A közeli jövő úgyis az, hogy te csak utas leszel, a gépet meg a Gugli vezeti. Vagy a gyár mesterséges okossága.
Azt tudja vagy 40 éve, csápról csápra elvisz az elektronika. A metro is elzakatol vidáman ember nélkül.
A baj az, hogy:
-Ember nélküli gépben az utasok mennyire bíznak (ez régebben volt probléma, szerintem ma egyre inkább);
-Nagyobb baj viszont az, hogy ehhez olyan környezet is kell. vagyis nemcsak okos gép kell, hanem okos reptér is. Namármost pl. az MLS leszállító rendszer is amiatt nem terjedt el, mert csóró a legtöbb reptérüzemeltető. Nem minden reptér CAT III/C JFK meg Heathrow - kisebb repterekre is el kell menni néha ami csotrogány felszereltségű - na ott az okosgép meg van lőve. Nem szolgálja ki semmi (mert pl. a leszállítórendszerek lényegi része lenn van - lásd ILS....);
-A két pilóta nem egy nagy súly (több száz emberre vannak tervezve), cserébe megmentik a gépet nagyon sok esetben és igen rugalmasak. És keveset kapunk... (vírus miatt mi fele fizetésért repülük).
Szóval ma is a repülés 95%-a robottal megy. A maradékra (+ ha elromlik a gépben valami és elszokott, nagy és összetett cucc és sok ember nyúl hozzá, csomagostól bombavizsgálókig + rosszfiúk, hülye utasok/emberi hibák/stb....) meg két pilóta simán megfizethető. A nagy költség nem a repülőszemélyzet, hanem a keró, a gép beszerzése meg a maintenance költség.