ukraine with assistance of Polish companies.
The BTR-80UP is powered by two IVECO Tector diesel engines, developing 150 hp each. Also it has add-on armor and is fitted with air conditioning. Waterjets were removed. First 3 armored personnel carriers were delivered to Iraq for trials and evaluation in 2006. Another 9 units were delivered in 2012. Iraq ordered a total of 98 of these armored vehicles.

Polish-Ukrainian BTR-80UP observed in Iraq...

Former Iraqi Army BTR-80UP (Ukrainian modification of BTR-80 for Iraqi army) captured by ISIS and turned into SVBIED, Ramadi, 2015 period.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A zoroszok egy egész epizódot szentelnek a Btr 80-82 felújításának а Военная приомка adásában és aktívan használják őket a harcokban ukrajnában
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
BTR-82A(U) avagy BTR-22 legújjabb képe:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy szeptemberi kép:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
BTR-50 BTR-70-es toronnyal. Nem rossz!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány